PDA

Bekijk Volledige Versie : Mobilemoney en belasting?



micasa001
30/05/06, 09:48
Ik maak op veel van mijn sites gebruik van telefonische betaal systemen. Hier komen ook grotendeels mijn inkomsten maandelijks vandaag. Nu heb ik de volgende vraag:

Bij aanbieders als mobilemoney kan je bij uitbetaling opgeven of je beschikt over een BTW nummer. Hier beschik ik niet over dus krijg ik volgens mij het NETTO bedrag maandelijks uitbetaald en blijft de BTW dus bij de aanbieder ( mobilemoney ). Maar moet ik mijn uitbetaalde geld dan nog vervolgens bij mijn inkomsten verrekenen?

Momenteel laat ik het storten op mijn prive rekening maar ik vraag me af of dit niet op mijn zakelijke account moet? Maar indien dit het geval is kan ik nooit BTW opgeven omdat ik deze niet heb ontvangen?

Phu
31/05/06, 05:05
Jup,

alles wat je bij verdient valt onder inkomen bij de belastingdienst
ook al is het maar 100 euro per maand wat neerkomt op 1200 per jaar

als je een zakelijke kvk of een btw nummer hebt
doe je er voordeel aan deze op te geven scheelt jou in heffingen en toeslagen.

BsHosting
31/05/06, 08:09
Bij aanbieders als mobilemoney kan je bij uitbetaling opgeven of je beschikt over een BTW nummer. Hier beschik ik niet over dus krijg ik volgens mij het NETTO bedrag maandelijks uitbetaald en blijft de BTW dus bij de aanbieder ( mobilemoney ). Maar moet ik mijn uitbetaalde geld dan nog vervolgens bij mijn inkomsten verrekenen?

Momenteel laat ik het storten op mijn prive rekening maar ik vraag me af of dit niet op mijn zakelijke account moet? Maar indien dit het geval is kan ik nooit BTW opgeven omdat ik deze niet heb ontvangen?


deze twee strookt niet echt met elkaar he.
je bent of ingeschreven bij de kvk met alle voordelen en nadelen en je hebt een btw nr.
of je bent het niet dan heb je ook geen btwnr en ook geen zakelijke rekening

dus alles blijft gewoon prive en zijn gewoon inkomsten die je dient op te geven