PDA

Bekijk Volledige Versie : Drs4



Rick L.
06/06/06, 21:54
Zijn er meer mensen die problemen hebben met het testen van DRS4?

Ik zelf loop al vast bij stap 1: het wijzigen van de standaard nameservers. Je kunt een master en een aantal slave nameservers opgeven (Naam master nameserver en Namen slave nameservers). Als ik dit invul krijg ik echter de volgende foutmeldingen:


De volgende fouten zijn opgetreden:

60080: Geen slave nameserver IP-adres opgegeven
20004: Ongeldige nameservernaam opgegeven

Iemand die weet wat ik hier verkeerd doe? Ik zie namelijk nergens een invulveld voor een IP-adres.

Alvast bedankt!

starfix
06/06/06, 22:01
Wat vul je in dan?

Rick L.
06/06/06, 22:07
Zoals ook in de handleiding staat:

ns1.domein.nl en ns2.domein.nl

Maar daarmee krijg ik dus de bovenstaande foutmelding. Heb ook al IP-adressen geprobeerd, of gescheiden met komma's, maar geen resultaat. Wellicht dat iemand de oplossing toevallig weet?

starfix
06/06/06, 22:32
Zoals ook in de handleiding staat:

ns1.domein.nl en ns2.domein.nl

Maar daarmee krijg ik dus de bovenstaande foutmelding. Heb ook al IP-adressen geprobeerd, of gescheiden met komma's, maar geen resultaat. Wellicht dat iemand de oplossing toevallig weet? Vul je letterlijk "ns1.domein.nl" in, of je eigen dns, bijvoorbeeld "ns1.rickl.nl"? Zorg dat die nameserver resolvt naar het ipadres dat je opgeeft.

Rick L.
06/06/06, 22:41
Uiteraard, ik gebruik de nameservers die ik ook voor veel domeinen in DRS3 gebruik.

Cybafish
06/06/06, 23:14
Drs 2 ;)

clesoft
07/06/06, 07:18
Nameservers kun je tijdelijk niet meer invullen. Deze functie is door SIDN tijdelijk uitgeschakeld wegens "technische" probemen. Heb hier een paar dagen geleden een email over gehad van SIDN.

Rick L.
07/06/06, 09:32
Ah, da's handig. Die heb ik helaas niet ontvangen.

Bedankt voor de informatie!

Tuneboy
23/06/06, 14:11
Uiteraard, ik gebruik de nameservers die ik ook voor veel domeinen in DRS3 gebruik.
DRS3? DRS2 bedoel je :)

Ik ben zelf werkzaam bij SIDN als referentiegroeplid, ik weet dat SIDN op dit moment nog steeds aan het werk is om het nameservergebeuren te optimaliseren.

Waar wij als deelnemer zelf veel last van hebben is dat je geen verschillende IP-adressen per nameserver kunt gebruiken.

mauriceb
27/06/06, 12:05
DRS3? DRS2 bedoel je :)

Waar wij als deelnemer zelf veel last van hebben is dat je geen verschillende IP-adressen per nameserver kunt gebruiken.

Ik vraag me altijd af, waar zou je meerdere ipadressen per nameserver voor nodig kunnen hebben?

Tuneboy
27/06/06, 13:11
Ik vraag me altijd af, waar zou je meerdere ipadressen per nameserver voor nodig kunnen hebben?

Bijvoorbeeld bij het verhuizen van virtuele nameservers, bij het opzetten van een nieuwe nameservers in een lege DNS-tabel, enzo, enzo... ik weet dat er andere mogelijkheden zijn... maar het probleem is dat er gewoon geen IP-adressen kunnen worden opgegeven per nameserver, heel erg irritant vind ik het zelf.