PDA

Bekijk Volledige Versie : Licentie overzetten mogelijk?



D. ter Horst
06/06/06, 16:47
Ik heb het nog nooit hoeven doen, maar is het mogelijk een Plesk 8 licentie over te zetten?

Ik zie in Plesk bij licentie beheer wel de optie 'Roll Back Key'. Neem aan dat ik dat moet uitvoeren, nieuwe server inrichten en de key weer moet instaleren? Iemand die dit kan bevestigen en mij nog kan wijzen op haken en ogen mochten deze er zijn?

Alvast bedankt :)

Ber|Art
06/06/06, 16:52
Goede vraag! :) ik zou hetzelfde willen weten maar dan voor Plesk 7.5 (of zit er in die procedure geen verschil met Plesk 8?)

Unixboy
06/06/06, 23:18
Ja dit is wel degelijk mogelijk :)

even je /etc/psa/psa.key kopieren naar andere server psa restarten klaar is kees :)

Let er wel op dat je key alleen kunt gebruiken daar waar het toegestaan is. :)

Anders werkt je renewals e.d. niet meer.

over scpen en klaar is de sjaak :)


Goede vraag! :) ik zou hetzelfde willen weten maar dan voor Plesk 7.5 (of zit er in die procedure geen verschil met Plesk 8?)

Zit geen verschil in de procedure Plesk 6 / 7 / 7.5 / 8.0 :) enjoy it. Mocht je nog vragen hebben shoot :)

Ber|Art
07/06/06, 08:53
De key is dus niet IP nummer afhankelijk?

D. ter Horst
07/06/06, 15:12
Die van mij niet kan ik bevestigen. Toen ik hem kocht heb ik geen IP op moeten geven.

Natuurlijk is het mogelijk dat die er aan gekoppeld is de eerste keer dat ik hem gebruikt heb voor een Plesk installatie, maar dat zou ik niet weten.

Ik vraag dit omdat ik over 1 tot 2 maand een server moet verhuizen. Deze krijgt dan ook een ander IP, dus het is goed dat je de vraag steld. Misschien dat iemand hier antwoord op kan geven?

Vircon
07/06/06, 16:27
Dit geeft over het algemeen geen problemen, PLESK keys zitten niet aan IP-s gekoppeld. Let wel: gebruik de key maar op één server tegelijk, anders verlies je inderdaad je rechten.

Ber|Art
07/06/06, 16:34
Bedankt Vircon! :W:

Unixboy
07/06/06, 21:29
Bedankt Vircon! :W:

Ik moet niet 2 dingen door elkaar gooien :) (multi-tasken--)