PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk database & statistieken



robbinh
07/06/06, 14:35
Ik zit nu al een tijdje met twee problemen in Plesk, waar ik na een tijd zoeken en proberen nog altijd niet ben uitgekomen.

Het eerste is dat ik onlangs de Helpdesk-module van Plesk heb geactiveerd, maar om deze testen een twintigtal 'testtickets' heb aangemaakt. Er staan nu dus een hoop loze tickets in de database, wat niet erg overzichtelijk is. Ik zou deze graag verwijderen en daarom zou ik willen weten of het mogelijk is om de Plesk database te benaderen vanuit bv. phpMyAdmin om de tickets zo te kunnen verwijderen. Als dit mogelijk is zou ik natuurlijk ook graag willen weten wat de benodigde databasenaam en inloggegevens hiervoor zijn.

Mijn tweede probleem is dat mijn statistieken van Webalizer alleen over een SSL-verbinding worden weergegeven. Wanneer ik de statistieken via http:// benader wordt ik gewoon doorgestuurd naar de beveiligde equivalent. Ik heb al heel Plesk doorgespit, maar is het mogelijk om ergens in te stellen dat de statistieken via een gewone verbinding worden weergegeven?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Ber|Art
07/06/06, 14:50
Over welke versie van Plesk heeft u het?

robbinh
07/06/06, 14:55
Plesk 7.5 Reloaded voor Linux.

Vircon
07/06/06, 16:33
Je kunt phpmyadmin installeren. Gebruik de database "psa", username "admin" en je PLESK wachtwoord. Voila je kunt erin.

robbinh
07/06/06, 17:32
Ideaal, werkt prima! Ik vermoedde al wel dat dit mogelijk was, alleen kon ik het niet vinden omdat ik iedere keer alleen maar resultaten over databaseproblemen in Plesk kreeg. Is er toevallig ook nog iemand die weet hoe ik de statistieken zonder beveiligde verbinding kan benaderen?

robbinh
09/06/06, 12:02
Helaas heb ik nog altijd geen oplossing gevonden om de Webalizer statistieken zonder beveiligde verbinding te kunnen benaderen, iemand enig idee?

robbinh
10/07/06, 02:22
Omdat ik het zelf niet kon vinden via Google, WHT of andere fora plaats ik de inmiddels gevonden oplossing maar hier, kan handig zijn voor mensen die op zoek zijn naar dezelfde oplossing:

Door de SSL-ondersteuning van een website uit te schakelen zijn de statistieken weer bereikbaar over een http-verbinding. Aangezien slechts weinig websites SSL-ondersteuning nodig hebben vind ik dit een prima oplossing.