PDA

Bekijk Volledige Versie : Marktonderzoek - Sectorrapport Webhosting



Oorworm
21/06/06, 16:16
Goeiemiddag allen

Kan er me iemand zeggen waar ik een recent sectorrapport van webhosting kan vinden?

Ik heb gezien dat er enkele nieuwe beginnende zelfstandigen zijn op dit forum. Proficiat dat jullie 'de stap' gezet hebben; hopelijk lukt het een beetje.
Ik veronderstel dat jullie ook eerst een marktstudie gedaan hebben?

Greetz
Oorworm

Rik
21/06/06, 17:50
Ik heb diverse marketingplannen en studies gemaakt met betrekking tot de webhostingbranche. Wil best wat vragen van je beantwoorden hoor...

Oorworm
21/06/06, 18:08
Bedankt Rik...

Staat er eentje online of kan je me tips geven waar ik hulpvolle info kan halen?
Met de verzamelde info, zou ik dan m'n eigen plan opstellen...

Ik zou eens willen bekijken of het de moeite is om hosting in bijberoep te doen.
Heb al verschillende slechte kritieken hierop gelezen, vooral dan van mensen die tegen de kleintjes en jongsten zijn. Mij lijkt het een mooie bijverdienste naast m'n full-time hoofdjob, aangezien ik zowiezo al enorm pc-minded ben.

David-Andrew
21/06/06, 18:23
Ik heb ook wel belangstelling voor die info, dus als je het kan pdfen en mailen? Erg graag.

Max0r
21/06/06, 18:40
Lijkt me voor iedereen wel interessant om het even te bekijken.

knippin
21/06/06, 18:54
hier ook intressen

veenman
21/06/06, 18:59
Ik heb diverse marketingplannen en studies gemaakt met betrekking tot de webhostingbranche. Wil best wat vragen van je beantwoorden hoor...
Ik weet niet hoe recent dat is, maar anders wil ik wel een korte studie wijden aan het onderwerp om tot een vernieuwd rapport te komen...

onlineproduct
21/06/06, 19:02
Het lijkt erop dat er een hoop interesse voor zo'n rapport is. Wellicht een goed idee om het hier (of ergens online) beschikbaar te zetten? Eventueel met een wachtwoord zodat alleen leden van dit forum het kunnen zien. Just a thought :)

Oorworm
21/06/06, 19:35
Lijkt me een schitterend idee...

David-Andrew
22/06/06, 13:45
Rik, zou je enkele van die documnten online willen zetten?

Dat zou heel mooi zijn!

Grt

t.bloo
22/06/06, 14:31
Mij lijkt het een mooie bijverdienste naast m'n full-time hoofdjob, aangezien ik zowiezo al enorm pc-minded ben.
Ik ben ook zeer benieuwd naar een rapport waaruit blijkt dat je als pc-minded persoon lekker kunt blijven bijverdienen naast een full-time baan.

Rik
22/06/06, 15:34
Ik kan wel eens iets samenstellen voor algemeen gebruik. Wat echter in de gaten moet worden gehouden is dat ze geen van allen antwoord zullen geven op de vraag "kan ik webhosting als 'bijberoep' gaan doen?"

Net als in elke andere branche is een 'feeling' of specifieke 'mogelijkheid' een must om te beginnen in één der hostingtakken. Zomaar starten omdat het 'wat' opleverd en omdat makkelijk lijkt, gaat nooit slagen.

De plannen die ik gemaakt heb, en de onderzoekjes die gedaan zijn in het verleden, waren dan ook voor ondernemingen of oindernemers die er wel fulltime mee bezig zijn en waarvoor het dus geen 'bijzaak' is.

Veel kengetallen (basiscijfers) over kosten, verdiensten, afzet, omzet, markt enz...enz..., specifiek gericht op webhosting, zijn in openbare bronnen terug te vinden.

Ber|Art
22/06/06, 15:41
Ik kan wel eens iets samenstellen voor algemeen gebruik.Dit zou geweldig zijn Rik! :) ik denk dat er veel intresse voor is!

Oorworm
27/06/06, 14:14
Heb nog eens wat rondgekeken, maar op het 1ste zicht vind ik niet veel terug qua webhosting. Wel qua informatia, webdesign, ...
Je moet weten waar je moet zoeken denk ik.

David-Andrew
27/06/06, 15:11
Webdesign mag ook :-)

in_
27/06/06, 17:11
moet het rapport voor Belgie en/of voor Nederland zijn?

Randy
27/06/06, 18:31
Als je een bestaand exemplaar hebt, heb ik altijd interesse. Zolang het maar Nederlands- of Engelstalig is. (Hoewel Duits, Frans, Spaans en Portugees ook geen probleem voor me is)

David-Andrew
27/06/06, 20:49
Nederland, Belgie, Nederlands, Vlaams, Belgisch(Nederlands),

Laat maar zien :-)

Oorworm
28/06/06, 09:51
Ja, t'is da...

België of Nederland, maakt niet veel uit denk ik. Zouden er zo'n grote verschillen zijn tussen de buurlandjes op dat vlak?

veenman
28/06/06, 10:13
Ja, t'is da...

België of Nederland, maakt niet veel uit denk ik. Zouden er zo'n grote verschillen zijn tussen de buurlandjes op dat vlak?
Vergis je daar niet in, er zijn in Belgie bij mijn weten in verhouding veel minder webhostingbedrijven dan in Nederland. Dus er zal toch wel een onderscheid moeten zijn.

Oorworm
28/06/06, 10:19
Goed nieuws voor ons Belgen dan :-)

hires
28/06/06, 13:43
Zeker intresse. Ik weet niet of iemand al via PM iets heeft ontvangen van dees of geen..? Of anders een locatie online waar documentatie te downloaden is?

Overigens denk ik dat als je in het begin van mening bent dat het makkelijk lijkt, er later best op terug mag komen en er zeker met een nieuwe invalshoek naar kan kijken... en dan ook naar verloop succesvol mee te worden..

Oorworm
28/06/06, 13:45
Ik heb nog niets ontvangen...

David-Andrew
28/06/06, 14:20
Ik ook niet...

PlugInInfo
28/06/06, 16:17
Net als de bovenstaande heren, ben ik ook zeer benieuwd naar de informatie. Ik zou graag het rapport willen ontvangen. :)

Oorworm
05/07/06, 12:15
Dag Rik en anderen,

Lukt het een beetje om de info te verzamelen, ... ?

Greetz

Oorworm
11/07/06, 16:59
Ben zeer benieuwd...

Rik
11/07/06, 17:27
Ja, maar heb het momenteel ff te druk voor :)
gaat komen.

jan post
11/07/06, 17:30
Ik heb hier nog wel een aantal marktonderzoeken liggen (helaas mag ik deze niet publiceren).

marijn79
11/07/06, 23:06
Kom op Mensen! Lekker makkelijk, iemand anders het werk laten doen en zelf de vruchten plukken?

Zet zelf een goed marktonderzoek op als je graag markt informatie wil. Dat lijkt mij de normale weg ipv: "stuur mij een pm".

Oorworm
12/07/06, 08:00
Kom op Mensen! Lekker makkelijk, iemand anders het werk laten doen en zelf de vruchten plukken?

Zet zelf een goed marktonderzoek op als je graag markt informatie wil. Dat lijkt mij de normale weg ipv: "stuur mij een pm".

Het is niet de bedoeling om enkel het marktonderzoek te gebruiken dat hier al dan niet zal verschijnen... Het zou gewoon handig zijn als extra info voor mezelf (en voor de anderen). Deze info zou ik dan koppelen aan hetgene ik zelf opgezocht heb om zo tot een nog groter onderzoek te komen.

Triloxigen
12/07/06, 10:21
Kom op Mensen! Lekker makkelijk, iemand anders het werk laten doen en zelf de vruchten plukken?

Zet zelf een goed marktonderzoek op als je graag markt informatie wil. Dat lijkt mij de normale weg ipv: "stuur mij een pm".

Wat is er mis met informatie delen

Oorworm
18/07/06, 12:04
Komaan guys,

Alle info, links, ... zijn welkom!

InterXS - Rick
19/07/06, 13:26
Ik heb zelf ook wel interesse in wat info, gezien ik zelf ook nog niet zo lang in de branche werkzaam ben. BTW: Het delen van info lijkt mij alleen maar positief