PDA

Bekijk Volledige Versie : Betaalsite



Xaider
07/06/06, 19:09
ik weet niet waar ik dit anders moet posten dus ik doe het maar hier.
(ik ben 13 en doe pas een kwart jaar designing en een half jaartje html+css+javascript en ben sinds vandaag begonnen met php, probeer het vanuit mijn oogpunt te bekijken ;) )

Ik hoorde laatst dat er tegenwoordig betaalsites op het internet zijn en dit leek me wel lucratief. Mijn idee was om een soortement van games site te maken die 80 cent per minuut kost ofzo.
Ik heb de .swf bestanden al, de lay-out en binnekort krijg ik van een maat van mij de domeinnaam+hosting.
Nou valt het al te raden, ik heb geen enkel idee in welke scripting taal dat betaal script moet.

Het is dus niet een script dat je een pop-up krijgt met erop bel naar : 0900 nogwat 1.12 per minuut ca 80 seconden
Maar een klein dingetje onderin waarin staat:

Enkel toegang vanaf 16 jaar kosten 80cent per minuut of iets dergelijks
als er geld geinversteerd moet worden voor bepaalde rechten is dat geen groot probleem omdat ik sinds kort een goed betaalde baan als lay-out designer heb gevonden.
Ik heb er echter wel moeite mee als mensen gaan roepen: ik geef je dit en dat script en ik leg je zus en zo uit hoe het werkt voor 80 euro. aangezien ik er ook wel zelf iets van wil leren en ik vind dat de de medemensen wel iets voor elkaar kunnen doen. Ik wil er echter wel iets anders voor terugdoen. Dit kan zijn een link op mijn aankomende site zetten of een lay-out photoshoppen. in ieder geval iets wat ik wel kan ;)

MvG en alvast bedankt ruben kuijper

Sander-
07/06/06, 19:54
Ik denk niet dat mensen gaan betalen voor het spelen van games per minuut. Ik zou eerder mensen laten betalen om bijv die dag dat spel te mogen spelen. En dan bijv eerst 15sec gratis oid om te kijken of het wat is.

Het systeem voor de spellen is virj makkelijk te bouwen en voor de betalingen kun je bijvoorbeeld mobilemoney gebruiken (kijk bij Micropayments) en zo zijn er nog een aantal.

Xaider
07/06/06, 20:28
jij snapt het idee volgens mij nogniet.
Het idee eracht is dat alleen onderaan de site staat dat het 80cent per minuut is, hiervoor hoeft niet gebeld te worden. Het is voor mij een onbekend systeem dus ik weet er ook niet alles van.

3j3ct
07/06/06, 20:40
hoe wil jij die 80 cent per minuut binnen gaan krijgen dan?

EWS
07/06/06, 21:53
Je kunt zonder te bellen niet zomaar per minuut kosten in rekening brengen. Want zoals hierboven ook al gevragen, hoe wil je die centen binnen krijgen? Waarmee moeten de bezoekers betalen? En hoe wil je zonder te bellen bijhouden hoelang iemand het spel speelt?

Daarnaast denk ik niet dat mensen gaan betalen voor een spelletjes site. Zelfs als je de site gratis toegangkelijk maakt heb je erg veel concurrentie.

Xaider
07/06/06, 23:22
zoals ik al zei: ik ken dit systeem ook niet helemaal maar op www.vettegames.nl is een voorbeeld

eweps
07/06/06, 23:28
Op die manier wordt er software op de PC geinstalleerd. Die software zul je denk ik nergens gratis kunnen vinden.

Xaider
07/06/06, 23:41
en is dat legaal ja/nee hoe groot zijn die bestanden? etc etc.

is dat legaal? hoe groot zijn die bestanden?

frvge
08/06/06, 00:39
ringtonio kan ook voor micropayments. Jouw idee werkt denk ik alleen met dailers/ander soort software, met vooraf crediterings mogelijkheid.

tvm
08/06/06, 15:37
http://partners2.klikeuro.nl/

Xaider
08/06/06, 16:49
ik zoek geen affliate programma onmdat zij 50% van de winst houden, ik wil zelf zo'n site maken ;)

tvm
08/06/06, 16:59
Zal je veel geld gaan kosten + het feit dat er niet veel klanten op zullen komen. Genoeg gratis spelletjes op het net. ;)

Xaider
08/06/06, 17:55
als je niks nuttigs te melden hebt post dan liever niks want dit wekt alleen iritatie op. als je er wel iets nuttigs oveer te melden hebt, hou je vooral niet in.

tvm
08/06/06, 18:00
ik heb l2 nuttige zaken gezegd die ik weet en heb gezien. Het is niet dat dit antwoord jou niet aanstaat dat het de anderen niet aanstaan.
je bent 13 jaar en hebt 6 posts en gata ons hier toch niet de les gaan spellen zeker?
Niets persoonlijks tegen mensen die 13 jaar zijn of 6 posts hebben.

btw het zijn examens en bijna vakantie. Leer eerst goed voor je examens, geniet van je vakantie maar denk niet snel geld te kunnen verdienen met het internet.

mvg,

Tim

ju5t
08/06/06, 18:06
Als je geen affiliate wilt gebruiken voor het telefonie gedeelte van je website zul je toch echt wel 10000+ moeten investeren. Succes.

Xaider
08/06/06, 18:12
@TvM
yea right. igeweldig nuttig het is pas een paar keer gezegd in dit topic. respect voor mensen die anderen zo uit de brand helpen (Y)
en dan denk jij mij de les te kunnen lezen? een jongetje uit 2vwo dat examens gaat maken?

EWS
08/06/06, 18:13
Geen examens maar Cito toets :P. Xaider in 2 Vwo maken ze geen examens.

//ontopic

Je kunt niet tevreden zijn met wat je hier hoort, maar dat veranderd het feit niet dat je flink moet gaan investeren wil je geen affiliate worden. Als je daar bereid voor bent moet je een ander topic openen met daarin een offerte aanvraag.

Als je een gratis scriptje zoekt moet je niet hier zijn maar op bijvoorbeeld hotscripts.com.

tvm
08/06/06, 18:26
mja ben al lang 2e jaar af

* ga eens vragen bij frankjeg (www.smsstunter.nl) misschien kan hij jou wat informatie geven over hoe en wat.

mvg,

Tim Van Maele

beetle
08/06/06, 19:32
Lijkt me niet echt zinvol om voor een gamesite, een complete inbelplugin te gaan / laten ontwerpen met alle achterliggende techniek??
een 0900 nummer aanvragen is niet zo moeilijk, maar ga je ook een eigen telefoon centrale nemen??? of prak je dit nummer direct in je server??? en al er dan 1 beller is, dan is je website '' in gesprek ''

dus

kosten telefooncentrale
kosten maandelijkse Fee voor je betaalnummers
kosten aanschaf cq ontwerp voor je inbel plugin, waar haal je dit vandaan als je het niet zelf laat ontwerpen? is toch allemaal maatwerk

En dit alles voor 1 website????

zou toch lekker een affliate nemen.... of naar een partij welke de techniek voor je levert, ( dailxs, tintel ect) maar die willen ook geld zien, en dat is logisch.....

btw ik zie nu pas dat je bent pas 13jaar????
voor een 0900nummer zul je toch echt een kvk nummer + evt btw nummer moeten overleggen, ik weet niet of dat al kan met 13jaar????

Xaider
08/06/06, 19:48
0900 nummer kan al met 13 jaar volgens mij

tvm
08/06/06, 19:49
Voor een 0900 nummer moet je een abbonnement tekenen. Volgens mij heb je onder de 18 jaar een volmacht van een van je ouders nodig.

beetle
08/06/06, 21:04
ff mijn papieren nagelopen, idd kvk hoeft niet, mag ook partikulier :)

gerwilver
07/04/07, 20:27
<knip>Met je eerste post zulke onzin plaatsen: nee dus.

JanSmit
07/04/07, 20:59
als je niks nuttigs te melden hebt post dan liever niks want dit wekt alleen iritatie op. als je er wel iets nuttigs oveer te melden hebt, hou je vooral niet in.

13 en dan al snel geiriteerd, en 13 en sinds kort een goed betaalde baan als lay-out designer? Denk dat de posters hier wel nuttige tips hebben gegeven, maar goed.

Zo te zien is het geschreven in PHP. Dus verdiep je eerst hierin en zoek het internet af op hoe micropayments werken.

gr Jan

SF-Jeroen
07/04/07, 22:12
0900 nummer kan altijd, als je het via een ander bedrijf doet, dat ze 50% zelf houden is echt niet waar, het hangt helemaal van het bedrijf af. Ik kan er zo een aantal opnoemen die 0900-x nummers leveren tegen zeer kleine provisie.