PDA

Bekijk Volledige Versie : Fixs-principe (doorverwijs)



FSCJasper
30/05/06, 16:09
Momenteel zit ik met een probleem. Aangezien ik enkel met een mobiele telefoon mijn support regel, is het onduidelijk of de beller een (nieuwe) klant of een vriend van mij betreft. Vandaar dat ik op zoek ben naar het 'fixs-principe' : een extern nummer dat doorverwijst naar mijn mobiel, waarmee duidelijk wordt met een toontje op welk nummer er gebeld wordt.

Kent iemand (buiten Fixs) nog een bedrijf dat deze doorverwijzing aanbiedt?

Het is essentieel dat het verschil tussen bellen via het alternatief nummer en via het gsmnummer duidelijk wordt, bijvoorbeeld door middel van een toontje of vooraf een bericht.

Sander-
30/05/06, 16:32
Mijn oplossing: Je vrienden staan in je telefoonboek, meeste klanten niet. Kijk even op je scherm en als je het nummer niet kent of het nummer onbekend is neem je keurig op... Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Je vrienden/kenissen/familie weet toch ook dat je een bedrijf hebt? Dan zullen ze ook wel begrijpen dat je "netjes" de telefoon opneemt als ze je anoniem bellen....

GlobalServe
30/05/06, 17:38
Zo een dienst van doorschakeling is wel handig indien je met meerdere mensen bent die op sommige dagen "On Call" zijn.

Hier in belgie kan je op 1 SIM-Kaart 2 nummers laten toekomen. Dan zie je duidelijk het verschil naar welk lijn zij bellen.

Zoiets kan je navragen bij je mobile operator.

DruM
01/06/06, 01:53
Ik heb laats op inkoopacties.net een multisim adapter gekocht. Op IA.net verkopen ze het niet meer maar op http://www.samenkopen.net/action/950386 wel je hebt btw nog 1 dag voordat deze inkoopactie sluit. :)