PDA

Bekijk Volledige Versie : Postbus



Chill Creations
30/05/06, 14:46
Hallo,

Ben benieuwd wie er gebruik maakt van een postbus, en waarom wel/niet!

Grt
David

Glenn
30/05/06, 14:47
Postbus vind ik vreselijk onhandig, je moet dat ding elke dag legen.

is250
30/05/06, 14:51
Ja, wij maken gebruik van een postbus. Vind het wel makkelijk, je hebt 's morgens al meteen al je post van die dag i.t.t. half 3 / 3 uur in de middag.

lumomm
30/05/06, 14:52
Ja wij ook, altijd op de post op tijd.



Postbus vind ik vreselijk onhandig, je moet dat ding elke dag legen.

Dat hoeft niet ;)

Alerd
30/05/06, 14:56
Jup, lekker snel je post.

Chill Creations
30/05/06, 15:00
Vooral als het postkantoor om de hoek is. Daarnaast vind ik het netter, hoef je ook niet de halve wereld af te bellen als je verhuist.

En... Je hoeft nooit meer thuis te zijn voor grote pakketten. Die worden automatisch in een grote box gedaan, zodat je ze meteen op kan halen.

Jaja, sinds vandaag ook een postbus.

veenman
30/05/06, 15:04
Ik heb er over zitten denken, postkantoor is op 300 meter afstand, alleen ontvang ik zelf geen post. Wat ik overigens wel jammer vind is dat er niet zoiets als een virtuele postbus is, waarbij de postbus enkel geld als een alias voor het daadwerkelijke adres.

Chill Creations
30/05/06, 15:14
Leuk idee. Stuur op naar de TPG zou ik zeggen.

hostlogic.nl
30/05/06, 15:14
Wij hebben een jaar of 4 een postbus gehad, dat werkt prima als je in de buurt woont/werkt. Inmiddels zijn we verhuisd en is het postkantoor waar wij onze postbus hadden minder goed bereikbaar. Daarom hebben we sinds ongeveer een half jaar hebben wij een antwoordnummer. Daarmee wordt je post gewoon op elk adres naar keuze bezorgd en de periodieke kosten zijn ongeveer gelijk aan een postbus. De portokosten (de ontvanger betaald immers de postzegel) wegen niet op tegen de tijd en parkeerkosten die ik uitspaar. Overigens is het ook wel netjes naar je klanten. Daarbij geef ik leveranciers en bijvoorbeeld de bank wel gewoon ons vestigingsadres om zo portokosten te besparen.

lifeforms
30/05/06, 15:19
Wat ik overigens wel jammer vind is dat er niet zoiets als een virtuele postbus is, waarbij de postbus enkel geld als een alias voor het daadwerkelijke adres.
Stoor ik me ook al jaren aan, hoe moeilijk kan het zijn om dit te maken (doorstuurservice bestaat immers ook).

Ook leuk is dat ik al jaren een postbus probeer te krijgen in m'n woonplaats, maar de capaciteit is bereikt en dus zou ik naar een dorp moeten 10km verderop! En twee jaar later was het nog zo.

Dan maar geen postbus.

jouwnaam
30/05/06, 15:39
Sinds enkele maanden hebben wij ook een postbus. Bevalt tot nu toe prima ook al ontvangen we vrij weinig post. De postbus zit in een supermarkt en daar komen we toch al iedere dag dus dat is lekker makkelijk. Daarnaast geen gezeur meer met thuisblijven voor pakketjes, want die staan gewoon voor je klaar in je postbus of bij de balie. En die 10 euro per maand verdienen we echt wel weer terug hoor ;)

Dreas
30/05/06, 15:57
Ik heb er over zitten denken, postkantoor is op 300 meter afstand, alleen ontvang ik zelf geen post. Wat ik overigens wel jammer vind is dat er niet zoiets als een virtuele postbus is, waarbij de postbus enkel geld als een alias voor het daadwerkelijke adres.


Volgens mij kan dat wel gewoon?! Tegen betaling weliswaar maar wij hebben onze postbus een tijd gewoon door laten sturen.

t.bloo
30/05/06, 16:08
Al vijftien jaar dezelfde postbus, maar ondertussen al drie keer verhuisd (groter en groter :D). Alle niet-pakketjes laten we op de postbus komen en een medewerker fietst er 's ochtends effe een paar honderd meter voor om. Het is handig, behalve als hij ziek/vrij is want dan hebben we dus geen post!

marijn79
30/05/06, 16:30
Precies de redenen die hier worden genoemd: Post wordt hier pas na 4en bezorgd. Door Postbus zijn de contracten eerder in huis, eerder verwerkt, klant blijer. En het portkantoor ligt aan de weg naar Kantoor dus daar hoeven wij het niet te laten.

WebXtra
30/05/06, 18:33
Onze post die naar ons postbus adres gestuurd wordt, wordt s'ochtends op ons kantoor afgeleverd.

Bij Regus kun je een virtueel adres huren.
Overal ter wereld.
Dus kun je een zogenaamd buitenlandse vestiging hebben.

ErikKosters
30/05/06, 19:10
wat is daarvan het nut WebXtra

Randy
30/05/06, 19:34
Ook een postbus. Fiets er 's ochtends meestal langs en je beschikt om 8 uur al over de stukken, zodat je veelal binnen 24 ur na verzending van de klant kunt anticiperen.

MaffeMuis
30/05/06, 20:23
Nu moeten ze er nog een sms service aan vast koppelen....
Er is 1 nieuw post-brief in uw Postbus...

Die van ons in de buurt is ook over bevolkt. En die in het centrum is niet handig bereikbaar door al die een richtingsverkeerswegen. En om er heen te gaan voor een lege bus.....
Dus nee, ik heb om die rede nog geen postbus genomen.

WebXtra
30/05/06, 20:46
wat is daarvan het nut WebXtra

Wilde er op wijzen dat een virtueel adres mogelijk is...

frajaweb
31/05/06, 10:04
Wij hebben ook een postbus, werkt erg gemakkelijk. Helaas is die bij ons afgelopen jaar verhuisd naar een industrieterrein, wat iets verder fietsen is :( Maar zo'n SMS service als er iets in je postbus ligt zou wel ontzettend handig zijn...
Misschien toch maar eens gaan opperen...

xSeries
31/05/06, 11:53
Wij hebben al jaren een postbus; werkt prima... De reden hiervan is dat wij ook in de tussentijd verhuist zijn; en dan is een postbus een perfecte tussenoplossing om ervoor te zorgen dat niet alle correspondentie op het oude adres aan blijft komen.
Daarnaast is de post altijd om 8 uur beschikbaar in plaats van in de loop van de dag; en staat het professioneler naar klanten en leveranciers toe !

eightyb
06/06/06, 23:22
Wij hebben een postbus met zakelijke doorzendservice. Dit omdat we weten dat onze huisvesting tijdelijk is (tot medio 2008) en we daarna niet bij tig instanties het postadres willen veranderen, omdat er daarbij altijd wel ergens iets mis gaat.

Daarnaast scheelt het ook in de kosten van het huisstijldrukwerk, omdat op de enveloppen alleen het postadres (dus postbus) staat. Hier hebben we dus meteen een groter aantal kunnen laten drukken zonder dat we bang hoeven te zijn dan we er straks niets meer aan hebben bij een verhuizing :)

HostServe
08/06/06, 02:23
Stoor ik me ook al jaren aan, hoe moeilijk kan het zijn om dit te maken (doorstuurservice bestaat immers ook).

Ook leuk is dat ik al jaren een postbus probeer te krijgen in m'n woonplaats, maar de capaciteit is bereikt en dus zou ik naar een dorp moeten 10km verderop! En twee jaar later was het nog zo.

Dan maar geen postbus.

Al langs zuidpoort geweest?

Ionstar
08/06/06, 07:08
Ook al jaren een postbus. Ooit eens genomen toen het nog gratis was, en ben eigelijk te lui om hem op te zeggen.

X-Hosted
08/06/06, 18:42
Wij gebruiken ook een postbus en zijn hier erg te spreken over. Erg makkelijk en heeft toch een bepaalde uitstraling naar de klant toe.

lifeforms
08/06/06, 18:52
Al langs zuidpoort geweest?
Nee nog niet! Ik woon er op loopafstand vandaan, maar ik heb m'n eenmanszaak opgeheven wegens tijdgebrek, dus ik heb 'm zelf ook niet meer zo hard nodig..

EdwinSchippers
08/06/06, 22:30
ben even benieuwd of er de laatste tijd meer mensen zijn die problemen hebben met postbezorging op postbussen.. post doet er binnen nederland de laatste tijd een dag of 3 over voordat het vanaf de klant bij ons in de postbus ligt.

Jullie dit probleem ook?

Dennie-DeTi
08/06/06, 22:41
Ik merk juist het omgekeerde nu. Eerder was het meestal 2 dagen voordat wij het hadden, maar afgelopen week had ik al post direct de volgende dag ontvangen.

- Dennie

Tuneboy
09/06/06, 19:51
Ja, wij maken gebruik van een postbus. Vind het wel makkelijk, je hebt 's morgens al meteen al je post van die dag i.t.t. half 3 / 3 uur in de middag.

Wij krijgen onze post altijd smorgens om 10 uur, bij uitzondering een uurtje later, dus bij ons n.v.t. maar in jou geval kan ik me het voordeel voorstellen!

Best4U
12/06/06, 10:36
Ook een postbus. Mijn collega rijdt er elke ochtend even langs en wij beschikken om 9 uur al over alle post. Ook vind ik het zoals al eerder gezegd een stuk betere uitstraling hebben en in een bedrijfspand met 5 verschillende bedrijven ook geen extreme luxe.

ot:
Zo.. nu ben ik in ieder geval of van dat irritante bericht dat ik de afgelopen weken geen bericht meer heb geplaatst. :)

Geoffrey
12/06/06, 14:56
Wat ik bijvoorbeeld wel zie zitten is dat wij als belgisch bedrijf een postbus nemen in Nederland waar onze nederlandse klanten heen kunnen sturen. Vervolgens als de post daar toekomt wordt deze doorgestuurd naar ons belgisch kantooradres. Dat zou voor de klanten ook veel makkelijker sturen zijn en het kost ze weer wat minder aan verzending :D

Ik ben vollop die mogelijkheden aan het bekijken :)

Blizt
12/06/06, 22:37
Momenteel niet direct behoefte aan (hoewel ik het op zich wel zou doen als het gratis was denk ik...), maar ik verwacht binnen het jaar over te zijn om de eerdergenoemde redenen.