PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke hosting provider voor een Vbulletin Forum?



pimvh
06/06/06, 13:08
Hallo,

Ik heb nu een tijdje een Vbulletin forum draaien bij hostingdiscounter en ik heb eigenlijk elke week wel iets.
Dan werkt mijn site weer gedeeltelijk niet omdat er ingrijpende file permissions zijn gewijzigd, dan krijg ik weer Msql errors (error 28).
En is mijn site niet meer bereikbaar.
In het weekeind komt het voor dat de site soms uren (18 uur) plat ligt zonder dat je ook maar iets kunt doen.
Vandaag lag de site er weer af weer msql errors en ik ben nu op zoek naar een provider welke iets meer te bieden heeft.

Kan iemand mij vertellen bij welke provider ik een forum gebaseerd op Vbulletin het beste kan onderbrengen?
We praten over een database van nog geen 20 Mb ongeveer 50 MB webspace en het aantal gebruikers wat dagelijks gebruik maakt van het forum ligt om en nabij de 100.
Dit loopt wel geleidelijk op dus er moet rek in het geheel zitten.

Alerd
06/06/06, 13:12
Lijkt me dat elke "fatsoenlijke" provider met php/mysql support dat kan.

Klinkt niet als een vbulletin probleem namenlijk :)

®on
06/06/06, 13:14
Ik denk dat in principe elke php/MySQL aanbiedende hoster wel kan voldoen. Echter zou ik voordat je met iemand in zee gaat, even referenties checken (google, webhosters.nl, hostingvisie.nl, mgl. klanten etc.)

InterNetjes
06/06/06, 13:33
Neem een niet-budget provider en vragen een 30-day moneyback garantie :)

Alerd
06/06/06, 13:38
Neem een niet-budget provider en vragen een 30-day moneyback garantie :)
lol :D

Budget providers zijn niet per definitie slecht, hoe graag sommigen dit ook willen laten geloven. (er zijn zat duurdere die er een bende van gemaakt hebben/maken)
En zo'n garantie valt vaak ook heel erg tegen. (je hebt garantie en garantie, net als met uptime granties e.d.)
(en bovenstaande gaan we maar niet over in discussie hier in dit topic, is hier op wht ook al in den treure aan bod geweest, maar als je er echt over door wilt gaan zal ik zeker een topic ook bekijken:))

@TS: Er zijn veel aanbieders in allerlei geuren, kleuren & smaken, kijk een beetje rond zou ik zeggen, zoek er een paar uit, en bestook die eventueel met wat vragen e.d. zo kun je de responstijd en dat soort zaken een beetje bekijken.
Vervolgens bij sites als hostingvisie.nl en ispgids.com kijken of er over de isp's slechte ervaringen zijn.

ensermo
06/06/06, 14:07
Het is niet het feit dat een pakket php/mysql maakt dat het meteen door iedereen gehost kan worden.

We hebben klanten gehad die een vergelijkbaar probleem hadden met een php/mysql winkel bij andere providers. Omdat we zelf niet zeker waren of we geschikt waren (kende de software niet) hebben we hun een testperiode gegeven. Nadat we beide zeker waren dat het goed werkte zijn we overgegaan naar een betaald pakket.

Dus misschien kan je in het aanbod gedeelte een testpakket vragen met optie om te verlengen naar een betaald pakket.

Iedereen kan wel roepen dat ze het kunnen maar als ze het niet getest hebben weet je het niet zeker. (Wie weet gebruik je een module of iets in de code wat inderdaad problemen/high load etc veroorzaakt bij de meeste standard configuraties.)

Verder maakt het niet uit of het budget is als je echt even wil testen.

Randy
06/06/06, 14:35
Beste Pim,

Ik heb VBulletin zelf prima draaiend gemaakt voor een klant van ons en daarvoor zelfs de php-instellingen getuned. Het moet op zich niet moeilijk zijn, maar 'even' php, mysql en VB-installeren is té makkelijk.
Als je wat platformen wilt testen kan ik zo een proefaccount voor je aanmaken, vraag er dan ook bij 1/2 andere hosters aan en maak een vergelijk. Of is dit geen optie voor je?

faisj
06/06/06, 17:40
Ik denk idd dat elke "prof" hoster dit wel kan.

Ik zou je aanraden om aan de "mogelijke" nieuwe host wat links op te vragen
van een aantal sites en zelf de ervaringen op die forums te vragen.
(de forum leden kunnen denk ik het beste hun ervaring aangeven)

Goodluck with the site.

met vriendelijke groet,

Faizal

pimvh
06/06/06, 18:11
Dankjewel voor jullie snelle respons, en tips, ik heb reeds een aantal providers gemaild met een aantal vragen.
Verbluffend hoelang een standaard antwoord zo uit de box nog kan duren. :D

Het heeft in mijn geval (ik zit op shared hosting) zeker wat met overbelasting te maken.
Een Serverload (in VbCP) van zo'n 57 %!!! ik kan zelf nauwelijks in mijn admin-controlepanel komen.

eRush
12/06/06, 17:14
Je kan bij mij ook een test account krijgen. :)

kvk komt halverwege juni. Dit omdat ik momenteel nog in het buitenland zit en dus niet kan worden geregeld op dit moment.

Test account zal 1 maand geldig zijn.

Meer info per mail beschikbaar.

digi
12/06/06, 17:25
test accountjes zal nergens een probleem zijn....

eRush
12/06/06, 17:28
test accountjes zal nergens een probleem zijn....
Dat zeg je wel, maar voorheen heb ik dit wel eens gevraagd bij diverse hostingbedrijven en niet bij iedereen kon dit.

Verder vind ik dat dit eigenlijk wel moet kunnen bij iedereen. In de testperiode kan de klant de server testen en aan de hand daarvan tot koop overgaan.

mahel
12/06/06, 17:34
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat een host geen Vbulletin toestaat.

Talk about a resource hog

Geoffrey
12/06/06, 17:41
Aan de andere kant kan ik mij ook voorstellen dat een host geen Vbulletin toestaat.

Talk about a resource hog

Er zijn inderdaad meer en meer providers die zaken als Vbulletin, PHPBB, PHPnuke, e107 en heel die handel niet meer toestaan. Is ook niet zo verwonderlijk...

Maar anyway om te voldoen aan de vraag van de topicstarter, zo goed als iedere provider heeft standaard wel php / mysql draaien dus dat kan geen probleem zijn. Het hangt er zoals net gezegd alleen van af of de ISP in kwestie ook echt wel iets ziet in het draaien van een open source php project.

digi
12/06/06, 18:08
Dat zeg je wel, maar voorheen heb ik dit wel eens gevraagd bij diverse hostingbedrijven en niet bij iedereen kon dit.

Verder vind ik dat dit eigenlijk wel moet kunnen bij iedereen. In de testperiode kan de klant de server testen en aan de hand daarvan tot koop overgaan.

Afhankelijk van de doelstelling zie ik er geen probleem in. Als het puur voor het checke van een softwareprogramma is hebben wij daar geen problemen mee. En als het niet optmaal wil lukken, kijken we er samen ook nog even naar...

lifeforms
12/06/06, 18:15
Over Vbulletin op zich ben ik heel erg positief. Het is een van de weinige forumpakketten die wij niet verbieden! ;)

Het verschilt natuurlijk nogal eens als je een forum hebt met tienduizenden bezoekers per dag. Een druk forum belast de hele server en hoort natuurlijk niet thuis op een shared pakketje van een paar euro.

Maar een normaal forum moet je bij elke hoster wel kwijt kunnen...

eRush
12/06/06, 18:18
Ok! bedankt.

Die pakketen belasten de servers gewoon erg veel (wanneer je veel gebruikers hebt...1000+?)

mahel
12/06/06, 19:06
1000 + actief? Neem dan maar een dedicated

BeeWee
12/06/06, 22:48
Gebruik dan eerst even het testscriptje dat Vbulletin gratis levert.
VBulletin heeft namelijk wat eisen op het gebied van de PHP en MySQL versies en de instellingen op de server.
Zelfs op niet budget hosters heb je kans dat het forum niet of niet volledig werkt...

Groet,
Bas