PDA

Bekijk Volledige Versie : E-mail client IMAP ondersteuning



JayvD
09/06/06, 15:17
Wij maken gebruik van IMAP om onze email te beheren echter kunnen wij geen geschikte email client vinden die aan onze eisen voldoet.

Om maar een voorbeeld te noemen van een client die ons compleet niet beviel: Microsoft Outlook. De ondersteuning voor IMAP is echt vreselijk!

Op het moment maken we gebruik van Thunderbird, ondersteuning voor IMAP is geweldig niets op aan te merken echter ben ik niet blij over de functies van het programma. Je kan bijv. niet een normale html mail maken met een bepaalde grote lettertype enkel groter of kleiner etc.

Momenteel zijn wij op zoek naar een geschikt programma die wel deze functies kan bieden en zonder problemen werkt.

Betaald of gratis maakt me niet veel uit, geef alleen wel de voorkeur aan open source.

JKW
09/06/06, 15:43
Inspiratie ;) kun je opdoen via:

http://www.webhostingtalk.nl/webhostingtalk-lounge/89534-beste-email-client-ever.html

http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/83262-welke-e-mail-manager.html

Vaak met goede onderbouwing waarom er voor deze client is gekozen.

Zelf gewoon simpel Outlook Express 6.0 met IMAP accounts werkt voor mij perfect. Namelijk geen agenda en andere functie's nodig.

Succes met vinden van een geschikte client.

gjtje
09/06/06, 17:02
Outlook 2007 is gewoon het, einde discussie. :D

Jammer dat het een beta is, maar als je het aan durft gewoon doen.

eightyb
09/06/06, 19:19
Outlook had in verleden nog regelmatig problemen met IMAP. Is dit inmiddels opgelost?

Zelf gebruiken we Thunderbird overigens. Voor ons goed genoeg omdat we enkel tekstmail versturen.

snaaps
09/06/06, 19:40
ik heb geen problemen met outlook 2002.
(alleen waneer er twee users gelijk tijdig 1 mail account bekijken, dan wordt de ander eraf gegooid)

MikeN
09/06/06, 21:26
Op het moment maken we gebruik van Thunderbird, ondersteuning voor IMAP is geweldig niets op aan te merken echter ben ik niet blij over de functies van het programma. Je kan bijv. niet een normale html mail maken met een bepaalde grote lettertype enkel groter of kleiner etc.
Mail is ook bedoelt voor plain tekst en niet voor HTML mail ;-)

Maar goed, Outlook 2007 schijnt dus ok te zijn, verder kun je kijken naar The Bat ofzo. Verwacht echter niet veel mailprogs met betere HTML mail ondersteuning dan Outlook, om de reden die ik al gaf.

JayvD
09/06/06, 21:28
Probleem met outlook 2003 is dat als je een mailtje stuurt dat deze niet in de Sent map komt te staan. Zeer vervelend, een van de redenen dat ik IMAP gebruik!

Ingvald
09/06/06, 21:45
Probleem met outlook 2003 is dat als je een mailtje stuurt dat deze niet in de Sent map komt te staan. Zeer vervelend, een van de redenen dat ik IMAP gebruik!
Je kan hiervoor een rule aanmaken dat hij die verplaatst, maar het is idd een vervelende eigenschap van Outlook.

gjtje
09/06/06, 22:42
Dat is dus gefixed in 2007! :D
Kan je gewoon een mapje kiezen bij advanced properties, net als Thunderbird. ;)

ju5t
10/06/06, 10:24
Outlook 2007 heeft nog net zo goed bugs met IMAP. Vooral met grote accounts.

Met Exchange daarentegen zou ik niet meer terug willen naar 2003.

nopzolder
10/06/06, 12:22
Nu we het hier toch over hebben:

Iedereen heeft waarschijnlijk meerdere mailadressen.
Hebben jullie thuis/kantoor een mailserver staan die al deze mail popt en vervolgens op de zaak/thuis een imap client?

Of imappen jullie ook direct naar de hostingservers?

JayvD
10/06/06, 12:29
Nu we het hier toch over hebben:

Iedereen heeft waarschijnlijk meerdere mailadressen.
Hebben jullie thuis/kantoor een mailserver staan die al deze mail popt en vervolgens op de zaak/thuis een imap client?

Of imappen jullie ook direct naar de hostingservers?
Direct met hosting server, makkelijker aangezien wij allemaal in het bedrijf thuis werken.

MikeN
10/06/06, 22:27
Nu we het hier toch over hebben:

Iedereen heeft waarschijnlijk meerdere mailadressen.
Hebben jullie thuis/kantoor een mailserver staan die al deze mail popt en vervolgens op de zaak/thuis een imap client?

Of imappen jullie ook direct naar de hostingservers?

Enkele adressen forward ik (m'n mike@bedrijf adres bv.), sommige pop ik (m'n XS4ALL adressen bv.), sommige lees ik direct uit (mailserver thuis, mailserver zaak, mailserver TU).

Het is maar net wat handig uitkomt, ik probeer er gewoon een redelijke scheiding in te houden zonder al te veel te moeten poppen/imappen.

PeterT
14/06/06, 05:56
Outlook 2007 heeft nog net zo goed bugs met IMAP. Vooral met grote accounts.

Geen problemen mee.
Voorheen werkte ik ook met TB ipv Outlook aangezien de IMAP support in Outlook teveel configuratie vereistte (denk aan rules om iets in een sent map te krijgen...), Outlook 2007 werkt echter perfect :)

eightyb
14/06/06, 09:14
Iedereen heeft waarschijnlijk meerdere mailadressen.
Hebben jullie thuis/kantoor een mailserver staan die al deze mail popt en vervolgens op de zaak/thuis een imap client?

Of imappen jullie ook direct naar de hostingservers?
Dat laatste. Ik heb meer vertrouwen in m'n colocated mailserver dan in een server op een Xs4all ADSL-lijntje :D

groenleer
14/06/06, 16:16
Hier Outlook 2003 icm Exchange 2003 op Windows Server 2003 R2.

Werkt perfect. Mede ook voor deze keuze gegaan omdat ik zelf een SmartPhone heb, en mijn collega een PDA.
Icm afspraken bij klanten is het dus nodig om er een agenda op na te houden.
Exchange bied de mooie mogelijkheid in elkaars agenda te kijken.
Ook is het mogelijk dat ik e-mail van mijn collega beantwoord vanaf mijn eigen client zonder vreemde capriolen uit te hoeven halen.
Verder bestaat de mogelijkheid om via Exchange POP3 accounts leeg te plukken en te importeren in een specifiek account danwel te redirecten naar mail-adressen als het een catch-all box is.

Voor onze situatie ideaal.