PDA

Bekijk Volledige Versie : Thuiswinkel waarborg



IE-Ned
13/06/06, 00:52
Vandaag las ik op een website dat maarliefst 1 op de 5 Nederlanders het "Thuiswinkel waarborg" kent.
Nou heb ik eens lopen Googlen, en tot mijn verbazing vond ik zelden een webhosting bedrijf dat het thuiswinkel waarborg bezit.
De kosten van een thuiswinkel waarborg zijn vrij laag (op inkomsten van bedrijf afgestemd) ook de eisen zijn voor een (hosting)bedrijf vallen reuze mee.
Wij zitten er zelf sterk aan te denken een thuiswinkel waarborg te nemen, aangezien veel Nederlanders het kennen en het dus vertrouwen uitstraalt. (en het bovendien het bijna niets kost)
Wat denken jullie hierover en waarom zijn er in jullie mening zo weinig hostingbedrijven met dit waarborg?

Alerd
13/06/06, 02:26
450€ voor het waarborg, en 150 minimaal erbij... Mmm was tijdje geleden een stuk duurder geloof ik. (of ligt dat aan mij)
Denk trouwens wel dat een hostmerk nuttiger is voor hosters, eventueel gecombineerd met een mkbok oid.

veenman
13/06/06, 08:32
Ik vraag me af of het voor een webhoster wel nuttig is om je aan te sluiten bij iets als thuiswinkel.org gezien het zich meer op postorder richt. Ookal ben ik niet helemaal onpartijdig in dezen, HostMerk vind ik persoonlijk een stuk geschikter voor webhosters.

Nu weet ik dat thuiswinkel.org aan het inventariseren is hoe ze de veiligheidsketen van websites in kaart kan brengen. Gezien ik in de expertgroep zit die zich daar mee bezig gaat houden zal ik proberen om thuiswinkel.org HostMerk te laten omarmen, zodat ze niet het wiel opnieuw gaan uitvinden!

mahel
13/06/06, 09:24
Ja, maar de eerste wielen liepen ook niet echt lekker. Eerst van hout, toen een ijzeren velg, en nu van soepel lopend rubber :D
Verbeteringen dus, verbeteringen die hard nodig waren, en dat moet ook met HostMerk gebeuren. Het loopt daar nl nog niet al te tof. De regels zijn te strak, terwijl juist die regeltjes die ze verplichten niet eens de belangrijkste zijn.
Maar goed...On Topic.

9 van de 10 eventuele klanten zullen alleen een of ander logo zien, en meteen denken. * O, dat zit wel goed bij dat bedrijf, ze hebben immers een waar keurmerk *

En wat voor keurmerk dat dan ook is,...maakt niet zoveel uit.
Elk plaatje zal voor velen al ruim voldoende zijn.

IE-Ned
13/06/06, 13:09
Ja, maar de eerste wielen liepen ook niet echt lekker. Eerst van hout, toen een ijzeren velg, en nu van soepel lopend rubber :D
Verbeteringen dus, verbeteringen die hard nodig waren, en dat moet ook met HostMerk gebeuren. Het loopt daar nl nog niet al te tof. De regels zijn te strak, terwijl juist die regeltjes die ze verplichten niet eens de belangrijkste zijn.
Maar goed...On Topic.

9 van de 10 eventuele klanten zullen alleen een of ander logo zien, en meteen denken. * O, dat zit wel goed bij dat bedrijf, ze hebben immers een waar keurmerk *

En wat voor keurmerk dat dan ook is,...maakt niet zoveel uit.
Elk plaatje zal voor velen al ruim voldoende zijn.

Dat was dus ook wat ik in gedachte had.
Hostmerk is misschien geschikter voor webhosts, maar ik denk dat het thuiswinkel waarborg veel bekender en vertrouwlijk overkomt voor de consument.
De reden voor webhosts om een waarborg te nemen is tenslotte vertrouwen te winnen bij de consument, ik denk dat het thuiswinkel waarborg daar zeer geschikt voor is.
Wie is hier eigenlijk aangesloten bij thuiswinkel.org?