PDA

Bekijk Volledige Versie : Gameserver: Is dit mogelijk.



Crunch
28/05/06, 14:54
Hey even een vraagje, wij huren nu een Public en een Private. We willen dit
graag zelf gaan hosten. Dit vanwege de het feit dat we veel meer invloed hebben op de kwaliteit van de server. Nu de vraag aan jullie of hetgene dat wij willen mogelijk is op onze hardware.

Wij willen:

2 x Counterstrike Source Public, 16 slots en tickrate 66 of 100
2 x Counterstrike Source Private, 11 slots en tickrate 100
1 x Teamspeak Server 32 Slots

Onze hardware:

2U Case
Asus P4C800 Deluxe (s478)
Intel Prescott 3.2E
2 GB Corsair Twinx DDR500 (2x 1GB)
80 Gigabyte SATA

Deze hardware lag nog thuis bij members van onze clan, dus alles
verzameld en er wordt een server van gemaakt. We willen Windows
2003 Server gaan gebruiken. Is dit allemaal mogelijk? Dus stabiele
servers ook als alles vol is?

En direct een vraag voor Co-Locating. Wie kan ons een leuke
aanbieding doen? We zaten zelf al te denken aan Eweka in Redbus.

Deimos edit:Reacties voor colocation kunnen hier niet geplaatst worden. Open daarvoor aub een apart topic in het daarvoor bestemde forum.

D. ter Horst
28/05/06, 15:03
Het zou wel werken maar ik weet niet of de kwaliteit er dan op voor uit gaat ;) 43 slots is al heel wat voor zo'n bak... Eweka is denk ik niet de beste oplossing voor gameservers. Voor veel traffic geloof ik wel dat het goed is, maar wat ik van horen zeggen heb kun je beter een wat rustiger netwerk zoeken voor gameservers tenzij je niet zo'n ping freak bent.

swedendedicated
28/05/06, 15:31
Denk dat je server binnen 6maanden gesmolten is, (Presscott +- 65graden!!) de ram stopt de airflow, ik zou zeggen; neem een server mobo waar de ram niet de airflow blokkeert. De cpu is ruim voldoende (als je bak niet 24/7 vol is) Als je er 2 jaar mee moet zou ik echt een ander moederbord kopen. ;-)

gjtje
28/05/06, 15:40
Voor Windows 2003 voldoet Web editie.

JayvD
28/05/06, 17:11
Denk dat je server binnen 6maanden gesmolten is, (Presscott +- 65graden!!) de ram stopt de airflow, ik zou zeggen; neem een server mobo waar de ram niet de airflow blokkeert. De cpu is ruim voldoende (als je bak niet 24/7 vol is) Als je er 2 jaar mee moet zou ik echt een ander moederbord kopen. ;-)
Beetje goede koeler en dat moet geen probleem zijn hoor. In DC komt continue koude lucht dus die temperatuur is wel continue laag dus van doorbranden zal niet snel sprake zijn.

gasemans
29/05/06, 09:53
En zowiezo is het een 2U case dus opzich is er genoeg ruimte vrij voor de airflow

3j3ct
29/05/06, 09:56
kan je niet beter een ander mobo kopen + een 1u case?
scheelt je vaak 10 euro per maand waardoor je je mobo wel na een jaar heb terugverdiend?

Albert
29/05/06, 11:41
kan je niet beter een ander mobo kopen + een 1u case?
scheelt je vaak 10 euro per maand waardoor je je mobo wel na een jaar heb terugverdiend?

Als jullie budget hebben is supermicro 1u zeker niet gek op langer termein is dat idd. ook goedkoper, echter is het prima te coolen in een 2u bak, boxed cooler past er prima in...

Denk dat als je alle servers op tick 66 zet het dan zeker?! Wel te halen is...

Wellicht de TS server wel ergens anders te plaatsen?!

Danger
29/05/06, 15:18
Ik denk niet dat dit haalbaar is.. 2 x 16 slots counter-strike source: tickrate 66/100 is vrij zwaar.

Hollanda
29/05/06, 16:46
Publics vol en af en toe 10 man op private moet lukken. Teamspeak trekt geen load, dus kan je gewoon 50 slots erbij draaien.

Pubs wel op tr66 houden.