PDA

Bekijk Volledige Versie : PHP DNS Probleem



Cakkie
12/06/06, 11:55
Hallo,

ik heb volgend probleem, ik heb mijn DNS server (bind) zo geconfigged dat hij geen recursive lookups doet, en voor elke onbekend IP adres zijn eigen IP adres teruggeeft. Deze bak wordt nl vooral voor parking gebruikt, en voor elk domein een eigen zone aanmaken is een beetje te veel werk.

Daarnaast heb ik /etc/resolv.conf aangepast en de nameservers ingesteld op externe nameservers.

Als ik op de shell een ping doe naar example.com, dan resolved hij die correct. Als ik echter vanuit PHP een connectie probeer te leggen naar example.com, dan gebruikt die blijkbaar de lokale DNS server ipv de DNS servers die in resolv.conf staan, en krijgt hij uiteraard zijn eigen IP adres terug ipv dat van example.com.

Is er ergens een manier waarop ik PHP kan verplichten om resolv.conf te gebruiken (of een bepaalde nameserver), maar niet de lokale nameserver?

WH-Tim
12/06/06, 12:01
Hier is een speciale PEAR klasse voor beschikbaar op internet. Moet je even googlen zolang er nog niemand reageert denk ik.

Cakkie
12/06/06, 13:18
Het probleem is dat er een aantal scripts op mijn server draaien die gebruik maken van fopen en fsockopen, en dat het herschrijven naar PEAR veel werk met zich zou meebregen. Ik zoek eerder naar een confi value ofzo, zodat het ineens voor alle sites/script in orde is.

lifeforms
12/06/06, 13:42
Ergens in e.o.a. configfile wordt dan toch verwezen naar de verkeerde nameservers, hij komt er niet zomaar terecht..

Draai je wellicht Apache in een chroot en moet je ook de resolv.conf in de chroot nog aanpassen?

Doe anders eens een grep op het verkeerde nameserver-ip in de systeemdirectories.