PDA

Bekijk Volledige Versie : Co-locatie bij Linkup, Illian of andere?



ypsun
26/05/06, 23:38
Hallo beste mensen,

Ik ga mijn server van mijn clan (counter strike source) in een datacenter zetten. Hierop ga ik 1 public van 20 slots draaien en enkele war servers.

Aan datagebruik ben ik ongeveer 500GB kwijt per maand. Mijn minimale snelheid die ik nodig heb ik 5mbits.

Mijn clan kan tussen de 40 en 60 euro per maand veroorloven.

Vraag 1
Bij welke aanbieder kan ik het beste mijn server co-loceren? Ik wil een lage ingame ping hebben (ook vanuit het buitenland) en natuurlijk een hoge uptime. Dit voor tussen de 40 en 60 euro per maand.

Vraag 2
Van deze twee heb ik een leuke offerte gekregen:

1. www.linkup.nl (datacentrum iQarus)
2. www.illian-networks.nl (datacentrum Telecity2)

Welke van de bovenstaande 2 is beter/betrouwbaarder? Kwa service van de aanbieder en kwa datacentrum?


Thnx!

Randy
26/05/06, 23:42
1. www.linkup.nl (datacentrum iQarus)

Gebruik de zoekfunctie in dit forum maar eens op deze aanbieder en je weet met welke je niet in zee moet gaan...

I3D geen optie voor je? Heb zelf met BF2 nooit problemen met europese pings.

whtrulez
26/05/06, 23:57
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?299 << allemaal rode balonnetjes

Waarom word linkup altijd door de zeik gehaald? Kijk hoe oud die berichten zijn en probeer nu eens iets te vinden, het netwerk draaid de laatste maanden TOP.

rayden
26/05/06, 23:58
Gebruik de zoekfunctie in dit forum maar eens op deze aanbieder en je weet met welke je niet in zee moet gaan...

I3D geen optie voor je? Heb zelf met BF2 nooit problemen met europese pings.

Och, de verkapte linkup flame post weer?..grow up.

Toegegeven, de situatie bij Linkup was een tijd erg slecht, veel gezeur met servers en uplinks maar ik vind niet dat we ons continu moeten blind blijven staren op oude koeien die onderhand wel 4x in de sloot verdronken zijn.

Zelf ben ik geen klant van Linkup/iQarus maar ik moet zeggen dat het de laatste tijd erg beter is geworden! Recentelijk zijn o.a. Transits en Parital Transits van o.a. MuntInternet en Eweka in gebruik genomen. Laatstgenoemde partijen hebben een gedegen naam in hosting branche en zijn zeker geen eendagsvliegen c.q. zolderkamerhostertjes maar allemaal nette bedrijven die weten waar ze over praten.

Reinier (De NOC man van Linkup) doet erg zijn best om de boel op orde te krijgen en alles in goede orde te laten lopen, je kan veel zeggen van LinkUp.. maar hun best om er iets van te maken doen ze wel! Dat is zeker.

Nu zullen de meeste wel denken van, "he bah, die rayden likt linkup zn bilnaat schoon". Dat is verre van en erg overtrokken, er is een tijd van komen en van gaan. Mijn indruk van de laatste tijd is dat de problemen steeds meer weg aan het gaan zijn dan komen.

Tot zover mijn 50 centjes over het linkup verhaal..

* Deze uitspraken waren op PERSOONLIJKE titel *

Geoffrey
27/05/06, 00:18
Hallo beste mensen,

Ik ga mijn server van mijn clan (counter strike source) in een datacenter zetten. Hierop ga ik 1 public van 20 slots draaien en enkele war servers.

Aan datagebruik ben ik ongeveer 500GB kwijt per maand. Mijn minimale snelheid die ik nodig heb ik 5mbits.

Mijn clan kan tussen de 40 en 60 euro per maand veroorloven.

Vraag 1
Bij welke aanbieder kan ik het beste mijn server co-loceren? Ik wil een lage ingame ping hebben (ook vanuit het buitenland) en natuurlijk een hoge uptime. Dit voor tussen de 40 en 60 euro per maand.

Vraag 2
Van deze twee heb ik een leuke offerte gekregen:

1. www.linkup.nl (datacentrum iQarus)
2. www.illian-networks.nl (datacentrum Telecity2)

Welke van de bovenstaande 2 is beter/betrouwbaarder? Kwa service van de aanbieder en kwa datacentrum?


Thnx!

Telecity2, geen enkel probleem mee, heel goed.

Linkup daarintegen moet je absoluut niet nemen! Ik zou gaan voor:

Telecity2 of voor Easynet (Euroacces), de laatste beveel ik je warm aan!

MediaServe
27/05/06, 00:26
Linkup neemt sinds een tijdje verkeer af via Eweka, het netwerk is nu een stuk stabieler geworden. Ze zijn wel behulpzaam bij Linkup, maar reactietijden en bereikbaarheid op email en telefoon vond ik vaak tegenvallen. Het DCA datacenter waar Linkup staat is een goede locatie waar ik niets op aan te merken heb.

Illian Networks heb ik geen ervaring mee.

Ecatel
27/05/06, 00:27
Met alle respect, ik ben geen klant van Linkup.
Maar kan wel zeggen dat het er een stuk vooruit gegaan is en dat ze lekker aan het groeien zijn.

Ook de zebra router roddel, is alles behalve waar. Netwerk draait volledig op Juniper routers.

ypsun
27/05/06, 00:27
Thnx voor jullie snelle reacties. Hier mijn antwoorden terug :)

i3D ---> Boven mijn budget, daar kost het 75 euro per maand. 25 euro teveel :)

Linkup ---> idd veel slechts gelezen op dit forum, maar de post zijn idd ook erg oud! Hoe is het tegenwoordig? Ze staan me iig snel te woord via email, alhoewel ze mijn eerste email niet serieus nam...

iQarus ---> Nu lees ik ook hier veel slechts over deze DC, maar de post zijn weer redelijk oud :P Hoe is het tegenwoordig met deze DC?

Euroacces ---> Bieden zij ook pakketten voor onder de 50 euro aan met mijn wensen? URL?

Illian ---> Niemand informatie hierover?? ze zitten in Telecity2 volgens hun website: *click* (http://www.illian-networks.nl)

Ecatel
27/05/06, 00:29
Thnx voor jullie snelle reacties. Hier mijn antwoorden terug :)

i3D ---> Boven mijn budget, daar kost het 75 euro per maand. 25 euro teveel :)

Linkup ---> idd veel slechts gelezen op dit forum, maar de post zijn idd ook erg oud! Hoe is het tegenwoordig? Ze staan me iig snel te woord via email, alhoewel ze mijn eerste email niet serieus nam... Support is sneller en netwerk is stukken beter. Ook voor gaming.

iQarus ---> Nu lees ik ook hier veel slechts over deze DC, maar de post zijn weer redelijk oud :P Hoe is het tegenwoordig met deze DC? Dit is gewoon een pop van Linkup binnen het DCA (het datacentrum van Capgemini).

Euroacces ---> Bieden zij ook pakketten voor onder de 50 euro aan met mijn wensen? URL? Denk het wel :)


antwoord staat naast jouw vragen.

ypsun
27/05/06, 00:39
antwoord staat naast jouw vragen.

Geweldig :D
Heb al een advertentie geplaatst in het advertentie gedeelte. Waaaa nu krijg ik nog meer keus :S Hoe moet ik in godsnaam kiezen!!! Linkup blijft iig het voordeligst. Daar ligt nu mijn eerste keus op. Wat hun concurrenten aanbieden EXclusief btw, biedt Linkup dat INclusief btw aan! Dat is netjes en scheelt toch weer paar euro's :)

En over Euroacces, iemand van Mediaserve.nl heeft gepost, zij maken dus gebruik van EuroAcces. Ik dacht dat EuroAcces geen "groothandel" was maar "detailhandel" :P

Ecatel
27/05/06, 00:41
Gewoon een weekje proef aanvragen (mediaserve / euroaccess / linkup enzo..) dan kun je makkelijk kiezen.

veel succes en jezelf niet laten opstoken door al de concurrentie die elkaar naar beneden wil halen op dit forum :p

MediaServe
27/05/06, 00:44
iQarus ---> Nu lees ik ook hier veel slechts over deze DC, maar de post zijn weer redelijk oud :P Hoe is het tegenwoordig met deze DC?Het is waarschijnlijk een beetje verwarrend. iQarus wordt namelijk als naam gebruikt voor het datacenter, maar ook voor het netwerk. iQarus en Linkup zijn in principe hetzelfde bedrijf. Het datacenter heet eigenlijk DCA en is van Capgemini. Linkup/iQarus huurt daar één of meerdere suites voor zich. Het datacenter is absoluut niets mis mee en ook nooit geweest. Gewoon een nette stabiele locatie met goede voorzieningen.

ypsun
27/05/06, 00:59
Het is waarschijnlijk een beetje verwarrend. iQarus wordt namelijk als naam gebruikt voor het datacenter, maar ook voor het netwerk. iQarus en Linkup zijn in principe hetzelfde bedrijf. Het datacenter heet eigenlijk DCA en is van Capgemini. Linkup/iQarus huurt daar één of meerdere suites voor zich. Het datacenter is absoluut niets mis mee en ook nooit geweest. Gewoon een nette stabiele locatie met goede voorzieningen.

Ow zo, dat maakt het een stuk duidelijker. Thnx voor de info, hier heb ik wat aan :)

Zor.in
27/05/06, 01:11
Ik zou gewoon voor linkup gaan. Wij staan vanaf het begin van het bestaan bij Linkup en mogen al met al niet klagen. Zeker op dit moment draait het netwerk perfect. Ze zijn duidelijk vooruit gegaan wat betreft apparatuur. Er wordt hardware gebruikt die allleen de grotere netwerken zich kunnen veroorloven. Als je voor kwaliteit wil gaan en een wat minder zakelijke relatie met je provider zou je zeker Linkup moeten overwegen. De search zegt misschien wat anders, maar wie zegt dat de andere partijen niet ineens problemen krijgen. Linkup laat zien dat ze weer op de goede weg zitten.

XF-RICK
27/05/06, 01:29
Geweldig :D
Heb al een advertentie geplaatst in het advertentie gedeelte. Waaaa nu krijg ik nog meer keus :S Hoe moet ik in godsnaam kiezen!!! Linkup blijft iig het voordeligst. Daar ligt nu mijn eerste keus op. Wat hun concurrenten aanbieden EXclusief btw, biedt Linkup dat INclusief btw aan! Dat is netjes en scheelt toch weer paar euro's :)

En over Euroacces, iemand van Mediaserve.nl heeft gepost, zij maken dus gebruik van EuroAcces. Ik dacht dat EuroAcces geen "groothandel" was maar "detailhandel" :P

Euroaccess doet eigenlijk maar verkopen aan de resellers (1/4, 1/2 en 1/1 racks e.d). Om onze klanten gelijke kansen te geven kan je losse colocatie bij deze partijen afnemen.

Zo nu en dan hebben we aanbiedingen (losse units), maar dit komt zeer zelden voor.

;)

webinfo123
27/05/06, 10:03
Ik heb redelijk lang bij Linkup gedraaid.
Het datacentrum (DCA) is echt top. Temperatuur ligt lekker laag. De beveiliging is goed. Je komt er niet zonder toestemming van Linkup in. En zoals anderen al zeggen is de bereikbaarheid van Linkup een probleem.
Het netwerk is regelmatig instabiel. Reinier heeft waarschijnlijk gewoon te weinig kennis van zaken. Dit beeld werd mij bevestigd door mensen die hem regelmatig hielpen met de configuratie van de routers. Reinier leert het netwerkbeheer op een productienetwerk en dat zorgt voor veel problemen.

Maar de prijs is er ook naar. Kan je het risico lopen dat het netwerk regelmatig en soms voor langere tijd onbereikbaar is, dan moet je voor de lage prijs van Linkup gaan.

Kijk echter ook even mij Eweka en Euroaccess. Die bieden ook concurerende tarieven aan.

WI-Hosting
27/05/06, 11:02
Het is waarschijnlijk een beetje verwarrend. iQarus wordt namelijk als naam gebruikt voor het datacenter, maar ook voor het netwerk. iQarus en Linkup zijn in principe hetzelfde bedrijf. Het datacenter heet eigenlijk DCA en is van Capgemini. Linkup/iQarus huurt daar één of meerdere suites voor zich. Het datacenter is absoluut niets mis mee en ook nooit geweest. Gewoon een nette stabiele locatie met goede voorzieningen.

Zoals ik mij heb laten vertellen, is iQarus niet PRECIES hetzelfde als Linkup, het is namelijk de zakelijke branch van linkup.

iQarus doet alle zakelijke verkopen e.d. terwijl linkup meer op kleine afnames focussed :)

dreamhost_nl
27/05/06, 11:15
:X Laat Linkup alsjeblieft links liggen en laat jezelf niet alleen door de prijs leiden. We hebben inmiddels een advocatenbureau in dienst moeten nemen om twee van onze laatste servers terug te kunnen krijgen zonder eerst een dwangsom - die overigens nooit was afgesproken - te moeten gaan betalen...
:r

ypsun
27/05/06, 12:18
Iemand ervaring met Easyracks! Zij hebben een vette aanbieding voor me:
Colocatie specificaties
1U rackspace
500GB traffic per maand
2 IP-adressen, meer volgens RIPE voorwaarden
24/7 acces
rDNS
100 Mbit/s uplink
Toegang tot control panel voor reboots, stats en meer
Prijs per maand: € 39,00
Setupkosten: € 29,00 (vervallen bij jaarcontract of halfjaarlijkse betaling)
Datacenter Redbus Interhouse

Ik ben nu aan het kieze tussen deze en die van Linkup/iQarus?

Welke zal ik kiezen?

Ecatel
27/05/06, 12:27
ypsum, gewoon kijken naar de partij die de laagste ping heeft :) ? Haha

crazycoder
27/05/06, 12:29
Iemand ervaring met Easyracks! Zij hebben een vette aanbieding voor me:
Colocatie specificaties
1U rackspace
500GB traffic per maand
2 IP-adressen, meer volgens RIPE voorwaarden
24/7 acces
rDNS
100 Mbit/s uplink
Toegang tot control panel voor reboots, stats en meer
Prijs per maand: € 39,00
Setupkosten: € 29,00 (vervallen bij jaarcontract of halfjaarlijkse betaling)
Datacenter Redbus Interhouse

Ik ben nu aan het kieze tussen deze en die van Linkup/iQarus?

Welke zal ik kiezen?
Easyracks? www.google.nl en verder heeft dit forum ook een zoekknopje.
Zelf ken ik ze niet, maar is is wel het e.e.a. over ze te vinden. Bekijk zelf maar hoe relevant je de informatie vind die je tegen zal komen.

Met de andere genoemde partij heb ik evenmin ervaring.

Ecatel
27/05/06, 12:38
:X Laat Linkup alsjeblieft links liggen en laat jezelf niet alleen door de prijs leiden. We hebben inmiddels een advocatenbureau in dienst moeten nemen om twee van onze laatste servers terug te kunnen krijgen zonder eerst een dwangsom - die overigens nooit was afgesproken - te moeten gaan betalen...
:r

Naar mijn weten heeft Linkup een bedrijfsregel dat kleine hosters (colo) geen overeenkomst hoeven te tekenen maar zich wel moet houden aan een opzegtermijn.



Mensen die van de ene op de andere dag wensen te vertrekken omdat ze een aanbieding hebben gekregen om elders voor 2 euro goedkoper per maand gehost te worden komen uiteraard bedrogen uit.



En daar horen deze grappenmakers die een advocaat in dienst hebben genomen zeker ook bij.

crazycoder
27/05/06, 12:46
Naar mijn weten heeft Linkup een bedrijfsregel dat kleine hosters (colo) geen overeenkomst hoeven te tekenen maar zich wel moet houden aan een opzegtermijn.

Mensen die van de ene op de andere dag wensen te vertrekken omdat ze een aanbieding hebben gekregen om elders voor 2 euro goedkoper per maand gehost te worden komen uiteraard bedrogen uit.

En daar horen deze grappenmakers die een advocaat in dienst hebben genomen zeker ook bij.
Geen overeenkomst tekenen?? Dat is erg vreemd. Ook al wil je niet moeilijk doen, juist iets als een opzegtermijn leg je in de regel vast in een contract.
Ligt het niet contractueel vast dan val je terug op wettelijke regels.

Los daarvan zou men altijd betaling aan kunnen bieden voor de termijn dat het niet-contract nog loopt en gewoon weg kunnen gaan. Dat staat in geen enkele verhouding tot de kosten van een advocaat.

Schijnbaar ben jij als partij in dat conflict betrokken.

Zonder een oordeel te kunnen of willen geven zou het totaal ontbreken van een overeenkomst cq contract een reden kunnen zijn om elders te kijken. Een contract geeft immers met name duidelijkheid over zaken als opzegtermijn e.d.

Ecatel
27/05/06, 12:49
Geen overeenkomst tekenen?? Dat is erg vreemd. Ook al wil je niet moeilijk doen, juist iets als een opzegtermijn leg je in de regel vast in een contract.
Ligt het niet contractueel vast dan val je terug op wettelijke regels.

Los daarvan zou men altijd betaling aan kunnen bieden voor de termijn dat het niet-contract nog loopt en gewoon weg kunnen gaan. Dat staat in geen enkele verhouding tot de kosten van een advocaat.

Schijnbaar ben jij als partij in dat conflict betrokken.

Zonder een oordeel te kunnen of willen geven zou het totaal ontbreken van een overeenkomst cq contract een reden kunnen zijn om elders te kijken. Een contract geeft immers met name duidelijkheid over zaken als opzegtermijn e.d.

Aantal punten geef ik je gelijk, ik vind het zelf alleen maar schappelijk als een colocatie provider je colocatie aanbied op maandelijkse basis + een maand opzeg termijn. Je kunt dan altijd weg, helaas maken partijen een probleem van het opzeg termijn en hebben ze 'zogenaamd' een advocaat ingeschakeld.

In de algemene voorwaarden kun je dan zetten dat er een opzegtermijn is, en die stuur je naar je klant.

Las ook een leuk verhaal over een kortgeding enzo op dit forum wat nooit gebeurd is.

crazycoder
27/05/06, 12:56
Aantal punten geef ik je gelijk, ik vind het zelf alleen maar schappelijk als een colocatie provider je colocatie aanbied op maandelijkse basis + een maand opzeg termijn. Je kunt dan altijd weg, helaas maken partijen een probleem van het opzeg termijn en hebben ze 'zogenaamd' een advocaat ingeschakeld.

In de algemene voorwaarden kun je dan zetten dat er een opzegtermijn is, en die stuur je naar je klant.

Het is schappelijk. Maar het is tevens naief om te verwachten dat daar geen problemen van komen. Afspraken kunnen immers afwijken van de algemene voorwaarden.. Heb je het op papier staan, dat hoeft zelfs geen gruwelijk ingewikkeld document te zijn, dan is er duidelijkheid. En de afspraak is voor beide partijen te controleren..

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de hoogte van de dwangsom waar sprake van zou zijn.
Aangezien zij over relevante ervaring beschikken kan dit soort informatie voor TS zeker van belang zijn.

alleznet
27/05/06, 13:24
Ik zou toch nog eens overwegen om bij I3D te locaten, is echt wel een professioneel bedrijf en een zeer groot aantal servers hangen daar (vooral van Bf2 volgensmij).

MediaServe
27/05/06, 13:43
Je slaat de plank mis bluemedianet. Zelfs al heb je een overeenkomst voor 12 maanden colocatie en een maand opzegtermijn, dan mag je de hardware niet in beslag nemen als klanten weg willen. De klant mag ieder moment weg met zijn hardware, ook al staan ze er nog maar een maand. Stuur ze gewoon netjes een factuur voor de afgenomen diensten, ook al hebben ze er niets meer staan. Als ze niet betalen dan schakel je een incasso bureau in. Dát is een correcte manier van handelen, en niet zoals Linkup tot nu toe deed: handje contantje betalen en dan krijgt de klant zijn server weer. Door deze incorrecte manier van handelen van Linkup zijn wij meerdere malen voor niets naar Amsterdam gereden, wat toch twee uur rijden is voor ons.


Iemand ervaring met Easyracks! Zij hebben een vette aanbieding voor me:Easyracks is E-dentify Internet Diensten, hoewel ze mooie verhalen hebben van een 'dochteronderneming' waar geen bal van klopt. Een eenmanszaakje van de minderjarige Paul Singelsma. Ik heb er verder geen directe ervaringen mee, maar ik hoor wel heel veel slechte ervaringen over ze.

®on
27/05/06, 13:49
Ik heb er verder geen directe ervaringen mee, maar ik hoor wel heel veel slechte ervaringen over ze.
Hou dan gewoon je mond dicht, als je toch geen ervaring hebt. Of de ervaringen terecht of niet terecht zijn, doet dan even helemaal niet ter zake.

Afzeiken van een concullega vanuit hearsay :r

snaaps
27/05/06, 14:32
Voor 40 a 60 euro kan je vrijwel bij elke hoster terecht.
En gaa nou alstublieft niet bezuinigen op 2 euro korting elders.

Mijn advies gebruik google en dit topic.
3id werd al besproken en is een redelijk partij.
kdiss.com kan je ook terecht voor dat geld.
Zo zijn er nog wel meer...

Ecatel
27/05/06, 14:34
Je slaat de plank mis bluemedianet. Zelfs al heb je een overeenkomst voor 12 maanden colocatie en een maand opzegtermijn, dan mag je de hardware niet in beslag nemen als klanten weg willen. De klant mag ieder moment weg met zijn hardware, ook al staan ze er nog maar een maand. Stuur ze gewoon netjes een factuur voor de afgenomen diensten, ook al hebben ze er niets meer staan. Als ze niet betalen dan schakel je een incasso bureau in. Dát is een correcte manier van handelen, en niet zoals Linkup tot nu toe deed: handje contantje betalen en dan krijgt de klant zijn server weer. Door deze incorrecte manier van handelen van Linkup zijn wij meerdere malen voor niets naar Amsterdam gereden, wat toch twee uur rijden is voor ons.


Wat je nu zegt is natuurlijk het verhaal verdraaien. In de algemene voorwaarden van Linkup staat dat wanneer een klant opzegt deze aan al zijn financiele verplichtingen moet hebben voldaan om te kunnen vertrekken.

Bij mediaserve was het heel simpel, er stonden facturen open. Als er facturen openstaan en de klant zegt op worden de diensten gewoon gestaakt. Er word helemaal geen apparatuur 'vast gehouden' . Nee de 24/7 toegang word ontzegd vanwege administratieve redenen (openstaande betalingen). Als deze zijn betaald kan de klant een afspraak maken met zijn provider (Linkup) om onder begeleiding zijn hardware te verwijderen.

Dat het verwijderen onder begeleiding gebeurd is niets minder dan logisch, het is het laatste bezoek van de klant aan het datacenter. Er staat kostbare apparatuur.. linkup wil dan gewoon geen risico lopen dat er iets misgaat. Lijkt mij meer dan logisch.

Wat betreft de contante betaling, dat hangt natuurlijk geheel van jezelf af. Als jij binnen 24 uur je apparatuur MOET verwijderen dan zul je eerst aan je financiele verplichtingen moeten voldoen, op een mogelijke manier. Het lijkt mij niet dat linkup van jou EIST om contant te betalen ipv via de rekening enzo ;)

En nee ik schrijf niet namens linkup. Maar doe wel zeer regelmatig dingetjes voor ze. Dus weet hoe het een en ander in elkaar steekt.

EDIT: Misschien moet de topicstarter het gewoon eens een maandje gratis bij Linkup of Easyracks proberen, en ons allen op het forum op de hoogte houden van de gang van zaken. Er worden hier veel verhalen verdraait. Topicstarter komt naar mijn inzien erg eerlijk en netjes over. Dus lijkt mij helemaal geen verkeerde zet als topicstarter het gewoon even probeert. Dan hebben we geen ervaringen uit het verleden maar ervaringen van NU.. want daar zijn we natuurlijk naar op zoek.

Op http://www.smokeping.nl kun je de performance van het iqarus netwerk bekijken (weliswaar gereset, again ja.. Maar dit zal niet meer gebeuren :)). Ook kan ik je vertellen dat iqarus enkele gigabits aan dataverkeer verstookt iets wat een heleboel netwerken niet doen. Wat betreft netwerkapparatuur is het dik in orde.

ypsun
27/05/06, 15:34
Heren (dames) Allen erg bedankt voor de nuttige info!

Ik ga inderdaad gewoon ff proefdraaien bij Linkup. Als het me bevalt, laat ik het daar gewoon staan. Zo niet, ik hoop dat ik dan geen rechtzaak aan mijn broek krijg :P
Ik zal dan tegen die tijd ff een "Nieuwe" topic/reply over Linkup posten, waar potentiële toekomstige klanten van Linkup meer aan hebben.

Een andere mooie aanbieding die ik aangeboden heb gekregen is van Zorin. 3 euro duurder dan Linkup :P en mogelijk in een andere datacenter (EasyNET DC). Is deze DC beter dan iQarus? Of geen verschil en dat ik daarom die 3 euro pak bij Linkup?

En derde optie Illian-networks in Telecity2...tjaa... niemand heeft hier ervaring mee. Ze zijn ook nog eens ruim 10 euro duurder... Net zo duur als KDISS dus (49 euro, volgens mij ook nog eens EX btw :S)

Zor.in
27/05/06, 15:36
Een andere mooie aanbieding die ik aangeboden heb gekregen is van Zorin. 3 euro duurder dan Linkup :P en mogelijk in een andere datacenter (EasyNET DC). Is deze DC beter dan iQarus? Of geen verschil en dat ik daarom die 3 euro pak bij Linkup?

Dat klopt niet ;). Onze aanbieding is INCLUSIEF btw, en voor 15 juni beslissen is tevens 10% korting op het maandbedrag (iedere maand).

Danger
27/05/06, 15:42
http://www.hostingvisie.nl/bedrijf.php?299 << allemaal rode balonnetjes

Waarom word linkup altijd door de zeik gehaald? Kijk hoe oud die berichten zijn en probeer nu eens iets te vinden, het netwerk draaid de laatste maanden TOP.

volgens mij ben jij hardstikke gek, ik sta er nogsteeds, tot zondag.

is250
27/05/06, 15:42
En derde optie Illian-networks in Telecity2...tjaa... niemand heeft hier ervaring mee.

Ik ook geen ervaring mee, maar 't ziet er allemaal top uit moet ik zeggen. Lijkt me opzich een erg betrouwbare partij.

MediaServe
27/05/06, 16:08
Bij mediaserve was het heel simpel, er stonden facturen open. Als er facturen openstaan en de klant zegt op worden de diensten gewoon gestaakt. Er word helemaal geen apparatuur 'vast gehouden' . Nee de 24/7 toegang word ontzegd vanwege administratieve redenen (openstaande betalingen). Als deze zijn betaald kan de klant een afspraak maken met zijn provider (Linkup) om onder begeleiding zijn hardware te verwijderen.Reinier, ik ben eerlijk als het op Linkup aankomt, ik zeg ook dat het netwerk nu goed presteert en dat jullie er hard aan werken. Ik vind dat jullie altijd flexibel zijn geweest en dat heb ik ook nooit ontkent. Maar dan moet jij óók eerlijk wezen Reinier. De enige facturen die open stonden, waren die van de resterende maanden (euhm.. logisch!?). Wij waren altijd bevoegd om apparatuur in en uit te voeren en hadden zelfs extra betaald voor een eigen PAC met extra zekerheden. In het contract noch de overeenkomst was iets vermeld van beperkte toegang op het moment dat wij willen verhuizen.

Wij wouden in eerste instantie gewoon onze eigen apparatuur de rest van de contractperiode laten staan (we stonden op dat moment 9 maanden bij jullie). Omdat jullie het vermoeden hadden dat wij weggingen, is ons de toegang ontzegd. Dat is dus niet eerlijk en volstrekt tegen de afspraken in. Om apparatuur te verwijderen moesten wij de resterende maanden in het voren contant betalen. Wij hebben nergens moeilijk over gedaan en alles gewoon contant betaald. Het enige wat ons dwars zat is dat jij ons voor een dichte deur liet staan, terwijl wij tijden hadden afgesproken en aangemeld waren. Dat is meerdere malen voorgekomen en dan had je niet eens het fatsoen om de telefoon aan te nemen, terwijl wij er speciaal 2 uur voor naar Amsterdam zijn gereden. En dat alles terwijl wij het altijd voor Linkup opnamen en altijd het voordeel van de twijfel gaven. Als je nou het fatsoen hebt om fouten uit het verleden toe te geven, dan zeggen we zand erover en heb ik respect voor je.

ypsun
27/05/06, 16:21
Dat klopt niet ;). Onze aanbieding is INCLUSIEF btw, en voor 15 juni beslissen is tevens 10% korting op het maandbedrag (iedere maand).

Dat weet ik :)
Dat van EXLUSIEF is van KDISS.
Ik zal voor 15 juni mijn beslissing aan je door geven. Ik ga ff alles op een rijtje zetten.

Ecatel
27/05/06, 17:49
Reinier, ik ben eerlijk als het op Linkup aankomt, ik zeg ook dat het netwerk nu goed presteert en dat jullie er hard aan werken. Ik vind dat jullie altijd flexibel zijn geweest en dat heb ik ook nooit ontkent. Maar dan moet jij óók eerlijk wezen Reinier. De enige facturen die open stonden, waren die van de resterende maanden (euhm.. logisch!?). Wij waren altijd bevoegd om apparatuur in en uit te voeren en hadden zelfs extra betaald voor een eigen PAC met extra zekerheden. In het contract noch de overeenkomst was iets vermeld van beperkte toegang op het moment dat wij willen verhuizen.

Wij wouden in eerste instantie gewoon onze eigen apparatuur de rest van de contractperiode laten staan (we stonden op dat moment 9 maanden bij jullie). Omdat jullie het vermoeden hadden dat wij weggingen, is ons de toegang ontzegd. Dat is dus niet eerlijk en volstrekt tegen de afspraken in. Om apparatuur te verwijderen moesten wij de resterende maanden in het voren contant betalen. Wij hebben nergens moeilijk over gedaan en alles gewoon contant betaald. Het enige wat ons dwars zat is dat jij ons voor een dichte deur liet staan, terwijl wij tijden hadden afgesproken en aangemeld waren. Dat is meerdere malen voorgekomen en dan had je niet eens het fatsoen om de telefoon aan te nemen, terwijl wij er speciaal 2 uur voor naar Amsterdam zijn gereden. En dat alles terwijl wij het altijd voor Linkup opnamen en altijd het voordeel van de twijfel gaven. Als je nou het fatsoen hebt om fouten uit het verleden toe te geven, dan zeggen we zand erover en heb ik respect voor je.

In de Algemene Voorwaarden van Linkup staat dat een overeenkomst geldt voor 12 maanden tenzij schriftelijk anders overeengekomen.

Men houdt op die manier een slag om de arm jegens de vele minderjarige klanten waar een overeenkomst aangaan sowieso een slechte optie is.

Daarbij komt ook dat we erg schappelijk zijn geweest aangezien op onze offerte stond dat de prijzen gebasseerd waren op een minimale afname van 12 maanden.

al met al oude koeien uit de sloot halen en no hard feelings ;)

Het is nu anders geregeld als voorheen.

Swiftway-UK
27/05/06, 18:08
Het zou velen hier sieren als ze concullegas eens met rust laten en zich concentreren op de eigen toko. Op iedereen is wel wat aan te merken door iemand, geloof me.

Over elke partij zijn er goede en slechte verhalen, deels waar, deels verzonnen, iedereen gooit de rommel op Internet en verwijst naar Google.

Webhostingtalk is geen forum om "onafhankelijk" advies te vragen over een colocatie of webhostingpartij, geloof me, iedereen heeft hier bepaalde belangen die zijn maar al te graag behartigen in hun tocht naar het werven van meer klanten.

Mensen laten we eens wat afspreken: alleen klanten van een partij moeten ervaringen delen, geen collega providers! dan komt het hier allemaal goed.

TiMMiEJ
27/05/06, 18:13
Vreemd, er staat Linkup in de titel en we zitten nu al op pagina 3.

Wij hebben een machine hangen bij Easyracks. Toppie, ik denk nu al 4 of 5 maanden misschien al langer. Tot nu toe 1 downtime gehad door een DDOS, verder nog 1 of 2 keer voor upgrades of ondehoud.

Support is goed, vooral email gaat snel (ook in de avond) en telefoon wordt altijd opgenomen.

Wij hebben erg slechte ervaringen met Linkup. Netwerk is vaak down of flinke packetloss (dat wil je echt niet hebben op een gameserver). Laatste maanden sta ik en de collega op de block bij hun telefoon? Dit omdat wanneer je ook belt altijd voicemail. Oké het emailen gaat wel erg snel (ook in de avond en in nacht). Reinier is ook meestal op IRC te vinden.

Alhoewel, het datacenter ziet er keurig uit, erg strenge beveiliging. Temperatuur is laag, zoiets vind je nergens anders.

@ TS, wees verstandig en trek je hier iets van aan. Als je een server wilt hebben die in een stabiel netwerk staat met een goeie bewezen uptime dan moet je niet bij Linkup gaan staan.

Nu ga ik natuurlijk flames krijgen van mensen die Linkup willen verdedigen. Het mag dan wel zo zijn dat Reinier zijn netwerk aan het verbeteren is (wat hem goed aan het lukken is, maar dit is al vaker het geval geweest). Als Reinier een goed stabiel netwerk neer kan zetten voor een lange periode ga dan naar Linkup kijken.

Quot van Mediaserve waar ik me goed in kan vinden:

Reinier, ik ben eerlijk als het op Linkup aankomt, ik zeg ook dat het netwerk nu goed presteert en dat jullie er hard aan werken. Ik vind dat jullie altijd flexibel zijn geweest en dat heb ik ook nooit ontkent.

Dat is zeer zeker waar, zelfs op Zondag kan Reinier aanwezig zijn in het datacenter. Over stroomkabels of netwerkkabels wordt niet moeilijk gedaan.

webinfo123
27/05/06, 18:15
Een andere mooie aanbieding die ik aangeboden heb gekregen is van Zorin. 3 euro duurder dan Linkup :P en mogelijk in een andere datacenter (EasyNET DC). Is deze DC beter dan iQarus? Of geen verschil en dat ik daarom die 3 euro pak bij Linkup?

Zorin draait naast iQaris/Linkup ook in Easynet. Ik heb minder problemen gehoord over de lokatie Easynet. Dus voor die 3 euro zou ik voor Easynet gaan.

Ecatel
27/05/06, 18:21
Vreemd, er staat Linkup in de titel en we zitten nu al op pagina 3.

Wij hebben een machine hangen bij Easyracks. Toppie, ik denk nu al 4 of 5 maanden misschien al langer. Tot nu toe 1 downtime gehad door een DDOS, verder nog 1 of 2 keer voor upgrades of ondehoud.

Support is goed, vooral email gaat snel (ook in de avond) en telefoon wordt altijd opgenomen.

Wij hebben erg slechte ervaringen met Linkup. Netwerk is vaak down of flinke packetloss (dat wil je echt niet hebben op een gameserver). Laatste maanden sta ik en de collega op de block bij hun telefoon? Dit omdat wanneer je ook belt altijd voicemail. Oké het emailen gaat wel erg snel (ook in de avond en in nacht). Reinier is ook meestal op IRC te vinden.

Alhoewel, het datacenter ziet er keurig uit, erg strenge beveiliging. Temperatuur is laag, zoiets vind je nergens anders.

@ TS, wees verstandig en trek je hier iets van aan. Als je een server wilt hebben die in een stabiel netwerk staat met een goeie bewezen uptime dan moet je niet bij Linkup gaan staan.

Nu ga ik natuurlijk flames krijgen van mensen die Linkup willen verdedigen. Het mag dan wel zo zijn dat Reinier zijn netwerk aan het verbeteren is (wat hem goed aan het lukken is, maar dit is al vaker het geval geweest). Als Reinier een goed stabiel netwerk neer kan zetten voor een lange periode ga dan naar Linkup kijken.

Quot van Mediaserve waar ik me goed in kan vinden:


Dat is zeer zeker waar, zelfs op Zondag kan Reinier aanwezig zijn in het datacenter. Over stroomkabels of netwerkkabels wordt niet moeilijk gedaan.

Vergeet niet erbij te zetten dat je altijd buiten kantooruren belt op mensen hun GSM en dan ook nog eens anoniem. En natuurlijk dat je apparatuur nu al een week offline ligt buiten linkup haar schuld.

Zorg wel zondag voor je eigen stroom en netwerkkabels.

Het is heel erg moeilijk om een draaiende infrastructuur aan te passen en te upgraden met zo min mogelijk downtime. Zeker met de situatie waar linkup voorheen inzat. Peering van Rokscom etc.. Het netwerk draait alweer enige tijd stabiel en heeft zat capiciteit. Binnenkort komen er een 2 tot 3 tal nieuwe carriers bij. Ook is het ripe LIR in aanvraag.

Netwerk draait nu perfect en blijft perfect draaien.

Verder zal ik hier geen woorden meer aan vuilmaken. Veel succes topicstarter :)

izdesign
27/05/06, 18:50
kdiss niks voor je?

Domenico
27/05/06, 18:52
Goh, ben even weg en weer een linkup topic dat uit de hand loopt. Mensen bespaar je de moeite want ik sluit dit soort threads vanaf nu gelijk.