PDA

Bekijk Volledige Versie : Editen NOC script (Randy)



gasemans
29/05/06, 22:10
HELP

Ik heb het nocscript ontvangen van randy (echt super, hartelijk dank daarvoor, namens velen had ik begrepen)

Maar nu wil ik hem editen

Ik wil hiermee een aantal gameservers monitoren die draaien op de volgende poorten

17479
18479
3000

Nu heb ik in de DB al wel de poorten en ip's aangepast
en heb ik wat aanpassingen met betrekking tot poortnummers gedaan in servercheck.php

FTP werkt wel (waarom ook niet :D )
maar het lukt me niet om de games te checken
Iemand die me kan helpen hier mee?
Games waar het om gaat zijn Black hawk down

iemand?

IT-worX
29/05/06, 22:23
Over welk script heb je het?

gasemans
29/05/06, 22:26
Die via dit topic werd aangeboden.
Ik begreep van randy dat hij al meerdere malen was verstuurd naar mensen, dus ik hoop dat iemand me even uit de brand kan helpen

gjtje
29/05/06, 23:46
Gameservers zijn udp niet tcp, misschien dat je dat nog moet veranderen.

Mark17
30/05/06, 00:40
Als je het script mailt bekijk ik het even en verhelp ik het (gratis).

Phu
30/05/06, 00:46
prolly omdat games via UDP gaan en niet via TCP

ik ken het script verder niet maar als je ff die regels kan pm'en kan ik er wel even naar kijken
of een gedeelte van het script ergens online in pm zet kan ik wel kijken voor een oplossing (kosteloos)

mordor
30/05/06, 02:09
Misschien is dit ook wel het juiste topic als er mensen zijn die het script en of layout aanpassen hier hun voorbeelden laten zien en delen.

gasemans
30/05/06, 10:40
Omdat het een gratis script is, is het misschien een idee om het dan hier te posten om te downloaden
en met bijvoorbeeld voorbeelden er bij hoe je wat insteld?
Wil hem best ergens neerzetten zodat iedereen hem kan downloaden

Idee? of niet?
kan het trouwens nu niet doen
zit op mn werk en heb geen mogelijkheid om bij mn pc te komen of op een ftp

Sander-
30/05/06, 11:22
Script mag hier niet gepost worden omdat de "weggever" bang is dat er dan weer een of andere scriptkiddo het gaat lopen verkopen

Active8
30/05/06, 11:28
Ik heb wel interesse in die script, kan je mij ook een copietje mailen ?

Sander-
30/05/06, 11:30
Ik heb wel interesse in die script, kan je mij ook een copietje mailen ?

MOet je dus bij Randy zijn, hijs degene die het beschikbaar stelt!

gasemans
30/05/06, 11:43
Script mag hier niet gepost worden omdat de "weggever" bang is dat er dan weer een of andere scriptkiddo het gaat lopen verkopen

Is inderdaad ook een risico

even een andere vraag
kreeg vraag van iemand anders of ik het script naar hem wou mailen

neem aan dat dat wel mag? of moet ik hem door sturen naar randy (opzich ook geen probleem)

TiMMiEJ
30/05/06, 14:57
Gameserverstatus kun je niet via fsockopen checken. Het gaat wel, maar dan zul je data moeten ophalen van de server en kijken of je het ontvangen hebt.

Anders zal je script altijd aangeven dat je server online staat.

Bullcat
30/05/06, 18:12
Toch even een vraagje over het script, wat en waarheen verwijst het eerste deel van het script wat in check.php word aangeroepen ? ik bedoel dit deel dus

system("/opt/php5/bin/php /var/www/noc.domain.ltd/servercheck.php");

er staat namelijk achter het eerste deel een spatie, maar voor de rest is mijn komplete /opt map leeg ?

Randy
30/05/06, 18:18
Toch even een vraagje over het script, wat en waarheen verwijst het eerste deel van het script wat in check.php word aangeroepen ? ik bedoel dit deel dus

system("/opt/php5/bin/php /var/www/noc.domain.ltd/servercheck.php");

er staat namelijk achter het eerste deel een spatie, maar voor de rest is mijn komplete /opt map leeg ?

Een crontabje. Origineel werkte op Debian / PHP5 in een clusteromgeving. Voor FC4 met rootaccess zou het iets van moeten zijn;


systen ("/usr/bin/php /home/user/www.domein.tld/public_html/noc/servercheck.php");

Bullcat
30/05/06, 18:28
Ik ook debian, maar met DA erbij, en die boud alles weer eens fijn anders op, dus in mijn geval klopt deel 2 ook al niet maar dat los ik wel op met het juiste pad !

Maar ik ga gewoon eens even stoeien en op snoren waar de php map staat, kan nooit moeilijk zijn !

Bedankt zover

Afijn ik vol goede moet begonnen uitgezocht welke padden ik moet gebruiken, wat happens :( geel load gegevens en de tijd word niet geupt : volgende gegevens hier gebruikt voor deze pagina :

http://noc.bullcat.nl/

check.php
#!/usr/local/bin/php
<?php
while(true){
system("/usr/local/bin/php /home/admin/domains/bullcat.be/public_html/noc/servercheck.php");
sleep(180);
}

?>

noc.php staat in /var/www/html/ (volgens mij de juiste plek ( of niet ? )

sys = debian + Direct admin

phpinfo() zien -> http://noc.bullcat.nl/test.php

Ik hoor wel wat ik fout zit te doen !

Mark17
30/05/06, 20:09
[ /usr/local/bin/php /home/user/public_html/noc/servercheck.php]
dat is hem bij mij (werkt)
debian 3.1
directadmin
gewoon in een cron gezet met verder *