PDA

Bekijk Volledige Versie : Database error in Plesk



Bennie
15/06/06, 15:25
Het is niet de bedoeling dat ik hier dagelijks met problemen aan kom maar ik heb dus weer een probleem lijkt het. Het gaat om Plesk 7.5.4.

Wanneer ik inlog in de webmail (Horde) dan krijg ik eerst te zien: laatste aanmelding: nooit.

Wanneer ik vervolgens op agenda klik zie ik dit staan: Fatal error: Call to a member function on a non-object in /usr/share/psa-horde/kronolith/lib/Driver/sql.php on line 291

Wanneer ik naar notities ga en een nieuwe notitie wil aanmaken dan zie ik dit staan: DB Error: no such table

Ook wanneer ik een optie wil wijzigen, bijvoorbeeld momenteel staat het Berichten per pagina in de mailboxweergave op 20. Wanneer ik dit op 50 zegt geeft hij aan dat deze bijgewerkt is maar toch staat deze weer op 20 als ik nogmaals ga kijken.

Ik heb zelf het vermoeden dat het allemaal met elkaar te maken heeft. Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen?

_arno_
15/06/06, 17:43
Draait je database ( neem aan van wel)?
Check even of je tabel bestaat, dat is namelijk de error die hij geeft.

DiedX
15/06/06, 18:19
FYI: Tabel 'horde' moet je dus hebben.

Bennie
22/06/06, 13:20
Ik heb inmiddels contact gehad met de persoon die ons Plesk onderhoudt, de database is een mysql en draait. Verder is er een tabel horde aanwezig.

Alles zou dus 'up and running' moeten zijn.

Indien iemand tips heeft, dan hoor ik dat graag.

_arno_
22/06/06, 13:30
Mis je misschien andere tabellen van horde?

of misschien zelf even een connect op je database uitvoeren en select query op horde uitvoeren? kijken of je daar wijzer van word?

D. ter Horst
22/06/06, 15:51
Heb je toevallig iets aan PHP veranderd? Opnieuw gecompiled, je php.ini gewijzigd o.i.d? Zo ja, dan verklaard dat


Fatal error: Call to a member function on a non-object in /usr/share/psa-horde/kronolith/lib/Driver/sql.php on line 291

maar deze kun je ook krijgen omdat de sql server down is (of gewoonweg omdat er geen results zijn).

Bennie
26/06/06, 15:49
Inmiddels heb ik weer wat meer informatie:

De tabellen mbt horde in de database zijn:

- horde_datatree_seq
- horde_histories_seq

Die regel 291 in: Fatal error: Call to a member function on a non-object in /usr/share/psa-horde/kronolith/lib/Driver/sql.php on line 291

verwijst naar:

// Run the query.
$qr = $this->_db->query($q, $values);
if (is_a($qr, 'PEAR_Error')) {
Horde::logMessage($qr, __FILE__, __LINE__, PEAR_LOG_ERR);
return array();
}

Wellicht dat iemand nu een idee of heldere ingeving heeft?

_arno_
26/06/06, 15:59
Welke regel is 291, aangezien hij een fout geeft op een object wat naar mijn idee $this of Horde zou kunnen zijn.

Bennie
26/06/06, 16:03
$qr = $this->_db->query($q, $values);


Dit zou regel 291 moeten zijn...

_arno_
26/06/06, 16:06
Lijkt wel alsof de pear class niet goed werkt?
Misschien iets opnieuw gecompiled, en sindsdien error?

Bennie
30/06/06, 09:37
Graag breng ik jullie op de hoogte van het volgende: het probleem leek hem te zitten in het feit dat Horde een vorige keer niet lekker geupdated is.

Gisteren is er dan ook geupdated naar Plesk 8.0.1 en daarmee waren alle problemen mbt de Webmail/Horde dan ook opgelost.