PDA

Bekijk Volledige Versie : Managen Exchange omgeving



ju5t
26/06/06, 22:24
Aangezien er bijna geen respons komt op de offerte aanvraag voor hosted exchange moeten we het misschien maar op een eigen server draaien. Echter hebben wij hier de technische kennis niet voor.

Het gaat hier alleen om het beheer van Exchange, waarschijnlijk voornamelijk eenmalige account setup inclusief spam- en virusfilter.

In totaal zijn het 6 mailboxen, voor 5 personen, waarvan er een als algemene inbox beschikbaar moet zijn voor 2 personen. Later is het wel de bedoeling hier meerdere personen aan toe te voegen. Daarbij komen evenveel forwarders.

Indien mogelijk graag een offerte inclusief licentie kosten voor zowel Windows 2003 als Exchange.

Let wel, dit is nog steeds een orienterende offerte, er is nog niets zeker wat betreft het uitrollen hiervan.

Alvast bedankt.

GlobalServe
26/06/06, 23:15
Heb ik je niks laten weten voor hosted exchange account ?

ju5t
27/06/06, 10:38
Nee, geen enkele offerte gezien.

is250
27/06/06, 10:40
IS en DeWebFabriek en Proxio bieden ook hosted exchange :)

GlobalServe
27/06/06, 10:57
Zal u asap 1 bezorgen...

math
27/06/06, 11:11
Wij kunnen je een Linux gebaseerde groupwise oplossing aanbieden, wat een prima alternatief voor Ms Exchange is. Kijk een op www.nlcom.nl bij 'Zarafa' en 'Collax'. Voor informatie over prijs en andere vragen kun je ons het beste even bellen.

Best4U
27/06/06, 14:45
Wij laten onze exchangeserver naar tevredenheid beheren door Vicom Automatisering B.V.
Neem eens een kijkje op www.vicom.nl
Voor vragen mag je vanzelfsprekend ook natuurlijk even contact met ons nemen.

JanSmit
27/06/06, 14:50
Hoi,

Ik als particulier kan je niet echt een offerte uitbrengen, maar kan je voor een nader overeen te komen bedrag wel helpen met installeren en of adviseren bereffende de installatie. Ook kan ik je wel een handleiding geven hoe je zelf gebruikers en forwarders kan instellen. Zelf ben ik o.a. Exchange beheerder bij een middelgroot bedrijf en weet aardig veel van exchange en Active directory. Pb me maar indien je interesse hebt.

Wel moet ik zeggen dat hosted exchange wel goedkoper is. Per mailbox betaal je dan vaak maar 5 euro / maand en dat terwijl je met een eigen server en de licentie kosten al gauw op een start bedrag zit van 2500 euro (ex BTW) (goede server +- 2200 euro en MS Small Buisiness server met exchange voor kleine organisaties 300 euro) Hierbij tel ik dan niet eens de maandelijke kosten voor colocation erbij op. Met een eigen server kan je echter ook nog andere dingen erbij doen.

Gr

Jan

crazycoder
27/06/06, 15:08
Wel moet ik zeggen dat hosted exchange wel goedkoper is. Per mailbox betaal je dan vaak maar 5 euro / maand en dat terwijl je met een eigen server en de licentie kosten al gauw op een start bedrag zit van 2500 euro (ex BTW) (goede server +- 2200 euro en MS Small Buisiness server met exchange voor kleine organisaties 300 euro) Hierbij tel ik dan niet eens de maandelijke kosten voor colocation erbij op. Met een eigen server kan je echter ook nog andere dingen erbij doen.

Het gemiddelde bedrijf slaat ook nog wat andere gegevens op, vaak gebruikt men daar een peer to peer netwerkje voor. Het verdient dus hoe dan ook aanbeveling om een server te (gaan) gebruiken.

Die kan vanzelfsprekend ook op kantoor staan. Met e-mail voor 5 gebruikers kan je in principe al met een vrij normaal adsl account volstaan.

JanSmit
27/06/06, 20:36
Met een eigen server kan je echter ook nog andere dingen erbij doen.


Het gemiddelde bedrijf slaat ook nog wat andere gegevens op, vaak gebruikt men daar een peer to peer netwerkje voor. Het verdient dus hoe dan ook aanbeveling om een server te (gaan) gebruiken.

Die kan vanzelfsprekend ook op kantoor staan. Met e-mail voor 5 gebruikers kan je in principe al met een vrij normaal adsl account volstaan.

precies wat ik bedoel ;)

Gr Jan