PDA

Bekijk Volledige Versie : Webmee.tv filmpje over webhosting en domeinreg



Toon
27/05/06, 10:40
http://www.webmee.tv/argeweb/weblog/2006/17/eerste_aflevering.php

lache man :)

petert101
27/05/06, 11:18
als het niet zo treurig was dan was het misschien wel om te lachen.
Is dit trouwens dezelfde treurigheid die al een tijdje op de voorpagina van de sidn web-site wordt geadverteerd?

knippin
27/05/06, 19:19
http://www.webmee.tv/argeweb/weblog/2006/17/eerste_aflevering.php

lache man :)


die was toch al eerder gepost geworden op dit forum?

of nie?

Zenda
27/05/06, 19:38
die was toch al eerder gepost geworden op dit forum?

of nie?Klopt, maar ach... blijft een leuk initiatief :)!

roberto333
27/05/06, 19:43
als het niet zo treurig was dan was het misschien wel om te lachen.
Is dit trouwens dezelfde treurigheid die al een tijdje op de voorpagina van de sidn web-site wordt geadverteerd?

Wat vind je er treurig aan dan?

Ik vind het eigenlijk wel een duidelijk, professioneel filmpje. Ik ben benieuwd of ze dat bij het vervolg kunnen volhouden!

DutchTSE
27/05/06, 21:37
die gozer van bellen.com [insert bijlage]
die gozer van sidn [insert bijlage]
die gozer van 35 die lacht [insert bijlage]

vind ut filmpie redelijk belachelijk, de in scene gezet-heid straalt er vanaf

Energie
27/05/06, 23:39
toch interessant zulke filmpjes.

Designerhosting
28/05/06, 00:22
Zeker interessant om te horen hoe Usquert uitgesproken wordt door iemand die nog nooit van de plaats gehoord heeft :-) En Ben was wel erg gretig om Froukje gedag te zoenen, maar kun je hem dat kwalijk nemen?

WH-Tim
28/05/06, 01:43
lol, gewoon even registreren die domeinnaam. Hij is wel heel erg toevallig overgenomen van een domainer twee weken geleden. Zo makkelijk kun je een domeinnaam registreren bij de SIDN ;)

veenman
28/05/06, 12:24
Wat we in aflevering 5 van webmee.tv: "Googlen met Froukje de Both" kunnen verwachten valt te lezen op de volgende weblog: http://www.jeroen.com/archive/2006/05/18/googlen_met_froukje_de_both__w

SebastiaanStok
30/05/06, 17:31
Servers :D
Leuk gemaakt :) , ik had alleen wel weer ruzie met die buffers van M$ Media player :mad: :r

Ecatel
30/05/06, 18:41
geweldig, goede manier van marketing. :cool:

Whyti
30/05/06, 19:18
Ahhh wat een droepie die Woldring...

GodGod...

SF5
30/05/06, 19:56
ik vind het wel leuk om te zien hoe dat jochie groot is geworden ;-)

Triloxigen
30/05/06, 23:35
Die 10 minuten had ik beter kunnen besteden.

dopi84
30/05/06, 23:52
Die 10 minuten had ik beter kunnen besteden.


Ik lees veel kritiek, echter bekijken jullie het vanuit je eigen ogen
en niet die van de simpele huis tuin en keuken consument die niet eens
weet wat een mailforwarden of domeinnaam is.

Het is een goed en uiterst origineel concept!!!

Alles is netjes verzorgt en ziet er strak uit. Hoort denk ik wel
wat meer waardering te krijgen. ''bespeur verborgen jaloezie??''

Chill Creations
31/05/06, 00:16
Hahaha, ik kan er wel om lachen :-P

Triloxigen
31/05/06, 00:17
Ik lees veel kritiek, echter bekijken jullie het vanuit je eigen ogen
en niet die van de simpele huis tuin en keuken consument die niet eens
weet wat een mailforwarden of domeinnaam is.

Het is een goed en uiterst origineel concept!!!

Alles is netjes verzorgt en ziet er strak uit. Hoort denk ik wel
wat meer waardering te krijgen. ''bespeur verborgen jaloezie??''

Verzorgt is het wel, maar het is veel lucht. Wat intereseert de klant wat de SIDN is (of wat een datacenter is).
Ze willen dat het werkt en goed is.

Een domeinnaam met de eigen naam verzinnen kan iedere dodo verzinnen, zelfs Froukje (domeinnaam begin 2005 'al' vastgelegd).

Waar zou ik overigens jaloers op moeten zijn?

Ecatel
31/05/06, 05:17
Verzorgt is het wel, maar het is veel lucht. Wat intereseert de klant wat de SIDN is (of wat een datacenter is).
Ze willen dat het werkt en goed is.

Beetje onzin, 9 van de 10 klanten vinden dit wel interessant. Leren ze weer wat bij en weten ze wat ze afnemen. Bijna iedere klant heeft belangstelling in de achtergrond van het product. Uiteraard willen ze ook dat het werkt.



Een domeinnaam met de eigen naam verzinnen kan iedere dodo verzinnen, zelfs Froukje (domeinnaam begin 2005 'al' vastgelegd).
So what, iemand die er nieuw mee is die weet dit niet en kijkt naar dit filmpje met de grootste belangstelling.

Ik vind het een hele slimme manier van marketing en uitenidelijk klanten werving. Goed filmpje, vanuit mijn ogen als concullega ziet het er prut uit. Maar vanuit klantdomein is het toppie!

snaaps
31/05/06, 09:26
Ze richten zich inderdaad niet op mensen zoals wij, wij weten wel beter.
Echter voor de leek is dit natuurlijk een zeer intresant filmpje en leuk om eens naar te kijken hoe en wat er nou eigelijk achter zit.

Echter de belangrijkste redenen, is klanten werving voor argweb.

Jalozie? ja een beetje

3j3ct
31/05/06, 09:36
maar behoord de SIDN niet objectief te blijven en zulk soort dingen niet te melden, de tekst die in het stukje staat is een aardige "reclame"


Webmee! is een initiatief van webhostingprovider Argeweb uit Maassluis. De serie past perfect in de strategie van Argeweb, dat haar klanten maximaal wil ondersteunen bij het opzetten van een eigen website in alle verschillende facetten

SebastiaanStok
31/05/06, 10:03
SIDN is objectief, ze noemen geen namen en leveren alleen informatie niets meer.

3j3ct
31/05/06, 10:24
SIDN is objectief, ze noemen geen namen en leveren alleen informatie niets meer.

lees jij dit dan nog maar is door
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,4861,,,,Website_maken_met_Froukje_de_Both.ht ml
ik tel toch 5 keer de naam Argeweb.....

XBL
31/05/06, 10:29
Ik vind het een heel leuk initiatief. Zelf wil ik ook dergelijke dingen doen (instructie filmpjes, uitleg over het product) maar heb er niet het budget voor (of ik moet m'n eigen dv-camera gebruiken, maar dan wordt het allemaal niet bijster professioneel).

Zeker handig om mensen in te leiden in de webhosting en vooral ook wat er achter zit. Regelmatig moet ik en waarschijnlijk alle hosters, uitleggen wat webhosting is. Waarom een site niet 'zomaar' werkt (laat staan dat ze begrijpen hoe ze een site maken).

Inderdaad is het heel erg 'gemaakt', maar dat maakt het opzich ook wel weer grappig. En bedenk wel dat TV maken niet zo heel gemakkelijk is...

Jochem

TSG-Hans
31/05/06, 10:37
Ik bespeur wat jaloezie bij sommige posters hier.

Dit is vanzelf een promotiestunt welke origineel en goed uitgewerkt is,

Furbster
31/05/06, 10:43
Dat SIDN er aan meewerkt is ook geen probleem, maar ze maken wel erg makkelijk reclame voor Argeweb. Kan straks iedereen bij SIDN aankloppen voor een filmpje of een interview en krijgen die mensen dan allemaal een stukje op de nieuwssite?

Het is een grappig filmpje maar ook niet meer dan dat. Het kan altijd nog erger, kijk maar eens naar:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=themakanaal_overzicht&programId=2305503

en dan de filmpjes 1-4 De beste man (Addo Stuur) laat mensen met Word een homepage bouwen en hij kan ook niet eens typen...:(

Glenn
31/05/06, 10:46
Erg leuk initiatief. Zoals Jochem ook al zegt is dit filmpje ideaal om aan mensen te laten zien die vragen hoe alles werkt, wat een datacenter is en hoe je toch aan zo'n punt ennel naam komt.

Natuurlijk is het in scene gezet, maar dat is bij veel programma's op TV ook niet anders. Daar is het alleen wat professioneler zodat het minder opvalt. Daar komt bij dat wij allemaal gevorderde kennis van dit wereldje hebben waardoor eventuele fouten/clichés eerder opvallen.

Leuk gedaan, ik zal deel 2 ook gaan kijken.

Paulewk
31/05/06, 10:57
Beetje onzin, 9 van de 10 klanten vinden dit wel interessant. Leren ze weer wat bij en weten ze wat ze afnemen. Bijna iedere klant heeft belangstelling in de achtergrond van het product. Uiteraard willen ze ook dat het werkt.


So what, iemand die er nieuw mee is die weet dit niet en kijkt naar dit filmpje met de grootste belangstelling.

Ik vind het een hele slimme manier van marketing en uitenidelijk klanten werving. Goed filmpje, vanuit mijn ogen als concullega ziet het er prut uit. Maar vanuit klantdomein is het toppie!

Ik weet niet wat jij voor klanten krijgt, maar meeste webhosting klanten van ons zal het echt een drol wezen wat sidn / dc is, als z' n domeintje maar werkt.

Phu
31/05/06, 13:17
Ik weet niet wat jij voor klanten krijgt, maar meeste webhosting klanten van ons zal het echt een drol wezen wat sidn / dc is, als z' n domeintje maar werkt.

Hier precies hetzelfde zolang het maar "werkt" en redelijk betaalbaar is met
een beetje service en uptime
dus emails ontvangt en de website laat zien hoor je ze niet en zie je jaarlijks de betalingen tegemoet :)

offtopic :
ik dacht al waarom staat er een argeweb wagen bij easynet
en een hele cameraploeg :)

was dus begin van de maand :) dat ik daarzo ook was

Triloxigen
31/05/06, 17:27
Beetje onzin, 9 van de 10 klanten vinden dit wel interessant. Leren ze weer wat bij en weten ze wat ze afnemen. Bijna iedere klant heeft belangstelling in de achtergrond van het product. Uiteraard willen ze ook dat het werkt.


So what, iemand die er nieuw mee is die weet dit niet en kijkt naar dit filmpje met de grootste belangstelling.

Ik vind het een hele slimme manier van marketing en uitenidelijk klanten werving. Goed filmpje, vanuit mijn ogen als concullega ziet het er prut uit. Maar vanuit klantdomein is het toppie!

Als ik naar de tracking van de website kijk boeit het bijzonder weinig mensen hoe het allemaal werkt.

Al ben je nieuw, wil je dan beweren dat je niet kan bedenken om je eigen naam te gebruiken??

Marketingtechnisch is het inderdaad slim, kijk maar naar dit topic. Overigens zijn ze niet de eerste.

XBL
31/05/06, 17:34
Al ben je nieuw, wil je dan beweren dat je niet kan bedenken om je eigen naam te gebruiken??Ja. Er komen af en toe klanten bij ons die vragen om advies over wat voor soort domein ze het beste kunnen gebruiken (of we komen erop in een telefoongesprek).

Ook zie ik vaak genoeg domeinen waarvan ik denk: "zoiets registreer je toch niet? Geen mens zal dat kunnen intypen... laat staan onthouden".

Jochem