PDA

Bekijk Volledige Versie : Betalingsmogelijkheden die jullie bieden



chester
11/06/06, 12:39
Hoi allemaal,

Nu we een nieuwe website aan het opzetten zijn komt weer het oude bekende 'welke betalingsmethoden gaan we hanteren' om de hoek.

PayPal, Creditcards (via welke payment processor?), automatische incasso (welke bank heeft het meest gebruikersvriendelijke systeem) etc.

Mijn vraag is, kunnen jullie eens wat percentages plaatsen van betalingssystemen die jullie gebruiken, en hoeveel klanten daar ook daadwerkelijk gebruik van maken?

Ik kan me voorstellen dat creditcards nog niet zo zijn ingeburgerd in NL, en als dat percentage aan betalingen te laag is, nauwelijks de moeite waard om op te zetten?

Let op: we zoeken dus een systeem wat betalingen bliksemsnel afschrijft, waarna pas de account geactiveerd zal worden. We proberen dus van het al oude facturatie systeem per post af te komen...

Ook automatische incasso's lijken ons nog omslachtig, zo lang daar nog physieke interventie nodig is om zaken te faxen etc. Erg lastig als je veel op de weg zit... Of zijn daar al 'vol-automatische' oplossingen voor?

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

spoorweg
11/06/06, 13:10
Let op: we zoeken dus een systeem wat betalingen bliksemsnel afschrijft, waarna pas de account geactiveerd zal worden. We proberen dus van het al oude facturatie systeem per post af te komen...

Ik vind als klant zijnde iDeal (http://www.ideal-betalen.nl/) altijd erg makkelijk en dat werkt real-time.

AlfaHosting
11/06/06, 14:03
Belgische bankrekening: 55%
Nederlandse Postbankrekening: 30%
Paypal: 5%
Kredietkaarten via 2co.com : 10%

Euro-Servers
11/06/06, 14:22
Belgische rekening: 70%
Paypal: 20%
Credit Card (2CO): 10%

DutchTSE
11/06/06, 21:54
nederlandse rekening: 70%
paypal: 25%
contant: 5%

dutchcrazytiger
12/06/06, 00:35
Orde van grote bedragen

Nederlandse rekeningen: 10%
Contant : 20%
Paypal: 70%

Aantal betalingen

Nederlandse rekeningen: 60%
Contant: 14%
Paypal: 26%

ik heb net mn automatische incasso klaar ;)
en een boel mensjes komen gewoon bij mij thuis af rekenen :)
paypal biedt een pay and activate oplossing... op basis van een notify id

Nielz
15/06/06, 17:15
Wij gebruiken sinds een paar weken ook automatische incasso van de Postbank, een groot voordeel is dat je het bedrag direct hebt. Een nadeel hiervan is dat je alleen via een analoge lijn je incasso-opdrachten kan verzenden. (na de zomer ook via Girotel online)
Ook zitten we er aan te denken iDeal te nemen, ik heb een paar demo's gezien en volgens mij werkt het erg goed.
Maar het meest gebruiken we onze postbank rekeningen (overschrijving).

Ber|Art
15/06/06, 17:59
Nederlandse bankrekening: 99%
Belgische bankrekening: 0%
Paypal: 1%
Creditcards: 0%

Keizer
15/06/06, 18:00
Nederlandse bankrekening: 100%
Belgische bankrekening: 0%
Paypal: 0%
Creditcards: 0%
Contant: 1%

Kreeg het 2 maal van dezelfde klant contant over de post. Hij woonde in een gehucht ofzo :P

Pegasus
15/06/06, 18:34
Nederlandse bankrekening: 100%
Belgische bankrekening: 0%
Paypal: 0%
Creditcards: 0%

Mollie biedt nu ook een Ideal module aan, misschien handig voor iedereen die niet van plan is zelf ideal aan te schaffen:

http://www.mollie.nl/geavanceerd/ideal/

brytenet
15/06/06, 19:21
Paypal: 100%
Een aantal Nederlandse klanten hebben wel om een bankrekeningnummer gevraagd, maar toen ze hoorden wat de banken voor internationale betalingen vragen (ik werk vanuit Spanje), waren ze zo overstag...

Dicky
15/06/06, 20:35
Postbankrekening: 80%
Paypal: 5%
Creditcards: 10%
Ideal: 5%
In natura: 0% :D

liber!
15/06/06, 21:44
Paypal: 100%
Een aantal Nederlandse klanten hebben wel om een bankrekeningnummer gevraagd, maar toen ze hoorden wat de banken voor internationale betalingen vragen (ik werk vanuit Spanje), waren ze zo overstag...

Normaal is dat tegen de lokale tarieven als je een IBAN en BIC code geeft (enkel binnen de Europese Unie).

Vaxon Networks
15/06/06, 22:19
Nederlandse rekening: 60%
Automatische incasso: 40%

Phu
15/06/06, 22:33
wij hebben +- 150 klanten
+- 200 facturen versturen we per jaar waarvan
facturen van 25 tot 100 euro per automatische incasso vanaf april 2006
grotere bedragen dus vanaf 100 EURO en meer laat ik ze zelf overboeken via bank of paypal
daarvoor ging alles per factuur achteraf omdat ik toch niet veel acountjes had

rekening die wij hebben is ABN AMRO zakelijk

Tuneboy
23/06/06, 15:10
5-10% paypal
rest = per bankgiro

David-Andrew
27/06/06, 21:52
nu nog 100% bank
najaar ook paypall en auto incasso