PDA

Bekijk Volledige Versie : VoIP Hardwarematige oplossingen gezocht



groenleer
21/06/06, 12:05
Voor een bedrijf dat gaat verhuizen over een 5-tal maanden, ben ik aan het kijken naar een nieuwe telefonie oplossing.

Ik weet dat er hier veel aanhangers van Asterisk rond hangen, dat is geen oplossing voor deze partij.

Omdat ik nog niet zo goed thuis ben in de VoIP wereld ben ik opzoek naar hardware matige oplossingen. Die niet te veel kosten voor een klein bedrijfje.

In de nieuwe lokatie komt een 100Mbit netwerk, met een 24 poorts cisco switch en word gekoppeld met een 2mbit SDSL verbinding aan het internet via XS4All.

Het bedrijf bevat 5 werkplekken, en zo'n 15 medewerkers.
2/3 is meestal onderweg naar klanten toe.
Echter ze hebben allemaal 1 vaste dag per week dat ze op kantoor zijn.

Nu ben ik al oplossingen tegen gekomen van Linksys (Cisco dochter)
Linksys Voice System 9000 (http://www.linksys.com/servlet/Satellite?c=L_Promotion_C1&childpagename=US%2FLayout&cid=1139549870158&pagename=Linksys%2FCommon%2FVisitorWrapper)
Linksys One (http://www.linksysone.com/)

Met name de eerste (linksys voice system) komt op mij betaalbaar over.

Zijn er hier mensen die een betaalbare hardware matige VoIP oplossing kennen?

Even voor de duidelijkheid nog: Ik ben niet opzoek naar aanbiedingen of system intergrators. Dit is puur orienterend!

hostlogic.nl
21/06/06, 14:24
Ik weet dat er hier veel aanhangers van Asterisk rond hangen, dat is geen oplossing voor deze partij.

Mag ik vragen waarom dit geen oplossing is in dit geval?

Diablo
21/06/06, 15:02
Het Linksys Voice System 9000 is een mooie VoIP oplossing voor kleinere bedrijven. Houd er echter wel rekening mee dat de ondersteuning niet door Linksys zelf, maar door de leverancier gegeven wordt. Verder is de documentatie die Linksys beschikbaar stelt op sommige punten nogal beperkt. Afhankelijk van je kennis, ben je dus in min of meerdere mate afhankelijk van je leverancier.

Linksys One is voor zover mij bekend (nog) niet in Nederland verkrijgbaar.

groenleer
21/06/06, 18:00
Mag ik vragen waarom dit geen oplossing is in dit geval?

Ten eerste ontbreekt het mij aan de technische kennis om ondersteuning op het systeem te leveren, en is het te ingewikkeld om het 'snel' te leren.

De partij kennende waar het voor bestemd is, bellen ze niet met de leverancier/intergrator maar met mij, die een aantal oplossingen op rij heeft gezet.

Nu zou het heel makkelijk zijn om te zeggen bel maar met Y, die leveren de ondersteuning. Echter omdat ik overweeg om telecommunicatie deels in mijn dienstenpakket op te nemen, is het voor mij ook zeer handig om zelf de support te kunnen gaan leveren.