PDA

Bekijk Volledige Versie : Problemen opzeggen besthost/zorin



blieb
01/06/06, 14:59
Hoi,

Ik heb momenteel een dedicated server gehuurt bij zorin of besthost (als ik naar factuur kijkt staan beide bedrijfsnamen erop)

Nu heb ik een opzeg brief aangetekent gestuurt naar het adres die op 1 van de facturen staat die ik hier heb, dat adres is gelijk aan adres waarop de kvk nr staat dus ging er vanuit dat het wel goed was.

Nu lees ik net op tracktrace.nl dat deze brief is geweigert. Hoe kan ik het opzeggen het beste aanpakken? Heb van mensen al tip gehad deze aangetekent te versturen omdat ze regelmatig opzeg brieven kwijtraken enzo. en voor bewijs.

Ik heb nog maar een paar dagen om op te zeggen anders zit ik weer in m'n nieuwe halfjaars contract :(

is250
01/06/06, 15:00
Voor zo ver ik weet maakt het niet uit als een brief geweigerd is. Zolang je het verzend bewijs nog hebt...

blieb
01/06/06, 15:04
Voor zo ver ik weet maakt het niet uit als een brief geweigerd is. Zolang je het verzend bewijs nog hebt...


aha dat is mooi. kan ook gewoon betalingen stoppen. uptime garantie op de site van besthost is 99.97% (21 min per maand)

ligt er momenteel al vanaf 12:30 uit. Dus die 99.97% uptime kunnen ze niet meer halen deze maand.

Moet domeinen ook verhuizen bij zor.in vandaan omdat deze niet van nameserver te veranderen zijn en via email krijg ik geen antwoord en telefoon word niet opgenomen. aan control panel word al vanaf begin maart met spoed gewerkt om alles weer goed te krijgen. weet niet hoeveel spoed ze hebben :)

Euro-Servers
01/06/06, 15:04
Aangetekend opsturen, kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet hebben gekregen :)

veenman
01/06/06, 15:05
Ik weet niet zeker of het juridisch klopt, maar het weigeren van een aangetekende brief staat gelijk aan het feit dat ze de brief ontvangen zouden hebben. Dus ik zou je aanraden om de brief nogmaals, maar dan niet aangetekend te versturen en daarmee heb jij alles gedaan wat jij in redelijkheid had kunnen doen om je overeenkomst op te zeggen. Ik raad je daarbij overigens wel aan om een eventuele opzegtermijn gewoon in acht te nemen.

digi
01/06/06, 15:07
Sander, dit hoort toch ook bij de opbouw van een goede naam / bedrijf.....

dutchcrazytiger
01/06/06, 16:17
Erm het spijt mij zeer maar de weigering kan ook wat anders betekenen.
Het kan ook zijn dat hij op het verkeerde adres beland is.

Je hebt helaas geen poot om op te staan, want misschien stond er wel iets heel anders in die brief dan een opzegging. Daarom heb je altijd een opzegbevestiging nodig van een bedrijf.

Stoppen met betaling is al helemaal niet slim aangezien je juridisch gzien nog steeds een abbonnement hebt bij Dhr Vossen. Als je dus enig zins meer zekerheid wil hebben, 3x opsturen. Waarvan 1x aangetekend. Met dagtekening overigens. Mocht je dan nog steeds geen reactie hebben, 3 WEKEN LATER NOGMAALS 1 X aangetekend. Als deze dan wederom gewijgerd is, kun je ervan uitgaan dat je stopzetting van de betaling gerechtvaardigd zal worden NA 2 maanden wettelijk opzeg termijn of anders vermeld in hun algemene voorwaarden.

Tenminste.... dat is wat ik heb geleerd op school in een donker grijs verleden

®on
01/06/06, 16:42
Je hebt helaas geen poot om op te staan, want misschien stond er wel iets heel anders in die brief dan een opzegging.
En daarom bewaar je niet afgeleverde, aangetekende stukken altijd, zonder deze te openen ;)
Kortom, TS heeft meer dan voldoende gedaan om op te zeggen.
* adresgegevens overgenomen van de factuur
* aangetekend verzonden (beter nog met handtekening retour, maar ach)
* retour verkregen poststuk bewaren.
* tijdig opgezegd

joriz
01/06/06, 16:43
Dat heb je als je een bedrijf noemt naar de schurken in een James Bond film. Namelijk Zorin Technologies in A View to a Kill.

Hopelijk worden deze problemen op een passende manier opgelost en eindigd het niet zo als die James Bond film voor Zorin.

japieo
01/06/06, 16:43
Aangetekend opsturen, kunnen ze nooit zeggen dat ze het niet hebben gekregen :)

Dergelijke zaken zowel per reguliere post als per aangetekend verzenden.
Dat is juridisch waterdicht, vermelden in je brief dat deze op beide wijzen is verzonden.

D. ter Horst
01/06/06, 17:05
Heeft zorin helaas vaker last van, het niet reageren op elke vorm van contact :/

Zor.in
01/06/06, 17:25
aha dat is mooi. kan ook gewoon betalingen stoppen. uptime garantie op de site van besthost is 99.97% (21 min per maand)

ligt er momenteel al vanaf 12:30 uit. Dus die 99.97% uptime kunnen ze niet meer halen deze maand.

Onze netwerkleverancier heeft de hele middag problemen gehad. De oorzaak is nog onbekend. Wij konden enkel wachten totdat alles weer online kwam...



Moet domeinen ook verhuizen bij zor.in vandaan omdat deze niet van nameserver te veranderen zijn en via email krijg ik geen antwoord en telefoon word niet opgenomen. aan control panel word al vanaf begin maart met spoed gewerkt om alles weer goed te krijgen. weet niet hoeveel spoed ze hebben :)

Genoeg, enkel door de drukte gaat het niet altijd zo snel als wenselijk.

Zor.in
01/06/06, 17:26
Hoi,
Nu heb ik een opzeg brief aangetekent gestuurt naar het adres die op 1 van de facturen staat die ik hier heb, dat adres is gelijk aan adres waarop de kvk nr staat dus ging er vanuit dat het wel goed was.

Altijd het postadres wat op de site staat gebruiken aub, dan komt het zonder problemen binnen. Op andere adressen is dit niet mogelijk.

blieb
01/06/06, 17:44
Altijd het postadres wat op de site staat gebruiken aub, dan komt het zonder problemen binnen. Op andere adressen is dit niet mogelijk.


Jamaar dat kan niet aangetekent, maargoed hij is onderweg. maar waarom is die op je hoofdvestiging geweigert?

crazycoder
01/06/06, 17:50
Altijd het postadres wat op de site staat gebruiken aub, dan komt het zonder problemen binnen. Op andere adressen is dit niet mogelijk.
Wil je dan aanraden om even na te gaan wat de eisen zijn die aan een factuur gesteld worden.

Anders kan men natuurlijk altijd bij de KvK kijken wat het juiste adres is.

Zor.in
01/06/06, 17:51
Jamaar dat kan niet aangetekent, maargoed hij is onderweg. maar waarom is die op je hoofdvestiging geweigert?

Kan wel hoor. Hoofdvestiging is niet het kantooradres / postadres ;).

blieb
01/06/06, 18:30
Kan wel hoor. Hoofdvestiging is niet het kantooradres / postadres ;).

Maar je hebt dus geen adres waar aangetekende brieven aan verzonden kunnen worden?

en zor.in controlpanel, word het daar mogelijk om domeinen van dns server te veranderen? dit heb ik namelijk paar keer geprobeert zowel via control panel als via mail.

Zor.in
01/06/06, 18:36
Maar je hebt dus geen adres waar aangetekende brieven aan verzonden kunnen worden?


Via het normale postadres kan dat uiteraard.



en zor.in controlpanel, word het daar mogelijk om domeinen van dns server te veranderen? dit heb ik namelijk paar keer geprobeert zowel via control panel als via mail.

Graag vernemen wij dit probleem via info@zor.in , graag ook uw loginnaam vermelden.

blieb
01/06/06, 18:59
Via het normale postadres kan dat uiteraard.


Kan je dan naar een postbus aangetekende brieven sturen? ik ging vanuit dat dat niet kan omdat niemand 24/7 bij z'n postbus zit.

crazycoder
01/06/06, 19:08
Kan je dan naar een postbus aangetekende brieven sturen? ik ging vanuit dat dat niet kan omdat niemand 24/7 bij z'n postbus zit.
Dat kan, dan ligt er een briefje in de postbus dat er een aangetekend stuk is. Daar moet vanzelfsprekend wel voor getekend worden.

Daarom is het altijd verstandig om een opzegging zowel aangetekend als per gewone post wordt verzonden. Vermeld dit wel in de brief..

pionier
01/06/06, 22:24
Daarom is het altijd verstandig om een opzegging zowel aangetekend als per gewone post wordt verzonden. Vermeld dit wel in de brief..

Je kunt het eventueel ook nog als extra poging per fax proberen te verzenden. Vermeld dit ook in het aangetekend schrijven. Of je de fax wel of niet verzonden krijgt maakt niet uit maar bewaar altijd het afleverrapport (of poging tot).

Die vertragingstacktiek van zorin iedere keer. Iedere keer het zelfde liedje. Ik zou me kapot schamen als ik zo het bedrijf moest runnen.
Nog niet voor niets zou ik bij zo iemand willen zitten. Succes.

@Zor.in: Sta eens een keer iemand fatsoenlijk te woord via de telefoon dan iedere je weerwoord klaar te hebben in een forum. Je zou er mijn inziens beter aan doen om dat telefonisch met een klant te regelen.
Heb toch eens het fatsoen om zoiemand dan zelf terug te bellen. Ik zit me hier gruwelijk aan te ergeren.

WH-Tim
01/06/06, 23:04
Om even een ander onderwerp midden in dit topic te beginnen: ik krijg al maanden geen factuur meer en elke vorm van communicatie mislukt. Ik heb echter wel een contract voor managed colo, waar ik dus absoluut geen gebruik van kan maken omdat hij niet reageert. Ben ik dan alsnog verplicht dit te betalen?

X-Hosted
01/06/06, 23:43
ik krijg al maanden geen factuur meer en elke vorm van communicatie mislukt. Ik heb echter wel een contract voor managed colo, waar ik dus absoluut geen gebruik van kan maken omdat hij niet reageert. Ben ik dan alsnog verplicht dit te betalen?

Hebben wij ook last van, ivbm tijdgebrek worden ze opgespaart denk ik:rolleyes: heb al eens meer 2 maanden geen factuur gehad, en de maand daarna ineens 3.

tip; probeer het storings/nood 06 nummer dat op zor.in staat eens:) vandaag prima bereikbaar geweest voor mij en ben zelfs hoogstpersoonlijk terug gebelt door Sander Vossen met een status update van iets wat hij zou regelen;)

Opzeggingen bij best/zor zijn hier prima gegaan, gewoon briefje naar postbox en dan komt het wel goed

blieb
02/06/06, 02:03
Ow mijn laaste factuur was van 5 maart tot 5 mei dus nog wel redelijk bij de tijd :)

binkie1979
30/06/06, 13:29
er mogen volgens mij ook geen twee bedrijfsnamen op 1 faktuur staan. wat ik begrijp uit de tekst dat zor.in en besthost wel op een factuur staan.

afspraken die telefonisch zijn gemaakt met dhr Vossen komt hij op dit ogenblik niet na. mails krijg ik nu terug met de mededeling dat ze niet meer afgeleverd kunnen worden omdat de server eruit ligt.

wonko
30/06/06, 17:45
@wh-tim: ik weet niet precies hoe het zit in Nederland, maar in België stuur je dan (aangetekend, naar het adres waar het bedrijf gevestigd is!) een ingebrekestelling, waarin je de tegenpartij een redelijke termijn (1 werkweek bvb) de tijd geeft om de dienstverlening (management dus, en bereikbaar zijn) te herstellen.

Laat je bijstaan door een juridisch persoon wanneer je niet zeker bent.

En aan iedereen: let nu toch eens op uw taal, het staat vol van de d/t fouten, zelfs aan NIET-WERKWOORDEN! Komaan zeg, zo moeilijk is het niet. (en ja, het ergert me mateloos, daarom dat ik het hier neerzet)

is250
30/06/06, 18:08
er mogen volgens mij ook geen twee bedrijfsnamen op 1 faktuur staan. wat ik begrijp uit de tekst dat zor.in en besthost wel op een factuur staan.

afspraken die telefonisch zijn gemaakt met dhr Vossen komt hij op dit ogenblik niet na. mails krijg ik nu terug met de mededeling dat ze niet meer afgeleverd kunnen worden omdat de server eruit ligt.

Waarom zou dat niet mogen? Doet Rackserver/TCW ook.

FransVanNispen
01/07/06, 02:05
Je mag in ieder geval niet facturen opsparen, overslaan en vervolgens in een periode wanneer het weer eens uitkomt meerdere facturen ineens van de afgelopen periode sturen.

Er zijn regels voor het versturen van facturen. Deze moeten vóór de 15e van de maand volgend op de geleverde dienst worden verzonden.

AlfaHosting
01/07/06, 09:18
Om even een ander onderwerp midden in dit topic te beginnen: ik krijg al maanden geen factuur meer en elke vorm van communicatie mislukt. Ik heb echter wel een contract voor managed colo, waar ik dus absoluut geen gebruik van kan maken omdat hij niet reageert. Ben ik dan alsnog verplicht dit te betalen?

Als je netjes hebt opgezegd volgens de voorwaarden van je contract moet je niets meer betalen, anders wel. Een te laat factuur wil niet zeggen dat je het niet moet betalen.


@wh-tim: ik weet niet precies hoe het zit in Nederland, maar in België stuur je dan (aangetekend, naar het adres waar het bedrijf gevestigd is!) een ingebrekestelling, waarin je de tegenpartij een redelijke termijn (1 werkweek bvb) de tijd geeft om de dienstverlening (management dus, en bereikbaar zijn) te herstellen.



Dit klopt helemaal, ik heb soms de indruk dat de regels in Nederland helemaal anders zijn. Alhoewel we bij een Nederlands bedrijf ooit dezelfde procedure met succes hebben toegepast. Ingebrekestelling en daarna na niet reageren onmiddelijke ontbinding van het contract.

Zor.in
01/07/06, 09:44
Jaja, en laten we dit nou allemaal per PB / email regelen. TS is inmiddels geholpen.

veenman
01/07/06, 09:47
Laten we wel wezen, als een partij er doelbewust een zooitje van maakt, waarbij niet geleverd wordt, een wanprestatie geleverd wordt, geen contact mogelijk is en/of er absurd veel downtime is. Dan moet je de bewuste partij in gebreke stellen en kort daarna veel later het contract eenzijdig ontbinden, wat je per aangetekende brief mededeelt. Een rechter zal daar vrijwel altijd in meegaan en ingeval van een rechtzaak eerder een schadevergoeding toekennen aan de gedupeerde klant dan aan de malafide leverancier.

Zor.in
01/07/06, 09:49
Laten we wel wezen, als een partij er doelbewust een zooitje van maakt, waarbij niet geleverd wordt, een wanprestatie geleverd wordt, geen contact mogelijk is en/of er absurd veel downtime is. Dan moet je de bewuste partij in gebreke stellen en kort daarna veel later het contract eenzijdig ontbinden, wat je per aangetekende brief mededeelt. Een rechter zal daar vrijwel altijd in meegaan en ingeval van een rechtzaak eerder een schadevergoeding toekennen aan de gedupeerde klant dan aan de malafide leverancier.

En jij bent ook klant en hebt problemen met opzeggen bij Zor.in of wil je weer even een trap na geven?

veenman
01/07/06, 09:57
En jij bent ook klant en hebt problemen met opzeggen bij Zor.in of wil je weer even een trap na geven?
Volgens mij is 80% van de reageerders in dit topic (gelukkig) geen klant van jou. Echter door mijn post voel je je aangesproken. Fijn om te merken dat ik de vinger op de zere plek heb gelegt.

Nu weer ontopic.

Zor.in
01/07/06, 10:01
Volgens mij is 80% van de reageerders in dit topic (gelukkig) geen klant van jou. Echter door mijn post voel je je aangesproken. Fijn om te merken dat ik de vinger op de zere plek heb gelegt.

Nu weer ontopic.

Het lijkt me dat als je in dit topic post dat het er dan enige relatie mee heeft. Ook deze post "(gelukkig) geen klant" is weer een mooie trap na.

pionier
01/07/06, 10:14
Je mag in ieder geval niet facturen opsparen, overslaan en vervolgens in een periode wanneer het weer eens uitkomt meerdere facturen ineens van de afgelopen periode sturen.

Er zijn regels voor het versturen van facturen. Deze moeten vóór de 15e van de maand volgend op de geleverde dienst worden verzonden.

@Frans
Kun je mij vertellen waar dat staat? We hadden laatst een reseller die daar een probleem met zijn klant over had. Mij werd hierover advies gevraagd maar kon het niet zo gauw vinden.
Ik heb zowel bij de KvK als op de site van de belastingdienst zitten rondneuzen maar zag er niets over staan. Was daar zelf eigenlijk ook wel een beetje nieuwschierig over.

Zor.in
01/07/06, 11:05
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-46.html#P552_58434



Deze periode mag niet langer zijn dan een jaar. De factuur moet u dan uitreiken vóór de vijftiende dag na afloop van die periode en niet later dan op de veertiende dag na betaling.

Domenico
01/07/06, 12:03
En nu is het wel weer genoeg! Closed...