PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoon centrale



Bullcat
01/06/06, 17:39
Ik had een vraagje of er toevalig iemand op het forum is die enig verstand heeft van de Panasonic KX-TD612.

Ik zoek namelijk naar de manier om mijn fax rechtstreeks aan een nr te koppelen, ik heb eventueel de pdf bestanden voor programering in mijn bezig, alleen zie ik geloof ik door de bomen het bos niet meer :S

alex[nl]
02/06/06, 16:03
Euhmz.. is dat via VOIP /ISDN ofzo? Want anders is het toch gewoon kwestie van stekker erin en draaien?

Bullcat
02/06/06, 16:32
Ja zo zou het ook moeten werken inderdaad, maar ik ben alweer een stapje verder.

Het schijnt dat de kpn de continu-sinchronisatie op de isdn lijn moet actieveren hoe komen ze op dat woord :)

Ik word dadelijk terug gebelt door zo'n goeroe van ze, dus ben benieuwd !

Matthieu
02/06/06, 16:39
Ik ben HEEL benieuwd of je dat voor elkaar krijgt, bij mij deden ze daar erg moeilijk over (ik heb het nodig omdat mijn centrale anders niet altijd de lijn als 'aanwezig' ziet).

Als jet het voor elkaar krijgt, geef me dan ook even de naam van die KPN goeroe door.... dan probeer ik het nog een keer.

Bullcat
02/06/06, 16:48
Heeft jou centrale ook het probleem dat als je via mobiel even je eigen nummer beld dat je dan wel een buiten lijn kunt kiezen ?

En als je 5 minuten wacht weer niet meer ? je krijgt dan de melding CO is niet geldig ? Want dan is bovenstaande de enigste oplossing volgen de foon centrale zaak.

AlphaXS
02/06/06, 18:51
Gewoon werkende centrale aanschaffen ;)

Bullcat
02/06/06, 19:54
ach ik reageer hier maar niet eens op eigenlijk !

AlphaXS
02/06/06, 20:38
ach ik reageer hier maar niet eens op eigenlijk !

Niet meteen op je teentjes getrapt zijn bullcat. ;)
Hoewel cynisch meen ik het wel serieus.

Immers als je nu al problemen lijkt te hebben, en conform eerdere berichten in dit topic, ook niet gemakkelijke problemen waaraan KPN moeilijk medewerking wil geven.
Verwacht je dan niet meer problemen op de langere duur?

KPN heeft nou namelijk niet echt een geschiedenis van behulpzaam zijn.
Daarnaast hebben wij zelf enorm veel trouble gehad met KPN voor het laten omprikken van een Glasvezel lijn naar Koper, dat ik niet meer zo in KPN geloof.

Nu ik het er toch over heb, beschik je over een glasvezel of koper lijn?

Matthieu
02/06/06, 20:48
Heeft jou centrale ook het probleem dat als je via mobiel even je eigen nummer beld dat je dan wel een buiten lijn kunt kiezen ?

En als je 5 minuten wacht weer niet meer ? je krijgt dan de melding CO is niet geldig ? Want dan is bovenstaande de enigste oplossing volgen de foon centrale zaak.
Ja, dat is inderdaad het probleem. Een heel oud en (helaas) overbekend probleem overigens, in de tijd dat ik nog centrales op hing ook veel last van gehad. Alleen kon je toen nog rustig vragen om die sync aan te laten zetten aan KPN en deden ze dat ook.. dat is op een gegeven moment opgehouden (het is al weer wat jaartjes terug dat ik zelf installeerde dus het kan inmiddels wel weer beter zijn).

Op zich heeft AlphaXS wel een punt trouwens, bij de meeste centrales (destijds tenminste) was er een optie om aan te geven dat je geen continu-sync had en dan ging die bak daar ook niet op 'wachten'. Mijn probleem op dit moment is dat ik effe op een tijdelijk duits centraletje hang wat die optie niet kent.

Ik ben niet goed thuis in de Panasonic wereld, maar ik zal eens kijken voor je of ik in mijn oude telefoeni-netwerk nog iemand kan vinden die er iets over weet te vertellen. Misschien dat er in jouw centrale ook wel ergens een optie is om de sync problemen te omzeilen. Weet je toevallig een versie of bouwjaar van het apparaat?

AlphaXS
02/06/06, 20:53
Voor beide; mocht je hulp willen hebben, stuur me even de handleiding van het apparaatje.
Matthieu heeft het op de sync kwestie bij het juiste eind.
Zie het als een modem, wachten op kiestoon of direct kiezen.

Overigens zijn er apparaatjes op de markt, die de line sync "faken" waardoor de centrale deze wel krijgt.
Maar vraag me niet naar de kosten en waar ze te krijgen zijn.

Wij hebben jarenlang op een tiptel centrale gedraaid, werkte uitermate prima.
Genoeg features en prima kwaliteit zonder moeilijke te bereiken en in te stellen opties.

@ Matthieu: Sinds het schrappen van de technische mensen op de helpdesk, en het neerploffen van telefoon "miepen" is het gezeur allemaal begonnen bij kpn omtrend technische vragen.
Sindsdien moet je af en toe onmogelijke wegen bewandelen om uberhaupt iets te weten te komen, laat staan gedaan te krijgen. :S

Matthieu
02/06/06, 21:01
Tiptel bakjes zijn inderdaad geweldig mooi... en bijzonder makkelijk in het instellen.

Aan een handleiding van die van mij heb je niet zo veel overigens... het is een duitser die ik ooit eens als test heb gehad van een leverancier en 'vergeten' ben terug te sturen. Altijd handig als de voeding van je normale centrale eruit fikt.

Ik wacht nog even tot ik verhuisd ben en dan gaat de good old Siemens weer tegen de muur en ben ik van alle problemen af. In ieder geval bedankt voor het aanbod!

Bullcat
02/06/06, 21:25
Bij mij heeft het Sync gebeuren wel geholpen, eerst die junk even gezegt dat ik al voor de derde keer belde, en hij heeft alles opgeschreven en zou het doorgeven aan de engeneer van de 2de help lijn ( waar ken ik dat van :) ) en die belde me netjes binnen 1,5 uur terug, en snapte het probleem gelijk, en heeft mijn isdn lijn syncgroon gezet of hoe dat heet :)

@AlphaXS je hebt een PB van mij, en sorry dat ik wat kortaf was, maar dat kreng had ik net werkend gekregen, nu alleen die fax lijn nog via een digitaal toestel activeren. als zijnde apparte lijn :)