PDA

Bekijk Volledige Versie : [Vragen] Dedicated server bij Flexwebhosting



Rogerrr
06/06/06, 18:37
Hallo iedereen,

Na teveel downtime door andere sites (niet van mij) op de server heb ik ervoor gekozen een dedicated server aan te schaffen. Nu heb ik de volgende aanbieding gekregen van Flexwebhosting:

Webserver Pentium 4.3.0
1024mb RAM geheugen
120gb hardeschijf
250gb dataverkeer per maand

De server zal geplaatst worden in Telecity2 in Amsterdam en direct verbonden worden aan de Ams-ix

De server zal gemanaged worden door Flexwebhosting en zij onderhouden de server ook

Het controlepaneel Ensim Pro wordt meegeleverd

Nu vroeg ik mij af of mijn sites met deze configuraties altijd online zullen zijn (draaien momenteel maar 20 sites op). Of ze op deze manier het snelst geladen worden (en als het lang duurt het dan aan het script ligt en ik daaraan kan sleutelen).

Kortom: heb ik zo (bijna) het beste van het beste?

En dan nog een laatste kleine vraag, is € 120 per maand (excl. BTW) een redelijke prijs?

Wil graag bij Flexwebhosting blijven aangezien het verhuizen dan makkelijk gaat (en ik tevreden ben over de service).

Alvast bedankt voor jullie reacties!

WebBizz
06/06/06, 19:40
De hardware klinkt prima, de vraag is echter wat voor onderdelen het zijn. Is het een zelf inelkaar gezette server of een A-merk barebone?

De prijs is inclusief management en de genoemde hoeveelheid dataverkeer in ieder geval erg goedkoop.

HostPerfect
06/06/06, 19:42
Gezien het managed is is het zeer zeker niet duur..
Ziet er goed uit!

Rogerrr
06/06/06, 19:47
Bedankt voor de snelle reacties!

De prijs maakt mij eigenlijk niet zo gek veel uit (natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk). Ik kan het mij alleen niet permitteren dat de sites offline gaan. Daarbij moeten ze ook nog eens heel snel geladen worden (liefst zo snel mogelijk). Gebeurt dat met deze specificaties en in dit Datacenter?

@WebBizz: Dit zal ik nog even navragen en wat zijn dan goede A-merken en welke hardware is belangrijk (processor? harde-schijf? enz?) Alvast bedankt!

WebBizz
06/06/06, 19:59
De prijs maakt mij eigenlijk niet zo gek veel uit (natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk). Ik kan het mij alleen niet permitteren dat de sites offline gaan. Daarbij moeten ze ook nog eens heel snel geladen worden (liefst zo snel mogelijk). Gebeurt dat met deze specificaties en in dit Datacenter?

Het gaat dan meer om het gebruikte netwerk en de verbindingen dan om het datacener. Hardware en datacenter zijn prima.

alleznet
06/06/06, 19:59
Alle hardware is praktisch belangrijk (behalve de videokaart natuurlijk), maar je moet vooral letten op de volgende dingen:
- processor
- harddisks (meer RPM is beter over het algemeen)
- geheugen (liefst ECC registered)
- RAID controller??

WebBizz
06/06/06, 20:01
@WebBizz: Dit zal ik nog even navragen en wat zijn dan goede A-merken en welke hardware is belangrijk (processor? harde-schijf? enz?) Alvast bedankt!

Behuizing, moederbord, rest maakt niet zo veel uit. Goede merken zijn bijvoorbeeld Supermicro, Dell, Intel, HP, IBM etc.

Mikej0h
06/06/06, 20:01
Bedankt voor de snelle reacties!

De prijs maakt mij eigenlijk niet zo gek veel uit (natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk). Ik kan het mij alleen niet permitteren dat de sites offline gaan. Daarbij moeten ze ook nog eens heel snel geladen worden (liefst zo snel mogelijk). Gebeurt dat met deze specificaties en in dit Datacenter?

@WebBizz: Dit zal ik nog even navragen en wat zijn dan goede A-merken en welke hardware is belangrijk (processor? harde-schijf? enz?) Alvast bedankt!

Hoi Rogerrrr,

Als data een belangrijke factor van je server is, probeer dan met je hoster een nette prijs te bedingen icm. een hardwarematige RAID-1 oplossing.
Op deze manier kan de setup doordraaien op het moment dat een harde schijf kapot gaat.

Verder is goede hardware belangrijk. Denk aan gerespecteerde merken zoals SuperMicro, Dell, Tyan, Asus (server barebones) is goed spul, en garanderen je een betrouwbare dienst.
Daarbij komt dat de server gemanaged is, als je zelf niet genoeg kennis in huis hebt om de machine te beheren een handige optie. Wel is het handig te vragen wat reactie (response) tijd is op een 'managed'-vraag en wat daar allemaal precies onder valt.

Rogerrr
07/06/06, 11:51
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb toch gekozen voor de server zal hieronder nog even de antwoorden op de vragen die ik stelde zetten:

Goede hardware? Alles is van SuperMicro (en RAID? geen flauw idee wat dit is)
Dubbele hardeschijf (dus mocht er 1 kapot gaan...)
2x verbinding (dus mocht er 1 uitvallen...)
Backup kan automatisch via Ensim Pro

Als jullie nog dingen hebben waar ik op moet letten graag, maar ik heb net de overeenkomst getekend en hoop van mijn downtime (en lage snelheid) af te zijn. Bedankt

spoorweg
07/06/06, 12:01
Dubbele hardeschijf (dus mocht er 1 kapot gaan...)

Dat is dus meestal met RAID :)

PowerSoft
07/06/06, 12:27
Dat is dus meestal met RAID :)

toch niet hoor :)

ik heb al meer raid setups met 3+ disks gezien dan met 2 :)

Euro-Servers
07/06/06, 12:49
Meest gebruike is nog altijd een RAID1 configuratie, zeker voor webhosting. Als budget echt geen factor is kan je RAID 0 met 1 combineren, maar dan heb je al minstens 4 disks nodig. Dan is er ook nog RAID5 met 3 disks, maar voor hosting doeleinden is dat niet zo'n goede keuze. De 3 vermelde configuraties zijn iig de meest gebruikte.

almar
07/06/06, 12:59
wat is budget. een combinatie van raid en een backupdisk is dan misschien wel het beste idee.

Rogerrr
07/06/06, 13:26
Zo te horen is er iets teveel mogelijk. Ik heb nu volgens mij 2 SuperMicro harddisks (120gb) met RAID, kan iemand mij nog vertellen wat dit precies inhoudt? En is met de specificaties die in bovenstaande berichten genoemd worden een goede uptime, snelheid en veiligheid te behalen? Bedankt

digi
07/06/06, 13:49
supermicro heeft geen harddisks :)
Raid 1 wil zeggen dat de data naar bijde schijven tegelijk wordt weggeschreven / opgehaald. Gaat er eentje kaduk, dan draair het op de andere verder....