PDA

Bekijk Volledige Versie : NAS ook op Homevox?



thijlklerkx
03/06/06, 16:37
Hallo, ik wil misschien overstappen op VOIP en heb een vraagje.
Is het ook mogelijk om in plaats van dat je een NAS aansluit op je telefoon dat je die aansluit op een telefooncentrale (homevox van KPN)?
Wij hebben namelijk zo'n 5 telefoons en stellen daarom onze (trouwens ook niet echt goedkope) telefooncentrale erg op prijs.
Ook ivm doorverbinden en intern bellen.

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is?

Dank, Thijl Klerkx.

FvdM
04/06/06, 15:29
Ik neem aan dat je de ISDN Homevox bedoeld. Voor zover mij bekend zou je de homevox (de poort voor de buitenlijn) kunnen aansluiten op een VoIP ATA als die een FXS poort voor ISDN heeft. Intern zouden de telefoons die op de homevox zitten nog wel elkaar kunnen bellen en doorverbinden, maar je hebt maar één buitenlijn die dus via de VoIP ATA loopt i.t.t. de 2 lijnen die je met een ISDN Homevox hebt. Ook is het dan niet meer mogelijk om meer dan één telefoonnummer te gebruiken en dat wordt dan het nummer van het SIP account dat in de ATA staat.

Ik heb dit zelf nooit geprobeerd, dus ik weet niet zeker of het klopt wat ik zeg. Zo kwam ik net na lang googlen de VoipVox (http://www.voicedata.nl/zakelijk/voipvox.htm) van Voicedata tegen. Maar volgens mij heb je daar een abonnement bij Voicedata voor nodig.