PDA

Bekijk Volledige Versie : Twee identieke configs in 2 datacenters - synchro



Sidi
05/06/06, 20:43
Ik heb een vraag i.v.m. het hosten van twee exact identieke configs (DB server, File server, 2 Web servers, backup en mail server) op twee datacenters (LCL Diegem en IX Brussel).
Is het mogelijk dat deze twee configs met elkaar kunnen synchroniseren om de 'zoveel tijd', zo moest de primaire config uit gaan (gepland of ongepland) dat we nog door kunnen gaan met de secondaire (backup) config binnen de 2 uur?.
Dit om de uiterste uptime te hebben.

smurf
05/06/06, 21:14
Je kan natuurlijk je databaseserver en fileserver laten syncen.

De vraag is natuurlijk of de kost van setup op 2 verschillende locaties wel in verhouding staat met de mogelijke verhoogde uptime.

Ook denk ik dat het de extra uptime die je zo beoogt eerder afhankelijk is van het netwerk waarin je staat dan het datacentrum.

Sander-
05/06/06, 22:22
Opzich slim om zo'n hoge availability te gaan behalen, maar hoe weet de backupsetup dat de 1e setup down is, en ook al ga je het zelf doen, een DNS wijziging kost toch al gauw enkele uren en al helemaal bij sommige irritante providers die weigeren TTL waardes na te leven...

jinxedworld
06/06/06, 00:09
Eigen IP range en deze laten announcen door je 2 verschillende netwerkproviders. Verder dmv een heartbeat de bakken laten kijken welke opstelling online is, en op basis daarvan routeren (ongeveer :) )

Sidi
06/06/06, 13:58
je hebt gelijk, smurf en Sander maar het is een niet te hoog meerkost (afschrijvingen) als je een hoge beschikbaarheid wilt garanderen.
Ook in geval van onderhoud aan de servers, kan je nog voort met de andere config zonder teveel downtime.
bedankt voor jullie input, ben aan het overwegen deze richting in te gaan maar dan moet ik ook de kosten zorgvuldig kunnen berekenen.

smurf
06/06/06, 14:28
Hardware kosten zullen wel slechts een fractie zijn van je opstelling.

Ik vermoed dat je iets in deze aard wenst: http://www.ipfinity.net/services/