PDA

Bekijk Volledige Versie : postbank, wist je dat?



knippin
29/05/06, 17:35
ha die wht'ers ik ben al tijdje aan kijken voor automatiche incasso betalingen

maar ik liep tegen de muur op toen ik de cd moest instaleren maar zoals bekend heb je daar een modem voor nodig


Maar na de zomer vakantie komt de postbank met incasso beheer via online girotel :D

BsHosting
29/05/06, 17:39
was algemeen bekend al bij iedereen die postbank had

xserve
29/05/06, 17:40
Gaan ze online girotel uitbereiden? Dat zou ook eens tijd worden zeg. Het is echt niet te geloven hoe ver die lui daar achterlopen!

almar
29/05/06, 18:27
er komt een nieuwe versie van girotel zakelijk online.

DutchTSE
29/05/06, 18:37
aah erg nice! wist ik niet :)

4U-Web
29/05/06, 18:49
't wordt ook wel eens tijd dat ze eens gaan vernieuwen.. wij moeten nu ook nog steeds de incasso opdrachten via modem doorgeven

t.bloo
29/05/06, 19:18
de penningmeesters van een aantal verenigingen waar ik lid van ben die hebben alleen nog maar een mobieltje dus dat belt zo lastig dus incasso's voor het lidmaatschap is een onnodig moeilijk iets voor ze...

Nielz
03/06/06, 13:52
Mocht idd wel eens vernieuwd worden, we hebben namelijk een aantal weken geleden ook een incasso-contract aangevraagd en aangezien we geen inbelaccount meer hebben.

timmeh
03/06/06, 13:54
Maar na de zomer vakantie komt de postbank met incasso beheer via online girotel :D


Haha de nieuwe versie wordt dus door studentjes gemaakt, die straks vrij zijn en tijd er voor hebben ? :P

crazycoder
03/06/06, 13:59
Mocht idd wel eens vernieuwd worden, we hebben namelijk een aantal weken geleden ook een incasso-contract aangevraagd en aangezien we geen inbelaccount meer hebben.
Inbelaccount is niet nodig, alleen een modem. Neem aan dat niemand problemen heeft met die investering (ca eur 15 incl BTW).

GrafiX
03/06/06, 14:04
Inbelaccount is niet nodig, alleen een modem. Neem aan dat niemand problemen heeft met die investering (ca eur 15 incl BTW).

Maar het blijft zwaaar onhandig ;)

crazycoder
03/06/06, 14:10
Maar het blijft zwaaar onhandig ;)
Vind voor iedere stuiver die ik even na wil kijken online moeten gaan pas zwaar onhandig.

Ben juist blij met het offline pakket.. je kan ook nog eens even in de historie rondneuzen zonder tig keer op [<vorige] of [volgende>] te moeten klikken.

Inbellen kost bijna niets, is zeer veilig en kost eigenlijk ook geen moeite. Snap dus eigenlijk ook het gezeur niet..

rq
03/06/06, 15:04
Ik heb dat inbellen ook nog wel gedaan. En dat was een kleine decennia geleden, en toen vond ik het al tergend ouderwets.

knippin
03/06/06, 16:47
Vind voor iedere stuiver die ik even na wil kijken online moeten gaan pas zwaar onhandig.

Ben juist blij met het offline pakket.. je kan ook nog eens even in de historie rondneuzen zonder tig keer op [<vorige] of [volgende>] te moeten klikken.

Inbellen kost bijna niets, is zeer veilig en kost eigenlijk ook geen moeite. Snap dus eigenlijk ook het gezeur niet..


en wat als geen inbel verbinding hebt
ik zelf heb slechts een voiip lijn waar data met moeite door heen gaat
dus dan is het wel de enige optie

maar heb nog eens na gevraagt en het zeker dat na de zomer vakantie komt alleen waren ze er op postkantoor nog niet van op de hoogte:D :D

crazycoder
03/06/06, 17:20
en wat als geen inbel verbinding hebt
ik zelf heb slechts een voiip lijn waar data met moeite door heen gaat
dus dan is het wel de enige optie

Dan ben je m.i. onverstandig bezig :-) VOIP is m.i. vooralsnog leuk voor erbij maar nog niet geschikt voor bedrijfskritische toepassingen zoals de algemene bereikbaarheid van een bedrijf.

Trouwens, meen begrepen te hebben dat modem verkeer op zich wel over voip moest kunnen..

maxnet
03/06/06, 17:33
Inbellen naar Girotel gaat ook prima via een GSM met datakabel, heb daar geen problemen mee.

Wat ik begrepen heb is dat men na de zomer overgaat op een zakelijke variant van het mijnpostbank systeem dat particulieren momenteel ook gebruiken.
Hopelijk worden iDeal betalingen dan ook ondersteund.

is250
03/06/06, 18:03
Inbellen naar Girotel gaat ook prima via een GSM met datakabel, heb daar geen problemen mee.

Wat ik begrepen heb is dat men na de zomer overgaat op een zakelijke variant van het mijnpostbank systeem dat particulieren momenteel ook gebruiken.
Hopelijk worden iDeal betalingen dan ook ondersteund.

...En kunnen we na 23:00 uur nog inloggen op Girotel! :)

knippin
03/06/06, 18:55
Dan ben je m.i. onverstandig bezig :-) VOIP is m.i. vooralsnog leuk voor erbij maar nog niet geschikt voor bedrijfskritische toepassingen zoals de algemene bereikbaarheid van een bedrijf.

Trouwens, meen begrepen te hebben dat modem verkeer op zich wel over voip moest kunnen..
Meschien onverstandig maar wel kosten besparend aangezien we een startende ondeneming zijn

en we zijn ruim te vreden over de voip diensten
op een voipbuster nummer na dan

want opta is bij de voip buster binnen gevallen en weg was ons nr


gelukig hadden we een derde betaalde partij voipbuster was meer voor uitgaande gesprekken

t.bloo
03/06/06, 19:25
crazycoder mag dan wel een uitgesproken mening hebben over het niet meer willen gebruiken van PSTN voor datacommunicatie, hoe je het ook draait of keert het postbank systeem is gewoon niet meer van deze tijd.

- mijn nieuwe laptop heeft niet eens meer een modem, mijn nieuwe desktop heeft het nog wel maar dat zal ook wel aflopend zijn
- de postbank is na 23:00 uur gesloten, voor het opgeven/uitvoeren van opdrachten kan ik dat nog wel begrijpen maar je kunt niet eens iets bekijken
- de kpn is ook hard aan de weg aan het timmeren om andere vormen van telefoonverkeer aan de man te brengen, het zou zo maar kunnen dat over een paar jaar je niet eens geen PSTN meer kunt krijgen
- andere telefoonaanbieders dan de KPN hebben niet eens PSTN, hoewel op de meeste wel nog modemen werkt maar met langzamere snelheden
- mijn mobiele provider rekent extra voor dataverbindingen, dat detecteren ze gewoon en dan krijg je gewoon een hogere rekening
- PSTN dataverkeer is gewoon niet snel, klaar.

crazycoder
03/06/06, 22:23
Postbank zakelijk werkt prima via ISDN :-)

Van mij mogen ze in het pakket een sftp oid inbouwen, dan kunnen ook degenen die geen modem meer hebben of kunnen kopen ermee werken.. geen probleem.. als je maar niet gedwongen wordt om via het web betalingen e.d. te gaan doen. Het mag dan modern zijn maar werkt wat mij betreft niet echt.. Vind het bij rabo ook ernstig waardeloos...

Los modem kan je ook nog gewoon kopen hoor :)

Juist met postbank zakelijk kan je 24 uur per dag met je gegevens aan de slag.


Meschien onverstandig maar wel kosten besparend aangezien we een startende ondeneming zijn

en we zijn ruim te vreden over de voip diensten
op een voipbuster nummer na dan

want opta is bij de voip buster binnen gevallen en weg was ons nr


gelukig hadden we een derde betaalde partij voipbuster was meer voor uitgaande gesprekken
Voor uitgaande gesprekken kan het goedkoper zijn. Maar als je provider plat ligt ben je nergenst meer.. dan maar liever 1601 via de lijn van KPN.. stuk goedkoper en betrouwbaarder.

t.bloo
03/06/06, 22:43
Los modem kan je ook nog gewoon kopen hoor :)
Je kunt dan wel een los modem kopen voor een paar tientjes, je zult dan altijd nog een PSTN aansluiting moeten hebben. En die dingen kosten ook best wel geld (circa 10,- per maand en 50,- eenmalig). Toch een beetje jammer als er al een perfecte dataverbinding ligt vanaf kantoor naar de Postbank (please niet beginnen over "een bedrijf kan dat wel missen" want daar ging de discussie niet over).

Verder is werken via het internet natuurlijk niet hetzelfde als web-based. Ik kan me goed voorstellen (en hoop ook dat ze zo slim zijn) dat je off-line kunt werken en het internet (via ssl ofzo) gebruiken als transportmedium inderdaad.

Via internet heeft nog een aantal voordelen, met web-based is het in principe platform onafhankelijk (fijn voor de Mac en Linux gebruikers) en kun je er ook aan als je op locatie bent met je laptopje.

Pinvert
04/06/06, 01:08
Uit kostenbesparing alleen maar een voiplijntje? Die besparing ben je zomaar kwijt plus meer als je voip er eens uitligt en er toevallig net iemand een flinke order wil plaatsen.
Nee, als bedrijf moet je zorgen dat je altijd bereikbaar bent en daarom hier nog steeds ISDN voor de te ontvangen gesprekken en voor de uitgaande gesprekken straks digital voice.
Overigens zijn hier ook alle PC's voorzien van een 'ouderwetse' modem voor het geval dat....