PDA

Bekijk Volledige Versie : Colocation Belgie fixed bw <1Mbps?



dogfood
09/06/06, 00:31
Zijn er colocation mogelijkheden in Belgie met minder dan 1Mbps aan fixed bandbreedte, om de prijs te drukken? Gaat nl over mailservers (nee ik ga niet spammen) en ik heb er nog geen idee van wat die zullen trekken aan traffiek per maand. Zou om 1U gaan om te starten, liefst DC in Brussel.

:W:
doggie

luser
09/06/06, 01:20
Wij doen dit, momenteel alleen in onze PoP te Antwerpen.
Vanaf 256Kbits/s, ophogen per 256Kbit/s.

Ik zou aanraden te werken vanaf 1Mbit/s, aangename upload snelheid voor kleine servers.

Als je echt alleen mail doet kan je evengoed een pakket nemen met 20GB traffic, zowat elke hoster zal je dit kunnen aanbieden en hier kom je normaal mee toe.

Euro-Servers
09/06/06, 08:24
Ik zou ook gewoon een kleine hoeveelheid dataverkeer (in gigabytes per maand) nemen, eventueel op een 10Mbit verbinding. Zal alleszins goedkoper uitkomen dan een fixed hoeveelheid aan bandbreedte.

GlobalServe
09/06/06, 09:50
Wij bieden dit aan vanaf 256 kbits/sec.

Ik raad persoonlijk aan voor gewoon per gb / maand te gaan en een lijn die 10 mbit burstable is.

Dan heb je een goede snelheid en zit je niet met een volle lijn als het even nodig is.

Ik denk niet dat er zoveel prijsverschil op zal zitten. Je betaalt bij de colo meer voor de rackspace en de stroom dan voor de bandbreede.

Indien meer info nodig, laat dan maar iets weten.

Geoffrey
09/06/06, 12:21
Dogfood, ik zou inderdaad ook eerst starten met een klein standaard colo pakketje van pak hem beet 50GB dataverkeer ofzo. Dit is meestal het kleinste pakketje en dan kan je rustig bekijken hoeveel dataverkeer je nu echt nodig hebt. Upgraden van een colo pakket kan meestal bij iedere hoster heel vlot verlopen.