PDA

Bekijk Volledige Versie : Probleem met mailserver



Geoffrey
29/05/06, 14:13
Beste mensen,

ik heb opnieuw problemen met de mailserver van Plesk, althans zo lijkt het toch. Ik krijg heel veel mailtjes van klanten die op de Plesk server staan, dat ze, als ze vanuit een webmail een email versturen, dat de begunstigde deze niet toekrijgt. Ik heb dit zelf met een testaccount getest en ook mijn email kwam niet aan. Opzich ziet de mailserver er wel helemaal goed uit, niks ligt plat, alles is netjes actief, maar er moet ergens toch een fout inzitten?

Alvast bedankt voor de reacties!

Deimos
29/05/06, 14:21
Zet eens debugging aan of post eens maillogs van Qmail.

Mikey
29/05/06, 14:29
Gebruik je externe dns servers ?

smurf
29/05/06, 14:34
Voer eens: /var/qmail/bin/qmail-qstat uit, het kan zijn dat je queue wat verstopt zit.

Geoffrey
29/05/06, 14:34
Gebruik je externe dns servers ?

Neen intern, ik ben nu ff de logs aan het bekijken.

EDIT:

Mensen, voor de duidelijkheid, het gaat over een windows server!!

smurf
29/05/06, 14:42
Ah, dan moet je in mail enable bij de SMTP euigenschappen een werkend email adres / domein zetten. Anders zal webmail inderdaad niets uitsturen.

Mailenable Administrator -> Servers + Localhost + Connectors + Smtp: Properties: bad mail sender add. En dan een werkend email adres.

Zorg ook dat je domein goed staat.

Standaard staan die gegevens vaak niet juist bij fresh plesk installs waardoor je onmogelijk via scripts of webmail kan mailen.

Geoffrey
29/05/06, 14:59
Ah, dan moet je in mail enable bij de SMTP euigenschappen een werkend email adres / domein zetten. Anders zal webmail inderdaad niets uitsturen.

Mailenable Administrator -> Servers + Localhost + Connectors + Smtp: Properties: bad mail sender add. En dan een werkend email adres.

Zorg ook dat je domein goed staat.

Standaard staan die gegevens vaak niet juist bij fresh plesk installs waardoor je onmogelijk via scripts of webmail kan mailen.

Oké bedankt! Die ga ik dadelijk eens proberen. Een aanvullend probleem op die van de mailserver is dat klanten in hun email nooit een bestand groter dan 700KB kunnen toevoegen. Ik heb de hele setting van Plesk ondersteboven gedraaid, maar nergens kan ik vinden waar je die grootte kan aanpassen. Of is het normaal dat je maar een bijlage van 700KB kan versturen? Lijkt me in ieder geval niet.

smurf
29/05/06, 15:04
Je kan die ook aanpassen via mailenable zelf. Kijk ook na dat je geen limiet hebt ingesteld in php zelf.