PDA

Bekijk Volledige Versie : [Q] Cisco IP phone & xs4all VOIP



mousehouse
30/05/06, 15:36
Is het iemand gelukt om een Cisco IP phone (7940/7960) in SIP mode aan VOIP van xs4all te knopen? Het is me gelukt om outbound calling aan de praat te krijgen maar inbound wil niet werken.

Vreemde is, dat ik soms in gesprek krijg als ik inbound bell en soms netjes de telefoniste die meldt dat het nummer niet bereikbaar is en me naar de voicemail route.

Zowel op de DSL router als op de phone zie ik niets binnenkomen met een "debug ip packet" en/of "debug sip-messages".

Iemand ideeen?

Ryan Kalkhoven
30/05/06, 15:53
Ik heb jouw omgeving hier staan, maar dan met een Asterisk server ertussen.
Bereikbaarheid van de VoIP dienst van XS4all is nog niet helemaal ok. Daar mogen ze naar mijn idee nog wat aan doen.

mousehouse
30/05/06, 15:55
Als ik een trace doe naar sip.xs4all.nl lijkt het op een "partnership" ;-)

Ik denk dat er aan de andere kant ook gewoon een Asterix server zit, waar ik dus zelf niets aan kan zien of instellen.

Any clues waar ik eens zou kunnen beginnen met checken? Heb me inmiddels helemaal suf gestunt op de 7960 config!

Ryan Kalkhoven
30/05/06, 16:03
Ik wilde de config van de Cisco (een 7905) in mijn geval standaard houden en alleen de aanpassingen doen op de Asterisk server. Kortom ik kan je niet bepaald helpen wat je met je Cisco moet doen. Als je er een Asterisk server tussen had zitten dan had ik je misschien verder kunnen helpen.

raymonvdm
17/09/06, 23:50
Ik heb dit probleem ook met een Cisco ATA een Speedtouch 716 en een Asteriks server. Het gebeurt vaak dat outbound bellen wel lukt naar het test nummer maar niet naar 2 xs4all nummers onderling. vanaf mobiel of vast naar xs4all voip werkt dan ook niet.

Ik wilde proberen om mijn asterisk te testen met Voipbuster maar daar is mn voip in nummer verdwenen maar ik weet bijna zeker dat het aan xs4all ligt. Want het werkt vaak niet als de speedtouch of de ata direct inloggen en ook asterisk met een softphone geven dezelfde foutmelding. Als ik met torch kijk naar mn router dan zie ik ook geen sip verkeer binnenkomen. Dus de registration klopt niet (maar ik kan wel uitgaand bellen) of de xs4all server kan me niet meer vinden ookal ben ik wel geregisteerd ( stun probleem ?? )

Ik wil wel even melden dat ik de gratis voip versie van xs4all gebruik

mousehouse
18/09/06, 09:39
Uiteindelijk heb ik een hoop kunnen fixen door in de Cisco phone de NAT registration timeouts aan te passen zodat deze zich iedere minuut registreert. Zo blijft de NAT translatie in de router "open" staan en is de telefoon reachable vanaf xs4all.

tazmanian
18/09/06, 12:40
Uiteindelijk heb ik een hoop kunnen fixen door in de Cisco phone de NAT registration timeouts aan te passen zodat deze zich iedere minuut registreert. Zo blijft de NAT translatie in de router "open" staan en is de telefoon reachable vanaf xs4all.

Die setting heb ik ook ingesteld op de 716 router maar nog heb ik verbindings problemen, ik moet dan echt de router herstarten en dan werkt het weer een uur of wat (soms langer soms korter) Ik wilde inieder geval nog eens proberen met een echte voip telefoon,