PDA

Bekijk Volledige Versie : Brief Baker & Mc Kenzie over WK



Furbster
31/05/06, 10:51
Hebben jullie ook een brief gekregen van Baker & Mc Kenzie over het WK en dat zij voor een client de exclusieve rechten hebben voor de FIFA World Cup 2006?

Infront houdt er rekening mee dat de FIFA Worldcup wedstrijden zonder toestemming zullen worden gestreamd en gedownload, en dat er overig ongeoorloofd gebruik van clips enb/of beelden van de wedstrijden zal worden gemaakt.

blablabla

Wij verzoeken u tevens om ons te informeren met welke persoon of met welke personen binnen uw organisatie wij contact op zouden moeten nemen en die een aanspreekpunt zouden moeten zijn, mochten wij op de hoogte raken van een met uw service verband houdend probleem.


--------

Wat doen we hier mee? Enkele reis naar het oud papier of...:huh:

Remigius
31/05/06, 11:10
Wij hebben hem ook ontvangen. Niets mee gedaan. Ze willen dat we contact met hun opnemen, maar ik kan mijn tijd wel beter besteden :)

Netfeed
31/05/06, 11:24
Ja precies, heb hem meteen bij het oud papier gegooid :D

xserve
31/05/06, 11:25
Is al lang met het oud papier mee. We merken het allemaal wel. Beetje bangmakerij altijd.

xSeries
31/05/06, 11:34
Wij hebben de achterkant nog gebruikt om door de printer te doen; was die brief nog ergens goed voor :-)

dreamhost_nl
31/05/06, 13:01
Ja precies, heb hem meteen bij het oud papier gegooid :D

We hebben precies dezelfde actie ondernomen... :)

jouwnaam
31/05/06, 13:30
Zo zie je maar weer: wij WHT'ers zijn zeer milieuvriendelijk bezig (hergebruik OF oud papier, maar zeker geen energie verspillen aan deze onzin). Dit in tegenstelling tot sommige organisaties die nutteloze brieven rond blijven sturen.

svbeek
31/05/06, 14:24
Ook gehad, direct de prullenbak in.. (en hij was nog wel persoonlijk ondertekend.. :P )

PeterT
31/05/06, 14:48
Hier ook in de papierbak :)
Samen met z'n vriendjes van stichting reprorecht e.d

WebXtra
31/05/06, 14:51
Same here!

Milieu verontreiniging... al dat papier... en het gaat regelrecht de prullenbak in.

Remigius
31/05/06, 15:03
Toch moet ik zeggen dat ik de toon van de brief niet echt okay vond. Als ik het mij goed herinner vonden ze je bij voorbaat al schuldig.

Ber|Art
31/05/06, 15:28
Dat vond ik ook, een beetje een agressieve benadering :(

GrafiX
31/05/06, 15:43
Door de shredder gehaald ;)

InterNetjes
31/05/06, 15:48
Door de shredder gehaald ;)

Als ze nou oranje papier hadden gebruikt, dan had je tenminste meteen confetti :W:

Furbster
31/05/06, 16:19
Dan hoef ik alleen nog maar een rode brief, blauw krijg ik wel van de belastingdienst. Leuker kunnen ze het dus wel maken...

lumomm
31/05/06, 16:30
ik zou het rapporteren als SPAM!! ;)

Pinvert
01/06/06, 00:13
Geinig :) Ik heb hier die brief niet gekregen maar wel een aantal weken geleden nogal wat DVD-Recordables moeten bedrukken in oranje (PMS 021). Ben benieuwd wat er op die DVD-R's komt te staan, filmfragmenten van oranjewedstrijden? Ben ik dan ook bij voorbaat schuldig??

AlphaXS
02/06/06, 08:45
Wij hebben er wel wat mee gedaan.

IK denk dat het misschien wel enigzings brutaal overkomt door ee dergelijke brief te verzenden, maar ik vind het nog altijd netter dan wat de staat doet of een stichting brein bijv.

Wat Baker & MCkenzie feitelijk doet is aankondigen dat zij stappen zullen ondernemen wanneer er dergelijk materiaal aangetroffen wordt, en ze vragen de medewerking van de ISP daarin.

Wij hebben dan ook een vriendelijk briefje retour gezonden dat wij hetzelfde standpunt delen inzake het schenden van rechten van derden, en dus ook streng op zulle treden tegen misbruik van dergelijk materiaal.

Echter: Wij hebben Baker & MCkenzie ook in ons vriendelijke briefje gesteld dat wij dit op onze eigen interne wijze zullen oplossen en handhaven zoals dit past binnen onze eigen bedrijfsvoering.
Dat wij geen gegevens van klanten en/of relaties zullen verstrekken, en dat de vraag zoals zij deze gesteld hebben nog eens in strijd is met de wet bescherming persoonsgegevens.

Denk dat het ze wel duidelijk zal zijn. :P

InterNetjes
02/06/06, 08:48
Wij hebben er wel wat mee gedaan.

IK denk dat het misschien wel enigzings brutaal overkomt door ee dergelijke brief te verzenden, maar ik vind het nog altijd netter dan wat de staat doet of een stichting brein bijv.

Wat Baker & MCkenzie feitelijk doet is aankondigen dat zij stappen zullen ondernemen wanneer er dergelijk materiaal aangetroffen wordt, en ze vragen de medewerking van de ISP daarin.

Wij hebben dan ook een vriendelijk briefje retour gezonden dat wij hetzelfde standpunt delen inzake het schenden van rechten van derden, en dus ook streng op zulle treden tegen misbruik van dergelijk materiaal.

Echter: Wij hebben Baker & MCkenzie ook in ons vriendelijke briefje gesteld dat wij dit op onze eigen interne wijze zullen oplossen en handhaven zoals dit past binnen onze eigen bedrijfsvoering.
Dat wij geen gegevens van klanten en/of relaties zullen verstrekken, en dat de vraag zoals zij deze gesteld hebben nog eens in strijd is met de wet bescherming persoonsgegevens.

Denk dat het ze wel duidelijk zal zijn. :P

Is wel heel netjes en tactisch :W: :W: :W:

Tuneboy
02/06/06, 10:08
Wij hebben deze brief ook gekregen, vind het vrij brutaal opgesteld bij hun, dus hij is direct in de open haard beland. Uiteraard deel ik wel met hun de mening dat hiertegen hard opgetreden moet worden, maar de manier waarop hun de ISP's benaderen is not done.

wbakker-letsgoonline
02/06/06, 10:41
Helaas hebben wij hem nog niet mogen ontvangen, heb dan ook mijn post nog niet bekeken.

InterNetjes
02/06/06, 10:50
Hoe zouden ze trouwens aan de lijst gekomen zijn?

Santario
02/06/06, 10:51
Wij hebben er wel wat mee gedaan.

IK denk dat het misschien wel enigzings brutaal overkomt door ee dergelijke brief te verzenden, maar ik vind het nog altijd netter dan wat de staat doet of een stichting brein bijv.

Wat Baker & MCkenzie feitelijk doet is aankondigen dat zij stappen zullen ondernemen wanneer er dergelijk materiaal aangetroffen wordt, en ze vragen de medewerking van de ISP daarin.

Wij hebben dan ook een vriendelijk briefje retour gezonden dat wij hetzelfde standpunt delen inzake het schenden van rechten van derden, en dus ook streng op zulle treden tegen misbruik van dergelijk materiaal.

Echter: Wij hebben Baker & MCkenzie ook in ons vriendelijke briefje gesteld dat wij dit op onze eigen interne wijze zullen oplossen en handhaven zoals dit past binnen onze eigen bedrijfsvoering.
Dat wij geen gegevens van klanten en/of relaties zullen verstrekken, en dat de vraag zoals zij deze gesteld hebben nog eens in strijd is met de wet bescherming persoonsgegevens.

Denk dat het ze wel duidelijk zal zijn. :P

Zelfde verhaal was ook de strekking van onze reactie, echter hebben wij het gewoon per mail gedaan. Was te lui om daarvoor een postzegel te plakken ;)

FransVanNispen
02/06/06, 12:16
Hoe zouden ze trouwens aan de lijst gekomen zijn?
KvK neem ik aan.

Bob2
02/06/06, 12:23
Briefje hier ook ontvangen.
Echter niet op kvk-postadres / bedrijfsnaam.
Maar op een handelsnaam die pas 6 weken in gebruik is :(
Lijkt er op dat ze zomaar wat isp's hebben gegoogled oid... We bieden via betreffende handelsnaam geen content-hosting, brief dus niet van toepassing :)

MaffeMuis
02/06/06, 12:27
Nog even en de politie gaat post sturen, dat je niks mag stelen....
Of ik niet al genoeg reclame krijg...

maxnet
02/06/06, 12:59
Hoe zouden ze trouwens aan de lijst gekomen zijn?

Het lijkt erop dat ze de contactgegevens van onze "contact" pagina hebben gebruikt (schrijfwijze wijkt iets af van zoals de gegevens bij de KVK staan).

Zouden ze de SIDN deelnemerlijst hebben gepakt, en de websites van alle deelnemers 1 voor 1 hebben bezocht?

®on
02/06/06, 14:44
Brief ligt al weer een poos op de oud papier stapel. De toon van de brief was weinig netjes.....

alex[nl]
02/06/06, 15:52
Och .. dit is pas de vooraankondiging .. .wacht maar tot er een klant is van een reseller van je die 2 foto's zonder copyright vermelding plaatst. Deze brief schreven ze even tussendoor op vrijdagmiddag... de brutale brieven hebben ze vast bewaard voor later ;)

AlfaHosting
02/06/06, 16:14
Ook ontvangen en dadelijk vertikaal geklasseerd.

PimEffting
07/06/06, 20:28
Dat sommige mensen tijd hebben om dat soort brieven te beantwoorden :eek: