PDA

Bekijk Volledige Versie : Bill Gates kondigt vertrek bij Microsoft aan



Ber|Art
16/06/06, 13:19
vrijdag 16 juni 2006 08:35

Bill Gates kondigt vertrek bij Microsoft aan
Bill Gates staakt zijn dagelijkse werkzaamheden bij Microsoft. Hij wil zich volledig gaan wijden aan zijn filantropische werk voor de Bill & Melinda Gates Foundation.

Bron (http://www.elsevier.nl/nieuws/laatste_24_uur/nieuwsbericht/asp/artnr/102802/)

mahel
16/06/06, 13:46
pff, alsof bill al binnen is :D Kom kom,...gewoon doorwerken bill

JayvD
16/06/06, 14:19
pff, alsof bill al binnen is :D Kom kom,...gewoon doorwerken bill
Enig idee hoeveel die gast blijft verdienen als die weg is? :p

En in nieuws stond dat hij stopte FULL-TIME te werken.

Euro-Servers
16/06/06, 14:33
Al stopte die helemaal :p kerel is rijk genoeg.

Ahead-IT
16/06/06, 14:40
Die kan leven van zijn intresten zijn intresten zijn intresten, die hoeft zich dus geen zorgen meer te maken ;)

_arno_
16/06/06, 14:40
Op wie moet ik dan zeuren als ik weer een crash heb ;)

MediaServe
16/06/06, 15:11
Op wie moet ik dan zeuren als ik weer een crash heb ;)Op jezelf of je hardware :p

Respect voor die gast, hij heeft met zijn bedrijf een groot aandeel in de ICT wereld zoals wij deze vandaag kennen. Wie had in 1985 gedacht dat een grafisch besturingssysteem met een muisaanwijzer de toekomst zou worden :D

Voor de echte nerds en "ouwe rotten in het vak" onder ons:
IMDB - Pirates of Silicon Valley (1999) (http://www.imdb.com/title/tt0168122/)

d.sp1d3r
16/06/06, 15:34
Niet alleen van de rente kan die rond komen ;)
De aandelen microsoft leveren toch ook nog wel wat op, of niet?

Ik vind het wel goed dat hij goede dingen doet met het vermogen dat hij heeft...

InterNetjes
16/06/06, 15:45
hij blijft wel voorzitter van de raad van bestuur, alleen daar kan je al goed van leven :)

WebSiteNet
16/06/06, 16:50
Hij heeft geen rente, geen extra inkomsten nodig. 50 miljard is moeilijk om op te krijgen als particulier hoor. Die foundation is de oplossing er voor.

MediaServe
16/06/06, 17:08
Hij heeft geen rente, geen extra inkomsten nodig. 50 miljard is moeilijk om op te krijgen als particulier hoor. Die foundation is de oplossing er voor.Als je er vanuit gaat dat hij nog ongeveer 40 jaar zou leven, dan kan hij van 50 miljard dus ongeveer 3,5 miljoen per dag uitgeven :D

IT-worX
16/06/06, 17:27
Even aanschrijven voor een leningske ;)

hires
16/06/06, 22:57
Stoppen?? Heeft hij de gerechtigde pensioenleeftijd al bereikt dan? En anders verkoopt íe toch gewoon de boot?:D

bami82
17/06/06, 08:35
Op jezelf of je hardware

Respect voor die gast, hij heeft met zijn bedrijf een groot aandeel in de ICT wereld zoals wij deze vandaag kennen. Wie had in 1985 gedacht dat een grafisch besturingssysteem met een muisaanwijzer de toekomst zou worden



Hmm Xerox in 1973 ;-)
http://www.cedmagic.com/history/xerox-alto.html

FransVanNispen
17/06/06, 17:06
Respect voor die gast, hij heeft met zijn bedrijf een groot aandeel in de ICT wereld zoals wij deze vandaag kennen. Wie had in 1985 gedacht dat een grafisch besturingssysteem met een muisaanwijzer de toekomst zou worden :D[/url]
In 1985 had ik anders een Atari ST met een grafish besturingssysteem dat in 2 seconden bootte uit ROM.

En dat was écht niet de eerste. Apple was er al eerder mee op de markt, en zelfs voor de al oude C64 was een grafisch besturingssysteem.

Overigens hoor ik net op BNR Nieuws Radio dat de meeste Microsoft medewerkers Windows Vista al niet zien zitten voordat het op de markt is, en er zelfs al over gedacht is het project af te blazen.

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

InterNetjes
17/06/06, 20:42
Overigens hoor ik net op BNR Nieuws Radio dat de meeste Microsoft medewerkers Windows Vista al niet zien zitten voordat het op de markt is, en er zelfs al over gedacht is het project af te blazen.

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

weinig kans, want hij gaat zijn huidige functie in 2008 pas neerleggen :)

NDIS
17/06/06, 20:58
Hmm, dit is dus het juiste moment om een solicitatie brief te sturen?

Wido
17/06/06, 22:02
Hmm, dit is dus het juiste moment om een solicitatie brief te sturen?Jammer voor je, ik ga maandag al op eindgesprek :)

NDIS
17/06/06, 22:05
ik wil je 25% van mijn salaris geven als jij afhaakt en ik de baan krijg :p

Wido
17/06/06, 22:22
ik wil je 25% van mijn salaris geven als jij afhaakt en ik de baan krijg :pNee, ik ga maandag tekenen :)

NDIS
17/06/06, 22:43
Hmm, maandag.. dus ik heb nog effe.

geef me effe je IP, dan haxor ik je enzo. je weet wel..

Henky!
18/06/06, 00:43
Respect voor die gast, hij heeft met zijn bedrijf een groot aandeel in de ICT wereld zoals wij deze vandaag kennen. Wie had in 1985 gedacht dat een grafisch besturingssysteem met een muisaanwijzer de toekomst zou worden :D



Nou, ik werkte al met Apple computers die handige muis aanwijzers hadden in een mooie grafische schil ergens halverwege de jaren tachtig. Dat was op de universiteit (Nijmegen) terwijl ik thuis op mijn MS-DOS bakkie van Billy nog cd c:netscape c:wordperfect/ (sjesus, hoe ging dat ook al weer:-) moest tiepen.

Windows 95. Hier had Billy het Apple concept pas gejat.

Billy, die overal altijd mijlenver achteraan liep, maar wel een genie bleek in marketing.

Hij mag er misschien uitzien als een nerd maar het is een doodgewone kapitalist. Zelf heeft hij nooit iets bedacht. Hij heeft alleen gekocht, gestolen en verkocht.

Waarmee hij met scherpe (op de rand) marketing trucjes wel een fenomeen werd.

NWO
18/06/06, 00:51
Mijn solicitatiebrief is verzonden naar Bill :D :

Ik wilt heel graag by uw werken.
Ik wil dan goed loon, en koffie veel.
Afwachtend op uw afwijzing teken ik:

RS

Ben benieuwd :D:D

TriCator
18/06/06, 01:03
En nu maar wachten tot dhr. Gates gaat posten in het Grappige E-mailmomententopic :)

NDIS
18/06/06, 13:20
Hallo, ik ben een kut gamer die op windows speelt en uiteraard ook CS en CSS speelt. Vandaar heb ik een goed inzicht op de marketing world kwa games kwa windows. Ik weet ook al dat er 3 nieuwe windowsen op de markt komen.

De nieuwe alpha line van TeHa elemenenten groep, windows vista, windows longhorn. Ik word overal van op de hoogte gesteld.

School:

3x blijven zitten
Geen diploma's
Slechte cijfers atm.

Ik denk dat ik een aanbeveling ben voor uw bedrijf gezien ik mijn poot stijf kan houden als iemand beweerd dat het niet klopt wat ik zeg. Ik weet alles! dat zijn de feiten die rond gaan. helaas beweerd niet iedereen dit.

Mijn telefoonnummer is 0623121575 en mijn naam luid Daniel, maar iedereen noemt me: WD, Windows Daan. Gezien het feit dat ik de baan zal overnemen van U (beleeft hè).

// edit

G4444p, ik verveelde me zoals je ziet en dit is toch een mooie aanvulling in dit topic. Gezien het feit mensen nu ook weten hoe een solicitatie brief werkt.

rvingen
18/06/06, 13:34
Ik denk dat Microsoft op z'n kont gaat met het uitbrengen van windows vista, mensen zijn nu nog tevreden met xp en 2000.

Ik kreeg laatst de melding dat microsoft xp met sp1 niet meer gaat ondersteunen :( dit vind ik niet z'n goedezaak !

En vista moet gewoon geld in het laatje brengen ! Want die mensen moeten ook betaald worden.

NDIS
18/06/06, 13:46
Denk eens aan directx10.
Dat brengt toch wel iets met zich mee.

en waarschijnlijk zal de gebruiksvriendelijkheid etc etc weer beter en beter worden.

Cybafish
19/06/06, 09:46
Zijn aandelenvermogen is geschat op 50 miljard. Het is niet zo dat hij 50.10^9 op de bank heeft ;)

FransVanNispen
19/06/06, 12:08
Denk eens aan directx10.
Dat brengt toch wel iets met zich mee.

en waarschijnlijk zal de gebruiksvriendelijkheid etc etc weer beter en beter worden.
Tja, maar wat mag de gebruikers ervaing dan kosten?

De meeste thusigebruikers kunnen niet van alle functies gebruik maken, tenzij zij een behoorlijke systeem update (hardware) gaan doen. Ik ben van mening dat een OS mijn computer moet dienen, en niet mijn computer m'n OS.

Wat ik tot nu toe heb gelezen over tests, meningen en ervaringen, lijkt het erop dat Microsoft met Vista behoorlijk terrein gaat verliezen aan Apple en Linux.

SebastiaanStok
19/06/06, 12:56
Het probleem met M$, Ze willen gewoon teveel!
Ze begonnen met een OS, toen office, toen msn(niet de messenger),en nu blogs & antivirus/antispyware?

Laten ze eerst maar is Windows goed maken :r :mad:

Vroeger was het leuk omdat alles nog enigsinds in de kinderschoenen stond maar ze zijn nu het rijkste bedrijf terwereld!!

En nog hebben ze bijna niets verandert :rolleyes: Pas bij de (herziening van) Vista hebben ze keken hoe het beter kan :eek:
Ik weet uitvaring als je aan iets nieuws begint ga je eerst kijken wat er in het verleden is fout gegaan en daar op letten, ook kijk of het niet allemaal een beetje teveel is, kan je dingen eventueel nog later doen? Dan heb je al een enigsinds goede bassis :) En daar kan je dan op verder bouwen.

Het rechten systeem van Linux bestaat al langer dan XP en nog hebben ze er niet aan gedacht :huh:

Wat hij samen met zijn vrouw doet met dat goede doel (naam even kwijt :o ) Dat is echt prima, maar als je denkt hoe het doet... Verkoopt een probleem product, mensen hebben geen andere keuze maakt hier veel geld uit en geeft aan arme mensen.

Dit is net zo iets als: Je vermoord iemand krijgt hier geld en helpt daar iemand mee, (oké moord is wel iets erger) maar het gaat om het idee.

Ik ben benieuwt hoe MS zich in de toekomst gaat houden tegen concurrentie, en mensen die het vertrouwen hebben verloren in die lui.
Werken bij M$? :eek: Ik zou geld toe willen alleen om daar niet te hoeven werken :W: (Liever geen geld krijgen dan mensen met jouw ellende opzadelen).

NDIS
19/06/06, 13:00
Als wij nou eens een OS gaan ontwikkelen die voldoet aan alle eisen van webhosters :D

SebastiaanStok
19/06/06, 13:24
Bestaat al ;) Het heet Linux :D