PDA

Bekijk Volledige Versie : Rack PDU



luser
18/06/06, 07:39
Ik ben opzoek naar wat ervaringen, merk/types en leveranciers van PDU units met volgende spec:
- Horizontaal rack-mountable
- Een ampere meter erop (voor de hele feed)

Klein fototje:
http://foto.pcextreme.nl/showimg.php?file=/RedBus/EMC2/DSCN9017.JPG (deze zijn echt cool)

Iets met een simpel metertje is ook al genoeg.

Cliff
19/06/06, 14:04
Wij hebben daarvoor APC Metered Rack PDU's

FransVanNispen
19/06/06, 14:53
APC AP7920 Horizontaal, 8 poorten, Ampere meter
APC AP7951 Vertikaal, 21 poorten (24, maar voor 3 een speciale stekker nodig), Ampere meter

Ber|Art
19/06/06, 14:59
APC 7951 heeft wel een directe 3 fase stekker (of hoe je dat noemt) dus geen tussenschakkeling of verlenging nodig, kan rechtstreeks op de een feed :)

luser
19/06/06, 15:24
Die apc dingen kosten al direkt 300,- dachtik, heb momenteel dit al gevonden: http://www.inec.be/inec_be/nl/CP_PN.jsp?PM=129508&L5=129508&L5M=129507&L2M=129450 die starten al bij +-100.
Bieden die APC's iets meer?

alleznet
19/06/06, 15:27
Bieden die APC's iets meer?
Ben nog niet zo ervaren met het hardware-hosting gebeuren, maar met een APC kun je toch ook rebooten, uitschakelen, inschakelen enz? Dus allemaal via een webinterface.

Wido
19/06/06, 15:31
Die powerbars krijg (naja, betaal je flink voor) bij RedBus als je er om vraagt.

Ber|Art
19/06/06, 15:39
Bieden die APC's iets meer?Is niet echt te vergelijken, een PDU is een Power Distributie Unit waarbij je remote de hardware kan aan en uit zetten. Waar jij het over hebt is een "verlengsnoer" APC betekend niet voor niets Advanced Power Control.

luser
19/06/06, 15:39
Ben nog niet zo ervaren met het hardware-hosting gebeuren, maar met een APC kun je toch ook rebooten, uitschakelen, inschakelen enz? Dus allemaal via een webinterface.

Alleen als je switched poorten neemt. APC maakt nog een stuk meer dan rebootswitches :)

FransVanNispen
19/06/06, 15:41
APC's zijn via internet te beheren (WWW, SSH, Telnet, WAP) om zo de outlets aan en uit te kunnen schakelen

Hiertoe kun je (ik dacht 23) gebruiker accounts aanmaken en deze rechten geven voor één of meer poorten.

Een ander belangrijk voordeel boven bijv de EPC is dat je de firmware kunt resetten en upgraden terwijl de outlets ongewijzigd blijven in status en het apparaat dus aan kan blijven.

luser
19/06/06, 15:42
Die powerbars krijg (naja, betaal je flink voor) bij RedBus als je er om vraagt.

Ik weet ondertussen al welk merk dit is en wat je er alles mee kan (best leuk :p). Heb jij een idee van welk merk de andere PDU's zijn (die met een analoog metertje die jullie ook hangen hebben)?

is250
19/06/06, 15:44
Ik weet ondertussen al welk merk dit is en wat je er alles mee kan (best leuk :p). Heb jij een idee van welk merk de andere PDU's zijn (die met een analoog metertje die jullie ook hangen hebben)?

Zou je misschien willen posten welke dit zijn en waar ze evt. te verkrijgen zijn? :)

luser
19/06/06, 15:44
Bedankt voor die hoop info mensen maar ik zoek echt geen rebootswitches, dat hebben we al en die blijven in 1U formaat (zero U is niet echt een voordeel in ons kasten). Ik zoek gewoon iets voor onze circuits voor en achter de STS'en (deze mag het ook doen) te controleren.

crazycoder
19/06/06, 15:48
Advanced Power Control.
:) APC = American Power Conversion :)

Ber|Art
19/06/06, 15:48
:D hehe

Wido
19/06/06, 15:53
Ik weet ondertussen al welk merk dit is en wat je er alles mee kan (best leuk :p). Heb jij een idee van welk merk de andere PDU's zijn (die met een analoog metertje die jullie ook hangen hebben)?Geen idee, die hebben we ook bij RedBus gehaald.

luser
19/06/06, 16:03
Geen idee, die hebben we ook bij RedBus gehaald.

Weet ik, maar staat er nergens iets van merk/type op?

Wido
19/06/06, 16:09
Weet ik, maar staat er nergens iets van merk/type op?Geen idee, ik laat even iemand voor je kijken.

EDIT: Staat er niet op, of staat op de achterkant, maar dat is natuurlijk niet te zien :)

crazycoder
19/06/06, 16:10
http://www.apc.com/products/family/index.cfm?id=136
??????

luser
19/06/06, 16:20
Geen idee, ik laat even iemand voor je kijken.

EDIT: Staat er niet op, of staat op de achterkant, maar dat is natuurlijk niet te zien :)

Ok bedankt voor de moeite :)

Voor de mensen die niet weten welke ik bedoel:
Dit zijn horizontaal monteerbare stekkerblokken (power-strips) maar dan met een simpel ampere metertje erop.
http://www.datacenterpics.com/displayimage.php?album=8&pos=13 deze dus (onder de switches).