PDA

Bekijk Volledige Versie : Idee voor nieuwe dienst, wat denken jullie?



Swiftway-UK
02/06/06, 20:06
Beste WHTers,

Wij tekenen binnenkort een overeenkomst met SWsoft voor Platinum partnership.
We zijn nu erg diep bezig met de technieken die Virtuozzo ons bied, de trainingen eromheen en de mogelijkheden.

Nu bedacht ik, dat er een mooie dienst gebouwd kan worden rond virtuozzo, geheel los van de standaard VPS systeem. We hebben het intern getest en het werkt echt perfect, dit is het idee:

Dedicated servers kunnen wel eens downgaan, zoals we allemaal weten. Hosters kunnen SLA's afgeven, backups maken, emergency restores doen, maar in de praktijk ligt je content toch zeker een paar uur eruit als de server offline gaat.

Nu kun je de dedicated server ook realtime repliceren met Virtuozzo en wat additionele technieken, realtime repliceren op een VPS.

Stel je hebt 20 fysieke server die je allemaal realtime data laat synchen met een zware server met 20 VPS servers. Een van de fysieke servers gaat down..... nu geeft een "control server" of een human admin simpelweg het IP aan de VPS en de server content is gelijk live.

Een admin repareert op locatie de fysieke server of vervangt het, virtuozzo eronder, click, clickm de VPS draait weer standalone op de fysieke server.

Dit is natuurlijk een hele mooie manier om data te backuppen en bijna onmiddelijk de content online te hebben als de fysieke server het begeeft.

Je kunt zelfs werken met een aantal hot spare fysieke servers, als een fysieke server down gaat, copieer je de VPS naar de hot spare, synched de laatste wijzigingen en......... 100% online.

Wat denken jullie van zoiets? zouden bedrijven de extra kosten ervoor over hebben om zo een uptime garantie te verkrijgen? realtime backups te hebben? etc?

Zenda
02/06/06, 20:35
Het klinkt als muziek in de oren. Echter denk ik dat veel bedrijven het niet uitmaakt hoe gezorgd wordt dat de content te bereiken blijft, als het maar online blijft.

Deze dienst zou dus alleen interessant zijn voor hostingbedrijven, maar dat bedoel je denk ik ook ;). Het is waarschijnlijk mooi om dit als een add-on te verkopen! Waarschijnlijk zal hier wel veel vraag naar zijn aangezien dit natuurlijk een redelijke ideale optie is om te zorgen dat er een hoge uptime behaald kan worden zonder dat er direct bij een crash iemand naartoe moet.

blaaat
02/06/06, 21:06
Goed idee ALS alles vloeiend werkt.. In dit soort situaties wil je niet gaan klooten om een VPS up te krijgen.. Mooiste zou zijn als de VPS die draaid wel volledige resources krijgt, dus dat als er bijvoorbeeld 1/20 servers plat ligt, dat die server dan 100% resources krijgt van de zware (hoeft dan ook niet meer zwaar te zijn) server ipv 5%.

Henky!
02/06/06, 21:22
Niet nieuw. Zover ik weer draaien de servers van ODR ook zo.

veenman
02/06/06, 21:26
Ik denk dat dit de toekomst is en daarnaast dat hier behoefte aan is gezien hier de uptime van mission critical applicaties en websites mee kan worden veiliggesteld tegen minimale kosten. Het doet mij een beetje denken aan een hotswapable RAID-5 opstelling. Goed plan :)

Randy
02/06/06, 21:32
Zeker goed plan... Blijf de verdere ontwikkeling volgen.
Ook al werkt een engineer van ons vanuit het DC, even een zegge kapote CPU vervangen kost je toch al snel een uur.
We hebben dan altijd een spareserver klaarstaan waar we enkel even de disk in moeten stoppen en moeten booten maar ook dit kost - na constatering en tijdens kantooruren - toch al gauw een kwartier.

Swiftway-UK
02/06/06, 21:33
Lijkt dus wel levensvatbaar als ik het zo hoor. De zware server zou inderdaad redelijk wat resources moeten hebben of alles is zo gemaakt dat de VPS onmiddelijk naar een hot stanbij geplaatst word, best goed lijkt me.

Sander-
02/06/06, 22:39
Waarom kies je voor Virtuozzo en niet bijvoorbeeld Xen?

wonko
02/06/06, 23:05
Wij draaien een setup die gelijklopend is. Een markt is er niet echt voor, het geeft de hoster gewoon extra flexibiliteit.

MikeN
02/06/06, 23:23
Waarom kies je voor Virtuozzo en niet bijvoorbeeld Xen?
Wilde gok... Omdat ze binnenkort Plesk Platinum Partner worden? ;)

harm
03/06/06, 00:09
Niet nieuw. Zover ik weer draaien de servers van ODR ook zo.

Correct dit is zeker niet nieuw, ons moederbedrijf (en ook ODR) werkt al zeker 3 jaar op deze wijze. Binnenkort gaat men nog een stap verder hiermee en gaat men daarnaast ook PEM opzetten in combinatie met SAN/Loadbalancing/ juist om zo dicht mogelijk tegen die 99.9% uptime te zitten.

Swiftway-UK
03/06/06, 19:39
Misschien niet nieuw, maar als commerciele dienst relatief nieuw lijkt me.

Xen is erg goed, maar kost ook relatief veel systeembeheer uren, zelfs om aantal basishandelingen uit te voeren. Virtuozzo heeft alles netter geautomatiseerd en ons support personeel kan "de was doen" en zo besparen we weer op duurdere systeembeheeruren.

Natuurlijk heeft het platinum partnership ook het e.e.a. ermee te maken, maar we gaan gewoon voor de beste techniek. Virtuozzo ondersteunt bijvoorbeeld ook windows en zover ik weet doet Xen dat nog niet.

gjtje
03/06/06, 20:35
Windows draait prima op Xen met de nieuwe Pentium D series. Gaat hier binnenkort live. ;)

Apoc
04/06/06, 13:18
Wij zijn een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld - ik kan je wel wat advies geven.


Stel je hebt 20 fysieke server die je allemaal realtime data laat synchen met een zware server met 20 VPS servers. Een van de fysieke servers gaat down..... nu geeft een "control server" of een human admin simpelweg het IP aan de VPS en de server content is gelijk live.

Om 20 VPS's te draaien en tegelijkertijd allemaal (constant) te laten synchronizeren naar een andere server is vrijwel niet haalbaar, omdat het synchronizeren aardig wat CPU en I/O nodig heeft - en daarnaast zullen er van de VPS's zelf ook al rond de 2000 processen gebruiken. De enige manier om dit te realizeren zou met 4 fysieke processoren zijn, en als je dan de kosten per VPS bekijkt zul je rond de prijs van een stevige dedicated server uitkomen (en over het algemeen is men alleen geinteresseerd in een VPS als deze goedkoper is dan een dedicated server).



Je kunt zelfs werken met een aantal hot spare fysieke servers, als een fysieke server down gaat, copieer je de VPS naar de hot spare, synched de laatste wijzigingen en......... 100% online.

Dat is wat iedereen doet, maar dit kost een aantal uren om te realizeren. Met 20 VPS's per server zit je al snel aan 100-300GB data welke verhuist moet worden, en voordat het verhuist kan worden moet er eerst een pakketje gemaakt worden (zelfs met rsync - want deze applicatie zal eerste de hele directory structuur moeten bekijken voordat het kan beginnen met kopieeren).

Al met al is je eerste idee opzich goed, maar het zal niet mogelijk zijn om dit tegen een goede prijs aan te bieden.

ju5t
04/06/06, 17:40
De prijs is relatief. Als de dienst in orde is zullen er altijd klanten voor zijn.

Swiftway-UK
04/06/06, 17:53
Het is niet mogelijk om bottom of the barrel prijzen te bieden, dat is zeker waar, maar dit is niet de doelgroep. migratie van virtuozzo naar virtuozzo over een intern netwerk van 1 gigabit gaat verbazend snel, alle dedicated servers zullen dan ook virtuozzo draaien ondanks dat ze maar "1 VPS" hebben maar dit maakt migratie bijzonder gemakkelijk, ook indien een klant andere hardware wilt hebben.

Synchen kost minder CPU kracht dan je zou denken, maar zelfs al zouden 4 of 8 fysieke CPU's nodig zijn dan zie ik daarin geen probleem, zulke hardware is immers verkrijgbaar;)

crazycoder
04/06/06, 18:11
Nu bedacht ik, dat er een mooie dienst gebouwd kan worden rond virtuozzo, geheel los van de standaard VPS systeem. We hebben het intern getest en het werkt echt perfect, dit is het idee:

Dedicated servers kunnen wel eens downgaan, zoals we allemaal weten. Hosters kunnen SLA's afgeven, backups maken, emergency restores doen, maar in de praktijk ligt je content toch zeker een paar uur eruit als de server offline gaat.

Als jij denk dat het een goede dienst is, waarom ontwikkel je die dan niet gewoon om die ook te gaan bieden?

Als ik het idee zou hebben het gat in de markt te hebben gevonden zou ik er met niemand over praten, zelfs niet aan de telefoon..
Jij praat erover op een publiek forum ;-)

Ik denk dat er andere methodes zijn die zeker zo goed zullen werken.Zonder te goochelen met VPS..

Swiftway-UK
04/06/06, 19:21
Als jij denk dat het een goede dienst is, waarom ontwikkel je die dan niet gewoon om die ook te gaan bieden?

Zelfs als je het ontwikkelt kunnen anderen het kopieren, beter eerst bekijken of een potentiele doelgroep het idee ziet zitten.



Als ik het idee zou hebben het gat in de markt te hebben gevonden zou ik er met niemand over praten, zelfs niet aan de telefoon..
Jij praat erover op een publiek forum ;-)

Dit is WHT, het is juist een van de doelen om hier ideeen te bespreken en een idee te krijgen van de doelgroep hun ideeen erover.




Ik denk dat er andere methodes zijn die zeker zo goed zullen werken.Zonder te goochelen met VPS..

VPS technieken zijn uitermate geschikt hiervoor, hoewel er diverse technieken zijn om realtime backups te maken, is VPS een prachtige methode om de realtime backup onmiddelijk in te zetten als de mainserver faalt en om de data te restoren op een nieuw hardware platform.

crazycoder
04/06/06, 22:32
Zelfs als je het ontwikkelt kunnen anderen het kopieren, beter eerst bekijken of een potentiele doelgroep het idee ziet zitten.

Natuurlijk zal je altijd naapers houden. Maar als jij een product volledig ontwikkeld hebt en goed in de markt gezet dan heb jij een voordeel. Nu breng jij anderen wellicht op hetzelfde idee en heb jij niet het voordeel dat je product al een tijd in de markt staat..



Dit is WHT, het is juist een van de doelen om hier ideeen te bespreken en een idee te krijgen van de doelgroep hun ideeen erover.

Ja. Maar daarmee verspeel je wel ieder voordeel wat je op om het even welke conculega kan hebben. Jij vind dat blijkbaar geen punt, ik zou dat wel vinden.. zeker als ik met aandeelhouders te maken had..


VPS technieken zijn uitermate geschikt hiervoor, hoewel er diverse technieken zijn om realtime backups te maken, is VPS een prachtige methode om de realtime backup onmiddelijk in te zetten als de mainserver faalt en om de data te restoren op een nieuw hardware platform.
Ik zie niet in waarom je niet voor een andere techniek zou kiezen. Daarmee zou je een backup ook zeer snel in kunnen zetten.

japieo
04/06/06, 22:53
Wij zijn een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld -


Is dit niet een beetje overtrokken?
http://www.dehe.com/showthread.php?t=114
Terwijl we het hier hebben over een eenmanszaak
Een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld .........overdrijven is ook een vak.

Swiftway-UK
04/06/06, 23:12
Ja. Maar daarmee verspeel je wel ieder voordeel wat je op om het even welke conculega kan hebben. Jij vind dat blijkbaar geen punt, ik zou dat wel vinden.. zeker als ik met aandeelhouders te maken had..


Geen zorgen, er zijn voldoende unieke ideeen die we hebben en die dichter bij onze core business liggen ;)

Apoc
05/06/06, 00:09
Is dit niet een beetje overtrokken?
http://www.dehe.com/showthread.php?t=114
Terwijl we het hier hebben over een eenmanszaak
Een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld .........overdrijven is ook een vak.

Hm. Ik zou toch aanraden eerst wat onderzoek te doen voor dat soort uitspraken te doen. Het bedrijf is opgericht in het jaar 2000, is in Nederland een eenmanszaak en in Amerika een Incorporation met 18 medewerkers.


Synchen kost minder CPU kracht dan je zou denken, maar zelfs al zouden 4 of 8 fysieke CPU's nodig zijn dan zie ik daarin geen probleem, zulke hardware is immers verkrijgbaar;)

Je zult zien dat het op een actieve server je server load verdubbeld (zelfs op een dual core dual xeon). Op een server met 4 of 8 fysieke CPU's heb ik het nog nooit getest, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan, maar als je doelgroep bereid dat is te betalen dan is het uiteraard een erg goed plan.

Let wel dat als je Virtuozzo wilt draaien op elke dedicated server, er ook een aantal nadelen bij komen kijken:

1. Aanzienlijke extra kosten per server (maar zoals ik al zei, als je klanten bereid zijn dat te betalen, dan is dat geen probleem).

2. Je zult geen aanpassingen kunnen doen aan de kernel op de dedicated server.

3. Als je dedicated server met problemen zit dan kan het zijn dat het moeilijk of zelfs onmogelijk is om de data te verhuizen (naar een andere virtuozzo node). Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij een filesystem corruption of hardware probleem. In dat geval zul je nog steeds eerst de dedicated server moeten repareren voordat je de data kunt verhuizen (en op dat punt heeft het al niet echt zin meer om de data te verhuizen).

Om eerlijk te zijn denk ik dat je een beter resultaat zult bereiken met een load-balanced oplossing (je zou eventueel zelfs VPS's op verschillende fysieke servers kunnen load-balancen/data syncen tot een cluster). Het nadeel van VPS technologie is dat je geen gratis load-balancer zult kunnen gebruiken zoals LVM, omdat er een aantal modules niet door de Virtuozzo kernel ondersteund worden. Ik weet niet of ze dit later nog wel gaan ondersteunen. Je zou dan dus naar een hardware load balancer moeten kijken - daar hangt ook een aardig prijskaartje aan, maar ik denk dat je dan rond dezelfde prijs uit zal komen (met dus een beter resultaat).

Swiftway-UK
05/06/06, 00:34
1. Aanzienlijke extra kosten per server (maar zoals ik al zei, als je klanten bereid zijn dat te betalen, dan is dat geen probleem).

Ik vind de inkoopprijs per licentie reuze meevallen, ik spreek in dit geval van platinum partner licentieprijzen.



3. Als je dedicated server met problemen zit dan kan het zijn dat het moeilijk of zelfs onmogelijk is om de data te verhuizen (naar een andere virtuozzo node). Dit kan bijvoorbeeld gebeuren bij een filesystem corruption of hardware probleem. In dat geval zul je nog steeds eerst de dedicated server moeten repareren voordat je de data kunt verhuizen (en op dat punt heeft het al niet echt zin meer om de data te verhuizen).

In het beschreven systeem werd elke dedicated server al resynched met een VPS counterpart. A;s de fysieke server "down" gaat neem de de backup VPS en zet je die op een standby hotspare server die dan feitelijk de fysieke server zal vervangen. Op gigabit ethernet gaat dit bijzonder snel, als je backup VPS server maar voldoende troughput kan leveren, gezien het natuurlijk ook nog moet synchen met de andere feeds. (beetje lastig te beschrijven, hopelijk is het zo duidelijk genoeg)



Om eerlijk te zijn denk ik dat je een beter resultaat zult bereiken met een load-balanced oplossing (je zou eventueel zelfs VPS's op verschillende fysieke servers kunnen load-balancen/data syncen tot een cluster).

Vanuit de ontwikkeling van ons hosting platform, hebben we gezien dat simpelweg load balancen van dedicated servers of VPS alleen mogelijk is als je zelf het platform geheel beheerd. Vooral databases laten zich lastig reproduceren zonder master/slave opstellingen, wat je liever weer niet hebt als je rootservers wilt aanbieden.

In een full managed solution is het wel mogelijk, maar hiervoor hebben we al oplossingen, ik dacht puur aan rootservers/unmanaged servers.

Apoc
05/06/06, 00:45
Ik vind de inkoopprijs per licentie reuze meevallen, ik spreek in dit geval van platinum partner licentieprijzen.

Ja dat is uiteraard relatief. Ik weet overigens wat de prijzen zijn.



In het beschreven systeem werd elke dedicated server als resynched met een VPS counterpart.

Als de counterpart een lage load heeft dan zul je er inderdaad niet veel van merken, maar hou er rekening mee dat in de praktijk de load niet altijd laag is.



Vanuit de ontwikkeling van ons hosting platform, hebben we gezien dat simpelweg load balancen van dedicated servers of VPS alleen mogelijk is als je zelf het platform geheel beheerd. Vooral databases laten zich lastig reproduceren zonder master/slave opstellingen, wat je liever weer niet hebt als je rootservers wilt aanbieden.

Kijk eens naar Continuent m/Cluster (http://www.continuent.com/index.php?option=com_content&task=view&id=211&Itemid=168). Op gebied van mysql database replication is dat "everything you've ever wished for". Hangt wederom wel een aanzienlijk prijskaartje aan. Wij gebruiken dit nu een tijdje en het werkt echt perfect.

Qua beheer: om het geheel gebruiksvriendelijk voor de klant te maken zou je eigenlijk een control panel moeten hebben om alles te beheren (MySQL cluster, load balancer, etc). Alles wat ik tot nu toe beschreven heb is iets waar wij al een tijdje mee bezig zijn en we zijn ook bezig met de ontwikkeling van een dergelijk control panel.


In een full managed solution is het wel mogelijk, maar hiervoor hebben we al oplossingen, ik dacht puur aan rootservers/unmanaged servers.

Dat klopt, een dergelijke oplossing is niet echt geschikt voor een unmanaged situatie, zelfs niet met een control panel als wat ik omschreef. Maar hou er wel rekening mee dat er ook nogal wat werk gaat zitten in het onderhouden van het produkt wat jij zelf omschreef - dat is ook niet echt een unmanaged produkt.

japieo
05/06/06, 10:33
Hm. Ik zou toch aanraden eerst wat onderzoek te doen voor dat soort uitspraken te doen. Het bedrijf is opgericht in het jaar 2000, is in Nederland een eenmanszaak en in Amerika een Incorporation met 18 medewerkers.


Ik hoef hiernaar geen onderzoek te doen, dat is niet aan mij.

Ik heb commentaar op je uitspraken:
"Een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld"
Dit is gewoon een opgeblazen verhaal waar je kennelijk zelf sterk in geloofd indien je wat verder zoekt op het www kom je hier ook al snel achter, maar dat is ieder voor zich......ik heb dit al meer gezien.

Apoc
05/06/06, 11:42
Ik hoef hiernaar geen onderzoek te doen, dat is niet aan mij.

Ik heb commentaar op je uitspraken:
"Een van de grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld"
Dit is gewoon een opgeblazen verhaal waar je kennelijk zelf sterk in geloofd indien je wat verder zoekt op het www kom je hier ook al snel achter, maar dat is ieder voor zich......ik heb dit al meer gezien.

Wat een onzin. Als jij dat soort uitspraken wilt doen dien je daar wel onderzoek naar te doen - anders kun je uberhaubt er helemaal niets over zeggen.

En waar baseer je dat opgeblazen verhaal op? Net alsof jij kunt zien hoeveel klanten wij hebben. Ik zou eens wat research doen op webhostingtalk.com - wij zijn onderdeel van de top 5 grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld.

Geloofd is overigens met een t.

japieo
05/06/06, 12:20
Wat een onzin. Als jij dat soort uitspraken wilt doen dien je daar wel onderzoek naar te doen - anders kun je uberhaubt er helemaal niets over zeggen.

En waar baseer je dat opgeblazen verhaal op? Net alsof jij kunt zien hoeveel klanten wij hebben. Ik zou eens wat research doen op webhostingtalk.com - wij zijn onderdeel van de top 5 grootste Virtuozzo VPS bedrijven ter wereld.

Geloofd is overigens met een t.

Dat je daar veel postings hebt staan is niet relevant met je uitspraken, je behoort zeer zeker niet niet tot de grootste Virtuozzo bedrijven ter wereld, wellicht dat je daar je VPS'en onderbrengt en dat is heel iets anders.

Gaan we nu aanvallen op typefouten :-))

Apoc
05/06/06, 13:44
Dat je daar veel postings hebt staan is niet relevant met je uitspraken, je behoort zeer zeker niet niet tot de grootste Virtuozzo bedrijven ter wereld, wellicht dat je daar je VPS'en onderbrengt en dat is heel iets anders.

Ik heb echt in lange tijd niet iemand gezien die dit soort onzin weet uit te kramen. Als je je onderzoek niet eens gedaan hebt, hoe weet je dan uberhaubt hoe groot wij zijn? Je baseert je conclusies op veronderstellingen - dan kan je net zo goed niets zeggen.

Alerd
05/06/06, 13:45
Is en offtopic, en niet leuk om te lezen, kan deze discussie verder via pm? Gaan we hier gewoon verder met het plan.

Apoc
05/06/06, 13:51
Is en offtopic, en niet leuk om te lezen, kan deze discussie verder via pm? Gaan we hier gewoon verder met het plan.

Daar ben ik het mee eens - zoals je bovenstaand kunt zien heb ik juist aardig wat nuttig advies verstrekt - terwijl japieo enkel nutteloos commentaar levert over hoe groot dat hij denkt dat ons bedrijf is (iets waar hij uberhaubt totaal geen inzicht op heeft).

Ik ben nog wel geinteresseerd wat Swiftway-UK nu van plan is.

japieo
06/06/06, 00:03
Ik heb echt in lange tijd niet iemand gezien die dit soort onzin weet uit te kramen. Als je je onderzoek niet eens gedaan hebt, hoe weet je dan uberhaubt hoe groot wij zijn? Je baseert je conclusies op veronderstellingen - dan kan je net zo goed niets zeggen.

Ik zal mijn commentaar (voor nu) voor mij houden Andre..........

Apoc
06/06/06, 00:13
Ik zal mijn commentaar (voor nu) voor mij houden Andre..........

Doe dat dan ook en post of niets, of iets nuttigs.

knippin
06/06/06, 08:47
ik weet niet of dit eerder is gevraagt in deze post maar wat denkje voor deze dienst te kunnen rekenen

wat je zal maar crimenal game servertje hebben [niet dat deze heb]

Dennie-DeTi
06/06/06, 08:54
Ik ben ook wel benieuwd wat voor prijskaartje eraan zal hangen. Verder klinkt het goed.

- Dennie

japieo
06/06/06, 09:18
Doe dat dan ook en post of niets, of iets nuttigs.
Zoals vermeld, voor nu zal ik hier niets meer over opmerken......het punt blijft nog steeds ontegenzeggelijk een feit.

Albert
06/06/06, 11:10
Zoals vermeld, voor nu zal ik hier niets meer over opmerken......het punt blijft nog steeds ontegenzeggelijk een feit.

lol...

Jan-Jaap, woont in Puttershoek is 19 jaar geboren op 7 mei 1987...

Niks mis mee hoor, maar kan me niet voor stellen dat jij er zicht op hebt... Noch zicht op gekregen heb door wat geklik op wht?!

Leuke google indexering heb je IIG.

Alerd
06/06/06, 11:13
japieo meld dan ook niks!
Omg....

En Albert, dat is ook nergens voor nodig.

Swiftway-UK
06/06/06, 13:59
Ik heb echt in lange tijd niet iemand gezien die dit soort onzin weet uit te kramen. Als je je onderzoek niet eens gedaan hebt, hoe weet je dan uberhaubt hoe groot wij zijn? Je baseert je conclusies op veronderstellingen - dan kan je net zo goed niets zeggen.

;)

Altijd leuk dat anderen precies "denken" te weten waar je al dan niet mee betrokken bent, aandelen of belangen in hebt etc. Anderen weten ook altijd precies hoe groot je bent, hoeveel klanten je hebt, vaak beter dan jij zelf het weet;).

Stoor je er niet aan Andre, dat doe ik al lang niet meer, zolang je zelf weet wat je doet, hoe de zaken in elkaar steken is het allang best, dat anderen het al dan niet geloven is niet belangrijk :)

Anyway inderdaad ontopic, we zijn nu de techniek aan het verfijnen en zover aan het automatiseren als mogelijk is, als dan alles technisch werkt en in orde is dan berekenen we de commerciele kant.

Maar nu een goede vraag aan de WHT community, voornamelijk de content providers die een uitstekende uptime wensen: "wat zouden jullie willen betalen
voor zo een service?"

knippin
07/06/06, 01:41
iets minder dan een 2de dedicated server

dat ligt dus rond de 30 euro +-
en geen aparte bandbreete toestanden

Apoc
07/06/06, 02:14
iets minder dan een 2de dedicated server

dat ligt dus rond de 30 euro +-
en geen aparte bandbreete toestanden

Iets minder dan een dedicated server.. 30 euro? Ik denk dat je er even bij moet bedenken dat dit niet om ultra low-end budget servers gaat.

knippin
07/06/06, 02:37
dat is ook zo maar om hoeveel gebruikers gaat op zo,n systeem

en is slechts wat ik er voor over heb

ben zelf namelijk een budget hoster die in deze tijden geen goud kan ophalen

blaaat
07/06/06, 07:28
lijkt mij beter om dan een aparte rsync server neer te zetten, en die kan dan evt files naar de VPS server zetten. straks zit je met een server die net genoeg power heeft op 20 vpsjes te syncen. en daar moet dan opeens een hele server (of 2) op runnnen.

ju5t
07/06/06, 16:52
Het punt is dat je wel in hetzelfde netwerk moet zitten wil je de synchronisatie kosten in de hand houden. Hoe had je dit in gedachten?

Swiftway-UK
07/06/06, 17:27
Even een duidelijk idee van de dienst:

- Goede mainserver (geen budget) met twee netwerk aansluitingen.
1 aansluiting naar Internet
2de aansluiting gigabit ethernet naar intern netwerk

Synchen gebeurt via intern netwerk naar VPS server, mainservers draaien ook al virtuozzo.

Indien mainserver uitvalt, restoren we de data van de VPS onmiddelijk naar een gereed staande hot spare mainserver, ik dacht aan een ratio van 1 hot spare server per 10 mainservers, dat zou voldoende moeten zijn bij een redelijk volume.

Een afdoende SLA word hier natuurlijk aan vastgehangen.

Dit is geen budget dienst, 30 euro is lang genoeg niet voldoende voor een spare dedicated server, laat staan voor een dienst zo geavanceerd als dit.

Dedicated servers worden tegenwoordig goedkoop gelevert omdat ze zonder enige SLA komen, als er problemen zijn dan zijn er ook vaak echt problemen ;) 30 - 40 euro servers zijn geen servers om een commerciele dienst vanuit te draaien mensen, bedenk je dat goed! :)

harm
07/06/06, 19:15
Dedicated servers worden tegenwoordig goedkoop gelevert omdat ze zonder enige SLA komen, als er problemen zijn dan zijn er ook vaak echt problemen ;) 30 - 40 euro servers zijn geen servers om een commerciele dienst vanuit te draaien mensen, bedenk je dat goed! :)

Niet mee eens, wij leveren sinds ca. 2 jaar servers in een prijsrange van ca. 40.00 - 70.00 euro incl. frontend en meer dan genoeg datatraffic en dit alles in een netwerk dat reeds meer dan duidelijk zijn sporen heeft verdient.

Zodra de server ernstige problemen heeft (bijv. HD crash) dan zetten wij binnen 30-60 minuten een gelijkwaardige server op, indien de client een backup (lijkt mij de normaalste zaak van de wereld) heeft dan is hij up and running binnen 1-2 uur.

Er zijn klanten op dit forum aanwezig die dit reeds kunnen beamen en dat heeft niets van doen met de prijsrange waarin wij servers aanbieden, er zijn collega's bij die veelvoudige tarieven berekenen en dit niet waarmaken.

Het is dus onzin om te stellen dat je voor dergelijke tarieven geen commerciele dienst kan draaien, de massa maakt deze prijzen mogelijk!

Wij draaien de servers reeds in virtuozzo/HSPcomplete omgeving en met groot succes, ons moederbedrijf is hiermee reeds een van de grootste afnemers van SWsoft en stappen binnenkort over naar Enterprise partner.

Swiftway-UK
07/06/06, 19:19
Niet mee eens, wij leveren sinds ca. 2 jaar servers in een prijsrange van ca. 40.00 - 70.00 euro incl. frontend en meer dan genoeg datatraffic. Zodra de server ernstige problemen heeft (bijv. HD crash) dan zetten wij binnen 30-60 minuten een gelijkwaardige server op, indien de client een backup heeft dan is hij up and running binnen 1-2 uur.

Dit zijn dedicated servers?
Bedoel je met meer dan genoeg bandbreedte dat bandbreedte aangepast word binnen de prijs naar behoefte van de klant?
Waar heeft een klant zijn backup? jullie leveren dus binnen die prijs de backup dienst?
Is de standaard installatie inclusief tweaking en beveiliging van OS?
Word de crash door jullie opgemerkt of is dit na melding van de klant?
Geld de 30-60 minuten ook tijdens nachturen en weekenden?



Er zijn klanten op dit forum aanwezig die dit reeds kunnen beamen en dat heeft niets van doen met de prijsrange waarin wij servers aanbieden, er zijn collega's bij die veelvoudige tarieven berekenen en dit niet waarmaken.

Een SLA is een SLA, het gaat erom dat klanten stappen kunnen ondernemen als een SLA niet behaalt word, zoals schade vorderen.



Het is dus onzin om te stellen dat je voor dergelijke tarieven geen commerciele dienst kan draaien, de massa maakt deze prijzen mogelijk!

Geef eerst eens antwoord op bovenstaande vragen voordat je de dienst kan vergelijken.




Wij draaien de servers reeds in virtuozzo/HSPcomplete omgeving en met groot succes, ons moederbedrijf is hiermee reeds een van de grootste afnemers van SWsoft en stappen binnenkort over naar Enterprise partner.

Dus jullie moederbedrijf is 1&1, EV1 of HostEurope? dit zijn namelijk de drie grootste afnemers.

ju5t
07/06/06, 19:27
Maar ik wil helemaal geen mainserver bij jullie ;)

harm
07/06/06, 19:30
Dit zijn dedicated servers?
Bedoel je met meer dan genoeg bandbreedte dat bandbreedte aangepast word binnen de prijs naar behoefte van de klant?
Waar heeft een klant zijn backup? jullie leveren dus binnen die prijs de backup dienst?
Is de standaard installatie inclusief tweaking en beveiliging van OS?
Word de crash door jullie opgemerkt of is dit na melding van de klant?
Geld de 30-60 minuten ook tijdens nachturen en weekenden?

Een SLA is een SLA, het gaat erom dat klanten stappen kunnen ondernemen als een SLA niet behaalt word, zoals schade vorderen.

Geef eerst eens antwoord op bovenstaande vragen voordat je de dienst kan vergelijken.

vraag:
Bedoel je met meer dan genoeg bandbreedte dat bandbreedte aangepast word binnen de prijs naar behoefte van de klant?

antw.:
Neen, wij hanteren aanbiedingen met servers, bij iedere server zal op dat moment minimaal 100 GB data worden geleverd, het verleden heeft reeds bewezen dat de aanbiedingen die wij neerzetten er mogen zijn, getuige ook de hoeveelheid servers die naar tevredenheid zijn uitgezet!

vraag:
Waar heeft een klant zijn backup? jullie leveren dus binnen die prijs de backup dienst?

antw.:
Dat is aan de klant, hij kan deze dienst bij ons afnemen of elders of zelf in beheer hebben? Deze backup faciliteit is niet in de prijs inbegrepen. (wij bieden mogelijkheden om via het intern netwerk tegen goede prijzen deze dienst af te nemen)

vraag:
Is de standaard installatie inclusief tweaking en beveiliging van OS?

antw.:
De installatie is standaard, de klant kan indien wenselijk een en ander aanpassen.

vraag:
Word de crash door jullie opgemerkt of is dit na melding van de klant?

antw.:
indien de server geen response meer geeft, dan merken onze systemen dit, zo ook na melding klant.

vraag:
Geld de 30-60 minuten ook tijdens nachturen en weekenden?

antw.:
Ja.

vraag:
Dus jullie moederbedrijf is 1&1, EV1 of HostEurope? dit zijn namelijk de drie grootste afnemers.

antw.:
Goed lezen wat ik plaats, ik zij 1 van de grotere binnen Virtuozzo/HSPcomplete en niet behorende bij de genoemde, maar we tellen aardig mee........

Swiftway-UK
07/06/06, 19:30
Maar ik wil helemaal geen mainserver bij jullie ;)

;)
Maar de dienst is zo het meest eenvoudige en goedkoop uit te voeren.
Remote kan ook, alleen zit je dan met hogere dataverkeer kosten, dus kost zo een dienst naar verhouding veel meer.



vraag:
Waar heeft een klant zijn backup? jullie leveren dus binnen die prijs de backup dienst?
antw.:
Dat is aan de klant, hij kan deze dienst bij ons afnemen of elders of zelf in beheer hebben? Deze backup faciliteit is niet in de prijs inbegrepen.

De voorgestelde dienst is zonder nodige interventie van de klant, de klant hoeft zelf niets te doen, een wezelijk verschil dus. De dienst is inclusief een backup faciliteit.



vraag:
Is de standaard installatie inclusief tweaking en beveiliging van OS?
antw.:
De installatie is standaard, de klant kan indien wenselijk een en ander aanpassen.

Dit kost veel tijd, ik weet niet hoe je klanten servers beveiligen, maar je tijdspad is niet correct, je sprak van maximaal 2 uur downtime.

- inclusief 30-60 minuten installeren van nieuwe server met nieuw OS
- Inclusief enkele uren tweaken en beveiligen erna
- Hierna kun je pas de backups terugplaatsen, inrichten etc

Al met al eerder 4 uur dan 2 uur, maar dan moet de klant zijn backups klaar hebben liggen en zijn systeembeheerders aanwezig hebben om de server te configureren en beveiligen, de geboden dienst zet in een zeer minimale periode alles terug zonder interventie van de klant, er is zelfs een mogelijkheid om onmiddelijk van de VPS te draaien.



vraag:
Geld de 30-60 minuten ook tijdens nachturen en weekenden?
antw.:
Ja.

Betekent ook dat jullie dus de klant uit bed moeten bellen of zijn technische contacten, die ook gelijk de backup klaar moeten zetten en de nodige beveiligingen moeten doen, nadat jullie een nieuwe server de lucht hebben ingegooit.

Spreken we trouwens over VPS servers of Dedicated servers in jullie dienstverlening? de besproken dienst gaat uit van een dedicated mainserver en een VPS als backup ruimte.



vraag:
Dus jullie moederbedrijf is 1&1, EV1 of HostEurope? dit zijn namelijk de drie grootste afnemers.
antw.:
Goed lezen wat ik plaats, ik zij 1 van de grotere binnen Virtuozzo/HSPcomplete en niet behorende bij de genoemde, maar we tellen aardig mee........

Dan zijn wij ook een van de grotere afnemers, als we de groep afnemers niet hoeven te definieren. Een van de grootste 3? 5? 10? 100? 1000? 10000000? :)

De drie grootste zijn de Elite partners. Welke organisatie is jullie moederbedrijf als ik vragen mag?

harm
07/06/06, 20:02
;)
De voorgestelde dienst is zonder nodige interventie van de klant, de klant hoeft zelf niets te doen, een wezelijk verschil dus. De dienst is inclusief een backup faciliteit.

Dit kost veel tijd, ik weet niet hoe je klanten servers beveiligen, maar je tijdspad is niet correct, je sprak van maximaal 2 uur downtime.

- inclusief 30-60 minuten installeren van nieuwe server met nieuw OS
- Inclusief enkele uren tweaken en beveiligen erna
- Hierna kun je pas de backups terugplaatsen, inrichten etc

Al met al eerder 4 uur dan 2 uur, maar dan moet de klant zijn backups klaar hebben liggen en zijn systeembeheerders aanwezig hebben om de server te configureren en beveiligen, de geboden dienst zet in een zeer minimale periode alles terug zonder interventie van de klant, er is zelfs een mogelijkheid om onmiddelijk van de VPS te draaien.

Betekent ook dat jullie dus de klant uit bed moeten bellen of zijn technische contacten, die ook gelijk de backup klaar moeten zetten en de nodige beveiligingen moeten doen, nadat jullie een nieuwe server de lucht hebben ingegooit.

Spreken we trouwens over VPS servers of Dedicated servers in jullie dienstverlening? de besproken dienst gaat uit van een dedicated mainserver en een VPS als backup ruimte.



Dan zijn wij ook een van de grotere afnemers, als we de groep afnemers niet hoeven te definieren. Een van de grootste 3? 5? 10? 100? 1000? 10000000? :)

De drie grootste zijn de Elite partners. Welke organisatie is jullie moederbedrijf als ik vragen mag?

Het ging om het punt dat je best een goede dienst kunt leveren met dedicated servers in een bepaalde prijsrange van ca. 40.00 - 70.00 euro en wel degelijk geschikt zijn om een commerciele dienst mee te draaien.

Wij zetten een nieuwe server op voor de klant op basis van standaard configuratie zoals destijds ook opgeleverd, het overige is voor de klant.

We hebben het hier over een dedicated server.

Sorry ik bedoelde SWSoft Elite partner ipv Enterprise partner, op dit moment is het moederbedrijf platinum partner, echter daar deze ook gaat starten met PEM is gelijk de overstap naar Elite partner een feit.

Verder wens ik je succes met het opzetten van deze nieuwe dienst......wellicht een kans van slagen?

Swiftway-UK
07/06/06, 20:09
Het ging om het punt dat je best een goede dienst kunt leveren met dedicated servers in een bepaalde prijsrange van ca. 40.00 - 70.00 euro en wel degelijk geschikt zijn om een commerciele dienst mee te draaien.

40-70 euro is relatief, wat voor config heb je, dataverkeer? SLA?
nu ja, zoals ik zei, allemaal relatief.





Sorry ik bedoelde SWSoft Elite partner ipv Enterprise partner, op dit moment is het moederbedrijf platinum partner, echter daar deze ook gaat starten met PEM is gelijk de overstap naar Elite partner een feit.

Ik zag het I-S-E ik kijk uit naar jullie Elite partnerschap tot nu toe nog maar drie partijen gelukt en dat zijn erg grote jongens. Laat ons op WHT even weten wanneer I-S-E van Platinum naar Elite overstapt dan kunnen we jullie ermee feliciteren, want dat is echt een top prestatie!




Verder wens ik je succes met het opzetten van de nieuwe dienst......wellicht een kans van slagen?

Ik denk van wel, de reacties hier maar ook van onze klantenkring en losse mails geven aan dat er vraag naar is. We stappen in als Platinum Partner, laten we hopen dat we jullie nog eens een keer navolgen als Elite partner.