PDA

Bekijk Volledige Versie : noc software met...



knippin
21/06/06, 12:01
ik ben opzoek naar noc software met volgende functies


1.elke gebruiker eigen bandbreete kan bekijken door middel van user/pass
2. extra info over de betrefende server load etc. .. voor de admin
3. webbased ssh
4. alerts


is bedoeld voor n tal dedicated servers die al reeds in gebruik zijn
dus het moet gemakelijk op bestaand systeem te instaleren

alvast bedankt

bakkerl
21/06/06, 14:00
Ik denk niet dat er een compleet pakket is met bovenstaande functies bij elkaar. Volgens mij moet je het gaan zoeken in de losse pakketten welke je op de bestaande omgeving moet gaan afstemmen.

Een combi van Nagios en Cacti wordt hier gebruikt. Webbased ssh doen we hier niet aan en is dus niet van toepassing. De Alerts worden allemaal door nagios gegenereerd.

Swiftway-UK
21/06/06, 14:05
Ik denk dat je dit beter op maat kan laten maken, alles is inderdaad beschikbaar, huur gewoon iemand die dat voor je gaat bundelen in een inlog systeem en je bent klaar. Kun je ook gelijk zaken als nagios enzo laten installeren, is altijd leuk zo een monitoring systeem;)

jinxedworld
21/06/06, 14:20
http://www.hybodus.com/ kan dit perfect, ik gebruik hem zelf ook. Bandbreedte e.d. word gemonitored via SNMP, webbased SSH per server (dmv ssh-keys), allemaal aanwezig.

Mark17
21/06/06, 16:53
Als ik jouw was zou ik een offerte aanvraag doen voor een op maat gemaakt systeem. Dan heb je zekerheid dat alles erin zit en dat het script niet al bekend is bij hackers.

crazycoder
21/06/06, 17:01
Als ik jouw was zou ik een offerte aanvraag doen voor een op maat gemaakt systeem. Dan heb je zekerheid dat alles erin zit en dat het script niet al bekend is bij hackers.
Hackers houden zich niet bezig met het kraken van dat soort zaken, dat zijn eerder crackers of scriptkiddies. Jammer dat iedereen tegenwoordig de terminologie van de kranten over meent te moeten nemen en overal de term hacker voor gebruikt.

Goed.. als een systeem kant en klaar is en exact doet wat je wil, waarom zou je dan zelf iets gaan ontwikkelen. Hopelijk hebben de ontwikkelaars voldoende tijd gestoken in het debuggen en valideren van input. Iets waar het bij veel scripts nogal eens aan placht te ontbreken.

Zelf zou ik overigens geen webbased ssh toestaan.. maar een ieder zijn eigen feestje..

knippin
21/06/06, 18:57
iemand nog goedkoop adres??
om te laten scripten?

Swiftway-UK
21/06/06, 19:09
Helemaal van nul scripten gaat je aardig wat kosten, maar NOCje bouwen met wat opensource programma's zal op zich best meevallen lijkt me.

crazycoder
21/06/06, 19:24
iemand nog goedkoop adres??
om te laten scripten?
Wil je echt wel voor iemand die dat goedkoop aan wil bieden?
Lijkt mij dat juist met dergelijke scripts kwaliteit voorop moet staan.

knippin
21/06/06, 23:37
aangezien we zelf niet al te veel geld hebben om te besteden moet zo goedkoop mogelijk

maar ik zal dan ook niet te veel gaan verwachten

dat is nadeel van budget hoster te zijn



Wil je echt wel voor iemand die dat goedkoop aan wil bieden?
Lijkt mij dat juist met dergelijke scripts kwaliteit voorop moet staan.

Sander-
22/06/06, 00:01
Misschien moet je daarom ook zelf wat in elkaar knutselen op basis van Open-source applicaties, als je 250 dollar al te duur vindt... Daar ga je bijna geen scripter voor vinden, zeker niet als je kwaliteit wilt... Zou toch lullig zijn als je er na paar maanden achter komt dat je scriptje totaal onbetrouwbaar is in berekening van traffic oid.

bakkerl
22/06/06, 00:18
Misschien moet je daarom ook zelf wat in elkaar knutselen op basis van Open-source applicaties, als je 250 dollar al te duur vindt... Daar ga je bijna geen scripter voor vinden, zeker niet als je kwaliteit wilt... Zou toch lullig zijn als je er na paar maanden achter komt dat je scriptje totaal onbetrouwbaar is in berekening van traffic oid.

Met alleen de $250 ben je er niet. Dan heb je nog het traject voor het integreren in je huidige omgeving. Kan op die site niet vinden hoe het wil integreren in huidige omgevingen.

knippin
22/06/06, 00:49
Misschien moet je daarom ook zelf wat in elkaar knutselen op basis van Open-source applicaties, als je 250 dollar al te duur vindt... Daar ga je bijna geen scripter voor vinden, zeker niet als je kwaliteit wilt... Zou toch lullig zijn als je er na paar maanden achter komt dat je scriptje totaal onbetrouwbaar is in berekening van traffic oid.
kan zelf niks met php etc.. dus dat zal een ramp worden als ik zpu doen

en heb totaal geen idee hoeveel werk zoiets is
vandaar dat meschien al 250 dolar duur vind

mahel
22/06/06, 06:50
Ik vind het dikke onzin dat men steeds maar roept dat er geen goede scripters zijn die top kwaliteit leveren voor een lage prijs. Vraag op sites waar free lancers werken, en zoek een rus, die maakt het toppie voor elkaar.

En dat voor 5 dollar per uur.

crazycoder
22/06/06, 07:11
Ik vind het dikke onzin dat men steeds maar roept dat er geen goede scripters zijn die top kwaliteit leveren voor een lage prijs. Vraag op sites waar free lancers werken, en zoek een rus, die maakt het toppie voor elkaar.

En dat voor 5 dollar per uur.
Ik heb werk van hele goedkope scripters gezien. Kon ik de rotzooi op gaan lossen omdat 15% gewoon niet werkte, zij hadden het zelf blijkbaar nooit getest.
Ergste was nog dat ze post vars niet valideerden, als je een mailtje laat versturen is dat een doodzonde.
3 keer raden wat er is gebeurt. :(

Dat wil niet zeggen dat ze allemaal slecht zijn, maar enige voorzichtigheid is toch wel geboden. Zeker als je, zoals TS, niets van PHP weet.

mahel
22/06/06, 08:27
Maar als iets niet werkt dan neem je het toch niet? Neem ook niet weg dat wanneer je een NL scripter neemt dat dan alles keurig netjes voor elkaar is.

Ook hier tref je meer dan eens een grote *rotzooi* aan.

Wanneer je een scripter zoekt met een goede reputatie, met veel feedback van klanten, kun je bijna niet stuk gaan.

Sander-
22/06/06, 09:17
Maar als iets niet werkt dan neem je het toch niet? Neem ook niet weg dat wanneer je een NL scripter neemt dat dan alles keurig netjes voor elkaar is.

Ook hier tref je meer dan eens een grote *rotzooi* aan.

Wanneer je een scripter zoekt met een goede reputatie, met veel feedback van klanten, kun je bijna niet stuk gaan.

Maar aangezien het hier gaat om het onderdeel waar je je geld op moet verdienen, namelijk de traffic van je dedicated servers lijkt het me niet dat je problemen wilt met veiligheid, onbetrouwbare berekening etc.

Daarnaast denk ik dat het leuk is om zo'n goedkope scripter ergens weg te plukken, maar zelf bouw ik liever een langdurige relatie met zo iemand op zodat je weet wat je aan diegene hebt en ook weet wat ie wel en niet kan.

mahel
22/06/06, 09:59
Precies. helemaal mijn idee. En dit kan dus ook met een rus. Waar je als het er op aan komt, meer op kunt bouwen als een nederlandse scripter.

mixjes
22/06/06, 10:32
xynta heeft zo iets : http://www.noc.io