PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 8.0 Database probleem urgent.



Thafusion
07/06/06, 19:37
Hoi,

Plesk 8 server werkte prima, iemand heeft de powerkabel eruit getrokken en daarna is de server weer gerestart. Vervolgens kan ik via geen enkele website met php de database bereiken. Plesk werkt wel gewoon en via phpmyadmin kan ik ook in de database komen.

Zag dit in mysql log:



060607 17:32:11 mysqld started
060607 17:32:11 InnoDB: Database was not shut down normally!
InnoDB: Starting crash recovery.
InnoDB: Reading tablespace information from the .ibd files...
InnoDB: Restoring possible half-written data pages from the doublewrite
InnoDB: buffer...
060607 17:32:11 InnoDB: Starting log scan based on checkpoint at
InnoDB: log sequence number 0 2608099.
InnoDB: Doing recovery: scanned up to log sequence number 0 2608099
060607 17:32:11 InnoDB: Flushing modified pages from the buffer pool...
060607 17:32:11 InnoDB: Started; log sequence number 0 2608099
/usr/libexec/mysqld: ready for connections.


Kan ook niet echt ergens vinden wat een makkelijke manier is om php mysql apche te reconfigen. In Directadmin zijn het een paar commando's die je achter elkaar moet runnen.

Alvast bedankt.

Sander-
07/06/06, 19:51
Je databasetabellen zijn gecrashed... Vaak is dit te repareren via PHPMyadmin, en anders commandline.

Thafusion
07/06/06, 20:18
Heb de databases al proberen te repareren zowel in phpmyadmin als via :
mysqlcheck -p --auto-repair --all-databases

komt netjes overal OK te staan maar verhelpt het probleem niet.

Ber|Art
07/06/06, 20:38
Mocht je er echt niet uitkomen (helaas weet ik ook niet zo een oplossing) kan je mss proberen om 4PSA te vragen om een oplossing, die reageren vaak erg snel op een vraag en weten vaak een oplossing, dit in tegenstelling tot Plesk zelf helaas. En anders kan Andrew van Transnexis je wellicht verder helepen. Is er mss iets mogelijk met je backups?

Ryan Kalkhoven
07/06/06, 20:44
Hoe kan het dat er een powercord wordt uitgehaald? Waren jullie aan het werk aan die server? Zo ja wat hebben jullie aan onderhoud en wijzigingen gedaan?

Misschien heb je iets van firewall settings veranderd?

Andere mogelijkheid is dat er iets is met de rechten binnen mysql... heb je een aantal users al getest? En kun je bijv. via localhost (phpmyadmin) verbinden en via "full-hostname"??

Oftewel probeer even verder uit te zoeken wat het wel en niet kan zijn. Met deze info kan je nog 1001 oplossingen proberen.

Thafusion
07/06/06, 20:57
Heb al extra database users en databases aangemaakt beide geen effect host op % zodat ik remote kan connecten werkt ook niet.

Swiftway-UK
07/06/06, 21:03
Kan ook niet echt ergens vinden wat een makkelijke manier is om php mysql apche te reconfigen. In Directadmin zijn het een paar commando's die je achter elkaar moet runnen.

Dan moet je het op de oude manier doen, gewoon simpelweg je systeembeheerder de zaak laten oplossen, er is misschien geen makkelijke manier, dus neem je de tijdrovende :(

succes ermee.

Ryan Kalkhoven
07/06/06, 21:09
Heb al extra database users en databases aangemaakt beide geen effect host op % zodat ik remote kan connecten werkt ook niet.
Heb je al vanaf een andere server eens met telnet geprobeerd om 3306 te connecten?

Unixboy
07/06/06, 21:31
myisamchk / repair table al geprobeerd?

-- edit -- :) (cq. merge)

Welk OS is het, al geprobeerd je provider te raadplegen?