PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk licenties



Ryan Kalkhoven
30/05/06, 14:25
Ik begreep dat er hier een aantal mensen rondliepen die mij kunnen vertellen wat voor licenties ik nodig heb. Vooraf aan deze post heb ik reeds contact gehad met support deks van Plesk, maar deze begreep mijn vraag niet helemaal (vertel ik het onduidelijk?).

Wij zijn bezig met een mogelijke overstap naar Plesk. De volgende omgeving willen we gaan opzetten, maar het is mij nog niet duidelijk wat voor licenties ik daar voor nodig heb.

- Nameserver 1
- Nameserver 2
- Centrale server voor beheer/client alle webservers & DNS servers
- Webserver X t/m X

Het is mij duidelijk dat ik voor iedere webserver een Plesk licentie nodig heb.
Maar wat voor licentie heb ik nodig voor die centrale server? Ik ga hier niet op hosten, maar alleen gebruiken als centraal punt voor alle Plesk servers.
Heb ik voor deze server alleen een Plesk Expand licentie nodig of ook een Plesk domain licentie?

Alvast bedankt!

Ber|Art
30/05/06, 14:28
Volgens mij heb je voor alle servers een Plesk licentie nodig en voor de centrale server ook een Plesk Expand Licentie. De DNS kan extern ;)

Maar er lopen hier idd mensen die dit beter weten, so correct me if I am wrong :)

Ryan Kalkhoven
30/05/06, 14:43
Volgens mij heb je voor alle servers een Plesk licentie nodig en voor de centrale server ook een Plesk Expand Licentie.

Zelfs als je er niet op gaat hosten?

Ik begreep namelijk van de plesk.com website dat er per webserver die je aan Expand hangt er een extra expand licentie gekocht dient te worden? Dat zou ik wat overdreven vinden als daar ook nog een standaard licentie bij moet.

Ber|Art
31/05/06, 09:52
mmm goede vraag, zou wel erg overdreven zijn, iemand die dit weet?

Niemand?

Ryan Kalkhoven
01/06/06, 11:27
Wie kan mij hier verder mee helpen? Alvast bedankt!

Albert
01/06/06, 11:53
Hmm, kijk is op forum.sw-soft.com, zal vast het e.e.a. staan dan niet is er wel iemand die je kan helpen...

Zou gelijk daar even kijken naar hoe plesk word ervaren, zeker betreft de updates e.d. die brengen ze instabiel uit... Het is bij wijze van een missie der futaliteit om je plesk 7.5.4. te updaten naar bijvoorbeeld plesk 8... Dit was ook al met 7.0 naar 7.5 enz. enz. Nu spant 8 wel de kroon :)

Randy
01/06/06, 18:24
Proserve even bellen, zij kunnen je als reseller vast een leuke offerte maken waarin je wensen/eisen verwerkt zijn.

Ryan Kalkhoven
01/06/06, 18:26
Ik ga volgende week inderdaad PS eens bellen. Bedankt voor de tip.

Swiftway-UK
01/06/06, 21:41
Nog een tip, kijk voor server virtualisatie eens naar virtuozzo, daar kun je leuke dingen mee doen om alles redundant uit te voeren.