PDA

Bekijk Volledige Versie : Trage snelheid @ apache



Lite-On
22/06/06, 01:50
Ik heb op dit moment een dedicated server draaien.
Alleen vind ik het erg raar dat de files die gedownload worden @ apache niet echt hard willen gaan.
Vaag blijft het steken rond de 200KB/s

Het rare is dat het FTP verkeer weer wel erg snel is.

Ik denk zelf dat er toch iets niet goed is ingestelt @ apache.

Weet iemand wat hier eigenlijk aan te doen valt?
Als er meer info nodig is, dan kan ik die geven


Server info:
Win2k3 Webserver
webserver = Apache 2.0.58
php = 4.4.2
connectie = 100Mbit

jinxedworld
22/06/06, 11:17
waarom apache op een Win2k3 machine? Gebruik dan gewoon IIS, misschien dat dat je snelheidswinst oplevert?

D. ter Horst
22/06/06, 11:29
waarom apache op een Win2k3 machine? Gebruik dan gewoon IIS, misschien dat dat je snelheidswinst oplevert?

Dat is natuurlijk geen oplossing. IIS en Apache zijn behoorlijk verschillend. Daarnaast hoort Apache gewoon goed te werken onder Windows ;)

Geef anders eens een printscreen van je taskmanager wanneer je een bestand download vanaf je server (via HTTP) zodat we kunnen kijken of er wat vreemds te zien is.

Een kopietje van je config kan ook handig zijn :) Vergeet dan niet info er uit te halen welke je er liever niet in wilt hebben ;)

systemdeveloper
22/06/06, 12:33
Nou ... apache hoort goed te werken onder *nix, niet onder windows. Alhoewel het telkens beter lijkt te gaan, blijft het memorymanagement en het gebruik van multithreading (imho) onder nivo op windows. Ik geef de voorkeur aan meerdere httpd processen onder *nix.

Verder kun je even in de gaten houden of je w3k bak niet opeens begint te swappen na een paar seconden. Of veel geheugen begint te vreten. Geen virusscanners ertussen die je browserdownload wel scannen, maar je ftp niet?

D. ter Horst
22/06/06, 12:36
Nou ... apache hoort goed te werken onder *nix, niet onder windows. Alhoewel het telkens beter lijkt te gaan, blijft het memorymanagement en het gebruik van multithreading (imho) onder nivo op windows. Ik geef de voorkeur aan meerdere httpd processen onder *nix.

[...]

Ik zeg ook nergens dat Apache beter, danwel even goed werkt onder Windows als onder Linux ;)

Verder hoort het wel goed te werken aangezien Apache gewoon als 'stable' verklaard is voor Windows. Okee, je mist een aantal functionaliteiten, maar daar tegenover heb je weer functionaliteiten onder Windows die je voor Linux niet hebt (WMI om maar wat te noemen).

Ik gok het ook op een resource probleem, geen netwerk probleem aangezien je zegt dat FTP wel op volle snelheid gaat. Again, meer info zou welkom zijn :)

InterNetjes
22/06/06, 12:53
het kan natuurlijk ook gewoon een instelling in apache zijn die op 200KB/sec staat ?

D. ter Horst
22/06/06, 13:27
Standaard kan dat volgens mij niet. Je hebt wel mod_throttle (Apache 1.x only geloof ik) en er zullen er wel meer zijn, maar die kans lijkt mij klein :) Maargoed, zolang de TS niet meer info geeft kunnen we blijven gokken.