PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS wijziging



cwf
16/06/06, 11:48
Beste WHT-ers,

Binnenkort ga ik een dedicated server omzetten naar een colo bak.

In het verleden heb ik het volgende aangehouden:
1. de nameserver IP adressen wijzigigen van alle domeinnamen
2. data verhuizen naar andere server

Omdat dit nogal omslachtig is wil ik dit anders gaan doen.

Ik heb 2 nameservers, hetzij
ns1.domeinnaam.COM
ns2.domeinnaam.COM
[ns3 komt later].

vraag 1:

Als ik nu de ip-adressen van mijn huidige .COM nameservers omzet zullen dan alle .nl en .com domeinnamen automatisch de IP-adressen wijzigigen?

Ik weet dat wanneer je .nl nameservers draait alle .nl domeinnamen wel automatisch worden gewijzigd van IP-adres. Maar is het bij bovenstaande ook het geval?

vraag 2:

Is het mogelijk om direct alle data van een directadmin server naar een directadmin server te verplaatsen? Of moet ik eerst alles downloaden en dan weer uploaden naar de nieuwe server? Opzich niet zo'n probleem, aangezien het met 100 Mbps gaat [windows server], maar zou fijn zijn als het sneller kon.

En ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar niet specifiek een antwoord kunnen vinden op mijn vragen.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties :)!

Technotop
16/06/06, 12:09
Wij hebben een jaar geleden precies het zelfde gedaan, echter toen 2x binnen 2 weken.

Eerste wat wij deden is alle accounts en gegevens op de nieuwe server plaatsen. Kijken of alles werkt (eveneens mysql etc) en dan beginnen met nameservers aanpassen.

Wij hebben alle domeinen apart verhuisd. Zodra wij alles gingen verhuizen (domeinen) hebben wij nog een aantal nieuwe backups gemaakt van de huidige sites en overgeplaatst naar de nieuwe. .NL websites hebben wij de volgende dag nogmaals geupdate.

Het ging vrijmakkelijk, echter mysql kan nog wel eens rot doen.

cwf
16/06/06, 12:22
Wij hebben een jaar geleden precies het zelfde gedaan, echter toen 2x binnen 2 weken.

Eerste wat wij deden is alle accounts en gegevens op de nieuwe server plaatsen. Kijken of alles werkt (eveneens mysql etc) en dan beginnen met nameservers aanpassen.

Wij hebben alle domeinen apart verhuisd. Zodra wij alles gingen verhuizen (domeinen) hebben wij nog een aantal nieuwe backups gemaakt van de huidige sites en overgeplaatst naar de nieuwe. .NL websites hebben wij de volgende dag nogmaals geupdate.

Het ging vrijmakkelijk, echter mysql kan nog wel eens rot doen.

Yes, zo heb ik het eerder ook gedaan. Is alleen een rotgedoe ;)

MYSQL / Bij het restoren op de nieuwe server? Dan gewoon even max_allowed_package omhoog zetten.

@ Others: Is er geen betere manier?

alleznet
16/06/06, 14:58
Een betere manier is misschien de dedicated server overkopen van de hoster? Dan hoef je ook niets te verhuizen :)

cwf
16/06/06, 15:33
Een betere manier is misschien de dedicated server overkopen van de hoster? Dan hoef je ook niets te verhuizen :)

Dat heb ik idd ook gevraagd. Maar bleek niet mogelijk te zijn.

cwf
17/06/06, 20:34
Anyone?

Goldeneye
17/06/06, 21:06
Beste WHT-ers,
vraag 1:

Als ik nu de ip-adressen van mijn huidige .COM nameservers omzet zullen dan alle .nl en .com domeinnamen automatisch de IP-adressen wijzigigen?

Ik weet dat wanneer je .nl nameservers draait alle .nl domeinnamen wel automatisch worden gewijzigd van IP-adres. Maar is het bij bovenstaande ook het geval?

Meestal wel, niet altijd. (afhankelijk van verschillende situaties)




vraag 2:

Is het mogelijk om direct alle data van een directadmin server naar een directadmin server te verplaatsen? Of moet ik eerst alles downloaden en dan weer uploaden naar de nieuwe server? Opzich niet zo'n probleem, aangezien het met 100 Mbps gaat [windows server], maar zou fijn zijn als het sneller kon.


je kan alle data direct overkopieren van de ene server naar de andere. als je een backup op reseller niveu maakt kan je deze zelfs ter plekke terug zetten.