PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk en IPv6



Ber|Art
01/06/06, 10:13
Moet Plesk IPv6 ondersteuning bieden in de volgende versies?
En waarom (niet)?

Triloxigen
01/06/06, 10:19
Ja, doordat er dan al mee getest kan worden en (intern) gebruik kan worden.

JayvD
01/06/06, 10:20
Denk dat ze het er wel langzaam in moeten gaan bouwen.

Het begint een beetje van de grond te komen nu, je komt het steeds vaker tegen. Zou goede stap zijn als ze het alvast gaan ondersteunenm, scheelt lijkt mij een hoog debugging als het echt nodig is.

Ber|Art
01/06/06, 10:35
Ik denk ook dat het wel verstandig zou zijn om alvast de keuze voor IPv6 te bieden. Wat Triloxigen zegt, dan kan er al getest worden.

GlobalServe
01/06/06, 11:16
Neen,

Ik denk persoonlijk dat IPv6 nooit tot op server niveau zal komen, maar alleen zal gebruikt worden tussen providers voor te routen ...

Just my 2 cents

veraert
01/06/06, 11:28
Neen,

Ik denk persoonlijk dat IPv6 nooit tot op server niveau zal komen, maar alleen zal gebruikt worden tussen providers voor te routen ...

Just my 2 cents

Ik heb op Ja gestemd, maar heb in principe verdeelde gedachte's erover, inderdaad is zal het vrijwel niet op server niveau komen imho, om meerdere redenen, een daarvan is, dat het een hele opgave en uitgave is om alle CPE's te gaan upgraden/vervangen die Ipv6 ondersteunen en alle overige software aanpassingen die erbij komen kijken.

Aan de andere kant, is Ipv6 wél de toekomst en moet een stuk verbeterd zijn t.o.v. het Ipv4 protocol.

My 2 cents :)

klaver
08/10/10, 11:22
IPv6 reverse proxy workaround voor IPv4-only webhosting management pakketten zoals Plesk:

IPv6 reverse proxy workaround for IPv4-only webhosting
Working with many different webhosting panel software packages (like Parallels Plesk, DirectAdmin, cPanel, etc) for years now, there still seems not a single one out there with decent IPv6 support. So I created some workaround, using a reverse proxy solution.

It involves setting up a seperate dedicated server with one or more IPv6 addresses and an IPv4 address for communicating with the webservices. Download the HAProxy software package for your distribution (make sure to take version 1.4.8 or newer) and use the configuration sample as provided below.

After setup, edit your DNS and set AAAA pointers for your www.-zones to the IPv6 addresses of your newly created ipv6proxy server.

HAProxy software: http://haproxy.1wt.eu/

ipv6proxy configuration: haproxy.cfg

Japje
12/10/10, 17:35
Neen,

Ik denk persoonlijk dat IPv6 nooit tot op server niveau zal komen, maar alleen zal gebruikt worden tussen providers voor te routen ...

Just my 2 cents

nooit is wel een hele lange tijd die we dan met IPv4 moeten vullen..
jij denkt dat die ~4 miljard iptjes genoeg zijn tot het einde van nooit?



Moet Plesk IPv6 ondersteuning bieden in de volgende versies?
En waarom (niet)?

Natuurlijk! Hoe eerder hoe beter!
Een hoster die gebruikt maakt van plesk en snapt dat IPv6 zijn broodwinning in de toekomst zal zijn wil graag zsm beginnen met het testen en implementeren.

klaver
12/10/10, 17:41
Neen,

Ik denk persoonlijk dat IPv6 nooit tot op server niveau zal komen, maar alleen zal gebruikt worden tussen providers voor te routen ...

Just my 2 cents

het aantal routes tussen providers is beperkt, daar valt relatief gezien (op de schaal van het gehele IPv4 aanbod) weinig te besparen. Het zijn juist de miljoenen end-points zoals access customers en content servers die de IPv4 adressen 'vreten'.

vDong
13/10/10, 07:32
Een hoster die gebruikt maakt van plesk en snapt dat IPv6 zijn broodwinning in de toekomst zal zijn wil graag zsm beginnen met het testen en implementeren.

Ben het wel eens met de de stelling, alleen niet met bovenstaande, je hoeft niet bij plesk te blijven.

Een hoster die nu gebruik maakt van plesk en ziet dat het te lang duurt zou verder moeten kijken.

mvdster
13/10/10, 09:29
In Plesk 10 zit helaas nog geen IPv6 support. Parallels is er wel mee bezig en zou in toekomstige releases van Plesk 10 moeten zitten.

PimEffting
13/10/10, 09:31
Naar wat ik heb begrepen, is dit "toegezegd" voor de nieuwe Plesk panel 10.
http://www.parallels.com/products/plesk/panel10preview

Heeft iemand de marketing preview al draaien toevallig?

mvdster
13/10/10, 11:01
Naar wat ik heb begrepen, is dit "toegezegd" voor de nieuwe Plesk panel 10.
http://www.parallels.com/products/plesk/panel10preview

Heeft iemand de marketing preview al draaien toevallig?

Yep, het zit er nog niet in. Tegen ons is gezegd dat dit pas in latere releases van Plesk 10 komt.