PDA

Bekijk Volledige Versie : mail accounts cpanel verdwenen



ericbont
27/06/06, 19:08
Hallo,

Plotseling zijn van mijn domein alle, via cpanel ingestelde mailaccounts verdwenen. Via cpanel kan ik niets vreemds ontdekken. Ook via WHM ziet alles er verder ok uit. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn of welke mogelijkheden er zijn om de mailaccounts weer terug ter krijgen (incl. inhoud mailboxen).

Alvast dank voor elke reactie
Eric

AlfaHosting
27/06/06, 19:12
Hallo,

Plotseling zijn van mijn domein alle, via cpanel ingestelde mailaccounts verdwenen. Via cpanel kan ik niets vreemds ontdekken. Ook via WHM ziet alles er verder ok uit. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn of welke mogelijkheden er zijn om de mailaccounts weer terug ter krijgen (incl. inhoud mailboxen).

Alvast dank voor elke reactie
Eric

Plaats een backup terug.

RichardVD
27/06/06, 19:18
Hallo,

Plotseling zijn van mijn domein alle, via cpanel ingestelde mailaccounts verdwenen. Via cpanel kan ik niets vreemds ontdekken. Ook via WHM ziet alles er verder ok uit. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn of welke mogelijkheden er zijn om de mailaccounts weer terug ter krijgen (incl. inhoud mailboxen).

Alvast dank voor elke reactie
Eric


Raar is dat, ben ik dus niet de enigste had dit met de forwarders...

Wido
27/06/06, 19:31
Toch geloof ik er niet in, dingen verdwijnen niet ineens uit zichzelf.

Controleer alles nog eens goed (echt goed) want niets verdwijnt uit zichzelf, iets geeft daar opdracht toe.

brugcom
27/06/06, 19:45
Heb hier hetzelfde probleem al eens gehad.
Bleek een update van cpanel te wezen.

ericbont
27/06/06, 19:56
Wordt er ergens een logfile bijgehouden waar mogelijk terug te zien valt wat er gebeurt is met de ingestelde mailaccounts?

Eric

ericbont
27/06/06, 22:42
Ik heb een nieuw testmail account aangelegd maar krijg nu de mail bounced terug met:

Reporting-MTA: dns;S-AMERSFOORT-01.jansen.local
Received-From-MTA: dns;smtp40.wxs.nl
Arrival-Date: Tue, 27 Jun 2006 20:40:39 +0200

Final-Recipient: rfc822;testen@xxxx.nl
Action: failed
Status: 5.1.1

Het bedrijf heet Jansen BV.
Het lijkt erop of iemand heeft zit rommelen en alle accounts in cpanel heeft verwijderd en de mail nu op een lokale server afgeleverd moet worden. Weet iemand hoe ik dat kan checken?

dreamhost_nl
27/06/06, 23:07
Het lijkt erop of iemand heeft zit rommelen en alle accounts in cpanel heeft verwijderd en de mail nu op een lokale server afgeleverd moet worden. Weet iemand hoe ik dat kan checken?

www.dnsreport.com laat zien hoe je MX records staan ingesteld (en meer)

Santario
28/06/06, 00:09
Toch geloof ik er niet in, dingen verdwijnen niet ineens uit zichzelf.

Controleer alles nog eens goed (echt goed) want niets verdwijnt uit zichzelf, iets geeft daar opdracht toe.

Wel vreemd dat ik het laatst ook een keer meegemaakt heb terwijl uit de logs 1000% blijkt dat geen user iets gedaan heeft. Het kan dus wel.

Geoffrey
28/06/06, 17:18
Gerapporteerd om toch maar te verplaatsen naar http://www.webhostingtalk.nl/cpanel/ :)