PDA

Bekijk Volledige Versie : email only



AlfaHosting
26/06/06, 20:48
Hoe maken jullie op cPanel een email only account aan ? Dus zonder mogelijkheid tot FTP en dergelijke ?

joriz
26/06/06, 20:51
Gewoon een bepaald pakket samenstellen zonder al die andere opties.
Dan kunnen klanten gewoon geen FTP account aanmaken aangezien ze er maar 0 mogen hebben.
Dan heb je alleen nog maar een passende template nodig die alleen e-mail knoppen laat zien. Dit stel je ook bij het pakket in. Nu als je steeds een account voor een klant aanmaakt kan hij alleen mail opties gebruiken.

Zo simpel is het.

AlfaHosting
26/06/06, 23:21
Gewoon een bepaald pakket samenstellen zonder al die andere opties.
Dan kunnen klanten gewoon geen FTP account aanmaken aangezien ze er maar 0 mogen hebben.
Dan heb je alleen nog maar een passende template nodig die alleen e-mail knoppen laat zien. Dit stel je ook bij het pakket in. Nu als je steeds een account voor een klant aanmaakt kan hij alleen mail opties gebruiken.

Zo simpel is het.

Maar met die gegevens kan je dan toch nog alsnog op FTP ?

®on
27/06/06, 01:37
Maar met die gegevens kan je dan toch nog alsnog op FTP ?
Correct. Lees de Cpanel fora er maar op na. Daadwerkelijk "email only" accounts creeeren kan helaas niet.

Luuc
27/06/06, 01:54
Kennen jullie de XMail skin niet? Heb ik destijds veelvuldig gebruikt voor mailonly pakketten :)

®on
27/06/06, 01:55
Kennen jullie de XMail skin niet? Heb ik destijds veelvuldig gebruikt voor mailonly pakketten :)
Jawel ;) Maar daarmee belemmer je FTP access niet met het standaard Cpanel account.

Luuc
27/06/06, 01:56
Jawel ;) Maar daarmee belemmer je FTP access niet met het standaard Cpanel account.
Je kunt ook niet alles hebben ;)

®on
27/06/06, 02:02
Je kunt ook niet alles hebben ;)
Damn, en ik dacht nog wel......:D

AlfaHosting
27/06/06, 17:01
Jawel ;) Maar daarmee belemmer je FTP access niet met het standaard Cpanel account.

Precies, en dat is net wat we niet wilden hebben. Ik dacht dat er mogelijk toch nog oplossingen waren maar blijkbaar niet ? Of heeft toch nog iemand een idee hieromtrent ?

Ecatel
27/06/06, 17:23
de user adden in /etc/ftpusers en hij kan niet meer op ftp :)

AlfaHosting
27/06/06, 17:55
de user adden in /etc/ftpusers en hij kan niet meer op ftp :)

In cPanel ?

Freezer
27/06/06, 20:33
Je kan toch ook voor dat pakket wat in de skeleton dir neerzetten en zorgen dat als hij in de ftp zit, gewoon nergens heen kan?

Furbster
28/06/06, 11:34
toch blijft het raar dat je met cpanel alles kunt regelen maar iets eenvoudigs als e-mail only is niet mogelijk. Ook het instellen van een simpele frame forwarding is niet mogelijk. Jammer is dat...

AlfaHosting
28/06/06, 16:59
toch blijft het raar dat je met cpanel alles kunt regelen maar iets eenvoudigs als e-mail only is niet mogelijk. Ook het instellen van een simpele frame forwarding is niet mogelijk. Jammer is dat...

Inderdaad zeer vreemd.