PDA

Bekijk Volledige Versie : Paypal en belasting



JayvD
21/06/06, 19:16
Wij zijn momenteel bezig met het starten van het ontvangen van paypal betalingen maar wij hadden een vraag ivm belasting.

Doordat we via paypal werken ontvangen wij minder geld ivm de kosten van paypal, hoe pakken jullie dat aan in de administratie? Je ontvangt minder maar voor de belasting moet je het wel op je rekening hebben.

Stewie
21/06/06, 19:26
Het zijn gewoon kosten die je maakt. Enige verschil is dat je die kosten niet zelf betaald, maar dat dat al automatisch gebeurd bij ontvangst van de betaling. Dus inkomsten is nog steeds die 100%, alleen moet je dus niet vergeten die paypal kosten als kosten op te voeren

Domenico
21/06/06, 19:34
Gewoon al de paypal kosten van een jaar optellen en opgeven. Hoef je nu dus nog niets mee te doen lijkt me of moet dit ook per kwartaal?

JayvD
21/06/06, 20:19
Gewoon al de paypal kosten van een jaar optellen en opgeven. Hoef je nu dus nog niets mee te doen lijkt me of moet dit ook per kwartaal?
Je hoeft gelukkig maar 1x per jaar compleet je rekening gebeuren op te geven. :)

Domenico
21/06/06, 20:29
Je hoeft gelukkig maar 1x per jaar compleet je rekening gebeuren op te geven. :)

Ja ik haalde even twee dingen door elkaar maar ik had toch gelijk. Gewoon optellen en als kosten opgeven.

akke
21/06/06, 22:49
Krijg je dan geen overzicht van Paypal?

DutchTSE
23/06/06, 00:24
of je berekent de paypal fee door aan je klant, kan ook, komt er nog steeds hetzelfde binnen :)

Stewie
23/06/06, 00:43
of je berekent de paypal fee door aan je klant, kan ook, komt er nog steeds hetzelfde binnen :)
Nee, dan krijg je meer binnen en zijn je Paypal kosten hoger. Dat die kosten die extra opbrengsten dekken maakt niets uit.

Tuneboy
23/06/06, 14:51
Krijg je dan geen overzicht van Paypal?
Wij krijgen die ook niet, we krijgen alleen per betaling te zien wat de kosten waren, aan het eind van de rit moeten we ze gewoon zelf optellen, maar we doen het eigenlijk nooit...

David-Andrew
27/06/06, 21:57
Ze mogen dat wat mij betreft best wat bedrijf vriendelijker maken bij paypall, dit is onnodig onhandig :-P

JayvD
27/06/06, 22:32
Ze mogen dat wat mij betreft best wat bedrijf vriendelijker maken bij paypall, dit is onnodig onhandig :-P
x2 ;)

Geef je helemaal gelijk! Ze willen bedrijven het laten gebruiken maar het is helemaal niet bedrijfsvriendelijk. :S

Stewie
27/06/06, 22:41
Bullshit, kijk even bij rapportages, kan je zelf elke mogelijke rapportage geheel samenstellen.
Allemaal enorm klantvriendelijk......als je er gebruik van maakt.

JayvD
28/06/06, 00:53
Bullshit, kijk even bij rapportages, kan je zelf elke mogelijke rapportage geheel samenstellen.
Allemaal enorm klantvriendelijk......als je er gebruik van maakt.
Als je kijkt naar het geheel vergeleken met andere banken (want dat zijn ze in feite) vind ik het niet bepaald vriendelijk.

Kan een andere mening hebben maar vind het zelf niet gebruiksvriendelijk.