PDA

Bekijk Volledige Versie : Eenmalige machtiging



BlackHorse
30/05/06, 12:11
Hoe kan je er voor zorgen dat je voor online transacties je klanten een eenmalige machtiging kan laten afgeven.

Euro-Servers
30/05/06, 12:15
Even ter info, in je titel staat er "machting" :D

Alerd
30/05/06, 12:18
ik zou zeggen bel je bank :)

Een doorlopende machtiging lijkt me trouwens handiger bij hosting...

BlackHorse
30/05/06, 12:39
Even ter info, in je titel staat er "machting" :D

Sorry, ik ben een beetje dyslectisch al onze publicaties worden eerst altijd nagekeken door mijn collega.

BlackHorse
30/05/06, 12:41
ik zou zeggen bel je bank :)

Een doorlopende machtiging lijkt me trouwens handiger bij hosting...

Volgens mij begrijp je het niet helemaal. Ik bedoel hoe kan ik er online voor zorgen dat klanten mij een eenmalige machtiging geven om geld van hun bankrekening te schrijven.

Alerd
30/05/06, 12:43
o op die driewieler :D

Laat ze wat ondertekenen, lijkt me de veiligste manier :)

ErikKosters
30/05/06, 12:45
acceptgiro per post? Of is hier ook mogelijkheid voor om online te doen, ik ben ook geintresseerd.

starfix
30/05/06, 12:55
acceptgiro per post? Of is hier ook mogelijkheid voor om online te doen, ik ben ook geintresseerd. Met een online-handtekening is dit te doen. Maar beter per post/fax een contract laten toesturen

almar
30/05/06, 12:56
eenmalige machtiging is toch een apart contract?

starfix
30/05/06, 12:58
eenmalige machtiging is toch een apart contract?

Nee, dit kun je ook in een normaal contract opnemen.

BlackHorse
30/05/06, 13:01
Ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik ga het nog een keer proberen. Ik wil goederen/dingen gaan aanbieden via mijn site en ik wil mijn klanten de mogelijkheid geven om mij te betalen via een eenmalige machtiging die zij mij verstrekken. Maar nu is de vraag hoe krijg ik dat voor elkaar.

Bij de firma Vistaprint waar wij onze reclame matriaal laten drukken moet je alleen je naam, bankrekeningnummer en vestigings plaats invullen maar dat lijkt mij niet voldoende.

almar
30/05/06, 13:02
Dat moet je waarschijnlijk uitonderhandelen met de Postbank? Ik ken alleen het standaard incassocontract waar je die 30 dagen termijn hebt.

Alerd
30/05/06, 13:03
Ik ben niet zo goed in uitleggen dus ik ga het nog een keer proberen. Ik wil goederen/dingen gaan aanbieden via mijn site en ik wil mijn klanten de mogelijkheid geven om mij te betalen via een eenmalige machtiging die zij mij verstrekken. Maar nu is de vraag hoe krijg ik dat voor elkaar.

Bij de firma Vistaprint waar wij onze reclame matriaal laten drukken moet je alleen je naam, bankrekeningnummer en vestigings plaats invullen maar dat lijkt mij niet voldoende.
Dat zeg ik laat ze een machtiging ondertekenen :)

Dan heb je zekerheid.
Zonder ondertekening kan het ook wel meen ik, maar dan mag men het veeel later nog terugboeken geloof ik.

ErikKosters
30/05/06, 13:25
hoe is de mogelijkheid trouwens om gewoon automatische incasso te doen via internet bankieren. Hoorde laatst van iemand dat het kan maar jdat je bedrijf 2 jaar kvk moet hebben.

starfix
30/05/06, 13:28
hoe is de mogelijkheid trouwens om gewoon automatische incasso te doen via internet bankieren. Hoorde laatst van iemand dat het kan maar jdat je bedrijf 2 jaar kvk moet hebben. Als je een automatische incasso module hebt bij je bank, kun je van elke willekeurige bankrekening geld afboeken. Meeste banken eissen dat je al 1 jaar geld ontvangt van klanten op dat rekeningnummer voor je automatisch mag incasseren.

Alerd
30/05/06, 13:43
Als je een automatische incasso module hebt bij je bank, kun je van elke willekeurige bankrekening geld afboeken. Meeste banken eissen dat je al 1 jaar geld ontvangt van klanten op dat rekeningnummer voor je automatisch mag incasseren.
Klopt meeste doen binnen het jaar moeilijk.
Tenzij je wat omzet hebt :) Dan valt er bij Rabo wel wat te regelen en krijg je ook een limiet die je langzaam kunt uitbreiden.

MediaServe
30/05/06, 14:46
Je kunt een machtiging uitvoeren zonder bindende overeenkomst met de klant, echter sta je wel zwak als de klant het bedrag terugstort. Waar je wel sterk mee staat is een telefonische bevestiging. Je zou bijvoorbeeld een VOIP systeem kunnen maken waarbij de klant modeling bevestigt dat je het geld mag afschrijven.

Het beste is uiteraard een schriftelijk contract :)

Phu
01/06/06, 00:08
Je kunt een machtiging uitvoeren zonder bindende overeenkomst met de klant, echter sta je wel zwak als de klant het bedrag terugstort. Waar je wel sterk mee staat is een telefonische bevestiging. Je zou bijvoorbeeld een VOIP systeem kunnen maken waarbij de klant modeling bevestigt dat je het geld mag afschrijven.

Het beste is uiteraard een schriftelijk contract :)

het schijnt zo te zijn dat je dan wel weer toestemming op papier moet hebben van de klant om dat gesprek mee op te nemen hoorde ik

had vorig jaar een klant die in me voicemail een betalings regeling had afgesproken maar verder niet had betaald
dat gesprekje opgenomen naar mijn pc maar volgens een vriend van mij is dat niet rechts geldig ook al worden voicemails altijd digitaal opgeslagen