PDA

Bekijk Volledige Versie : Traffic per maand Pub GameServer?



Abram
03/06/06, 17:24
Ik ben momenteel bezig met wat onderzoek naar traffic van gameservers.
Ik host namelijk een website (www.macologist.org) die een zeer groot deel van de mac gaming community aantrekt. Ik en de rest van het Macologist team hebben al veel aanvragen gehad voor een het hosten van een eigen gameserver. Nu heb ik eerst geprobeerd om via sponsoring een server te regelen maar zelfs 72000 Uniques en 430000 page views per maand met op bijna elke page een banner is helaas al niet meer genoeg om sponsoring te regelen dus ben ik maar eens gaan kijken, wat kan ik op de dedicated server die macologist en een stel andere sites bevat nog hosten qua traffic. Het probleem is namelijk dat de server ook wordt gesponsord en het hoofddoel niet enkel de website macologist is en om dus meer traffic door macologist te laten gebruiken is niet echt mogelijk!

Wat we willen hosten:
Public Gameserver
Game: Call of Duty 2
Slots: 20
24/7 uptime

Wat is jullie schatting op maandelijkse Traffic?
Alvast bedankt!

Alerd
03/06/06, 17:35
Prijzen gooien is hier juist wel de bedoeling, aanboden dienen openbaar te gaan en mogen niet prive.

Een dergelijk topic mag wel alleen in het aanvragen forum.

Verder wil ik er ook op wijzen dat sponsorverzoeken sedert een tijd niet toegestaan zijn op wht.

Abram
03/06/06, 17:37
Ik haal het laatste al weg ;) Met spijt :)

Overigens: Het sponsorverzoek waar ik in het eerste deel over spreek is enkel wat ik buiten wht om gedaan heb.

Als nog hoor ik na corectie van de openings post graag wat de maandelijkse bandwidth van een dergelijke server zou zijn!

Overigens, is er een manier om traffic metingen te doen op een gameserver? Ik gebruik momenteel AWStats op de Mac OSX server waar de sites op staan en vroeg mij af: is er ook een dergelijke tool voor gameservers?

Hollanda
03/06/06, 19:35
Per ip met cacti

Geoffrey
03/06/06, 19:43
Ik denk dat je niet meteen zomaar kan zeggen van "je server zal zoveel dataverkeer trekken". Dit hangt namelijk van heel veel verschillende facturen af, zoals van hoeveel de game gespeeld wordt, met hoeveel spelers het gespeeld wordt, enz...

Abram
03/06/06, 19:49
Zoals ik al eerder zei: 20 slots. En dan zeg maar full load. 24/7. Wil het nood scenario weten :P

Geoffrey
04/06/06, 02:24
Ik denk dat je niet meteen zomaar kan zeggen van "je server zal zoveel dataverkeer trekken". Dit hangt namelijk van heel veel verschillende facturen af, zoals van hoeveel de game gespeeld wordt, met hoeveel spelers het gespeeld wordt, enz...

Héhé, even mijn eigen post quoten. Facturen moet factoren zijn... Mijn excuses :)

Eris
04/06/06, 10:29
Ik had het sowiso niet gedaan om op een drukke webserver (websites) een of meedere gameservers te hosten. Je hebt veel last van lags enz...

rensariens
04/06/06, 11:34
je kan zelf met de maxrate je verbruik een beetje aanpassen, een public die erg populair is trekt zo'n 300-500gb per maand.

Abram
04/06/06, 18:11
Bedankt, dan maar een andere oplossing vinden! Dat wordt even kijken hoe men op macologist tegenover doneren staat. Nogmaals bedankt en ik hoop dat ik snel een oplossing zal kunnen vinden. Iemand die hulp kan bieden of nog tips heeft kan dat hier plaatsen.