PDA

Bekijk Volledige Versie : [WHT-IX]Gebeurt niks meer?



justin
24/06/06, 13:45
Hallo mensen,

Er gebeurt volgens mij een tijdje al niks meer met de wht-ix misschien is het een idee om deze een nieuwe start te geven en eens kijken wat er dan gebeurt?

Mvg,
Justin Kok

JayvD
24/06/06, 13:53
Hallo mensen,

Er gebeurt volgens mij een tijdje al niks meer met de wht-ix misschien is het een idee om deze een nieuwe start te geven en eens kijken wat er dan gebeurt?

Mvg,
Justin Kok
Weet niet zeker maar geloof dat ze ermee gestopt zijn.

justin
24/06/06, 13:54
Weet niet zeker maar geloof dat ze ermee gestopt zijn.
Dat klopt inderdaad alleen lijkt het me leuk om er een neiuw leven in te blaasen omdat je er toch heel veel van kan leren!

Proxio
24/06/06, 13:58
Volgens mij is dat inmiddels een paar keer gedaan :) En na een maand ging het weer dood.

JayvD
24/06/06, 13:58
Dat klopt inderdaad alleen lijkt het me leuk om er een neiuw leven in te blaasen omdat je er toch heel veel van kan leren!
Lijkt me ook wel leuk idee maar hoeveel intresse zal er zijn om het nieuw leven in te blazen? Zijn niet gigantisch veel mensen op dit forum die het willen uitleggen en begin opzetten zodat iedereen ermee bezig kan.

justin
24/06/06, 14:02
Ik wil me daar evt wel mee bezig houden

robbinh
24/06/06, 14:11
Wat is de WHT-IX?

Jan Van Haaren
24/06/06, 14:17
Wat is de WHT-IX?


De WHT-IX (webhostingtalk internet exchange) is geen echte internet exchange, zoals de AMS-IX, maar een virtuele. Het doel van de WHT-IX is om (beginnende) BGP engineers kostenloos de mogelijkheid te geven ervaring op te doen met BGP routering en alles wat daar verder bij komt kijken, zonder zelf te hoeven beschikken over een AS nummer en PA/PI space. Wij gebruiken een private ASN (dat wil zeggen de WHT-IX is dus niet vanaf internet te bereiken), en ip adressen bedoel voor een private lan netwerk.

Aldus wht-ix.net.

justin
24/06/06, 14:34
Ik denk persoonlijk dat hier ook best wel wat van te maken valt indien je een goede wiki opzet die goed te begrijpen is!

svbeek
24/06/06, 14:42
De wht-ix is twee keer opgezet (waaronder een keer door o.a. mijzelf), maar beide keren bloedde het project dood door te weinig belangstelling en activiteit. Het probleem is dat alle leukigheid er af is zodra mensen hun peering hebben draaien. Dan is er eigenlijk niets nieuws meer, de peering blijft even draaien, gaat een keertje down, en komt nooit meer up.
Mijn advies is om jezelf de tijd en moeite te besparen, en virt-ix te joinen. Ze hebben daar een mailinglist die nog wel regelmatig wat activiteit vertoont.

masterpe
24/06/06, 15:18
Oof mee te doen als een project als nap-ix, zij hebben dan wel geen public ip adressen als virt-ix, maar je wordt dan teminste wel geaccepteerd.

justin
24/06/06, 15:57
Oof mee te doen als een project als nap-ix, zij hebben dan wel geen public ip adressen als virt-ix, maar je wordt dan teminste wel geaccepteerd.
Nap-ix ben ik al lid;)


De wht-ix is twee keer opgezet (waaronder een keer door o.a. mijzelf), maar beide keren bloedde het project dood door te weinig belangstelling en activiteit. Het probleem is dat alle leukigheid er af is zodra mensen hun peering hebben draaien. Dan is er eigenlijk niets nieuws meer, de peering blijft even draaien, gaat een keertje down, en komt nooit meer up.
Mijn advies is om jezelf de tijd en moeite te besparen, en virt-ix te joinen. Ze hebben daar een mailinglist die nog wel regelmatig wat activiteit vertoont.
Toch lijkt het me leuk om het nog een keer te gebruiken met wat meer functies er in like nap-ix (www.nap-ix.net) weet je misschien ook bij wie ik meot zijn daarvoor?