PDA

Bekijk Volledige Versie : Stijgingspercentage markt



Hjalmar
25/05/06, 17:54
Voor het schrijven van een marketingplan gericht in de hostingbranche ben ik nog opzoek naar enkele cijfers. Graag verneem ik van jullie het percentage wat jullie onderneming stijgt/daalt per jaar qua omzet.

Tevens ben ik nog opzoek naar het aantal Nederlandse hostingbedrijven in 2006 en hoeveel dit er waren in 2005.

Graag serieuze reacties van enkel webhosters m.u.v. de laatste vraag.

Geoffrey
25/05/06, 18:32
Beste,

ik denk dat je op je laatste vraag vooral even op http://www.webhosters.nl kan kijken. Daar staan het merendeel webhosters van Belgiƫ & Nederland, maar lang niet allemaal!

blaaat
25/05/06, 18:52
Beste,

ik denk dat je op je laatste vraag vooral even op http://www.webhosters.nl kan kijken. Daar staan het merendeel webhosters van Belgiƫ & Nederland, maar lang niet allemaal!

Denk dat je daarvoor beter bij de kvk kan zijn (Nederland)

Geoffrey
25/05/06, 19:01
Denk dat je daarvoor beter bij de kvk kan zijn (Nederland)

EDIT: mijn fout

smurf
25/05/06, 19:36
OP www.webhosting.info kan je de top hosts op basis van .com .net .org namen opvragen en algemene trends zien. Let wel , dit is op basis van internationale extensies en bedrijven die er een aparte nameserverstructuur op nahouden komen er niet altijd in. Wij zijn er bijvoorbeeld te vinden onder 1-eurohost en niet onder stone-is .

Alerd
26/05/06, 00:24
Voor het schrijven van een marketingplan gericht in de hostingbranche ben ik nog opzoek naar enkele cijfers. Graag verneem ik van jullie het percentage wat jullie onderneming stijgt/daalt per jaar qua omzet.

Tevens ben ik nog opzoek naar het aantal Nederlandse hostingbedrijven in 2006 en hoeveel dit er waren in 2005.

Graag serieuze reacties van enkel webhosters m.u.v. de laatste vraag.
Kengetallen zijn niet of nauwelijks te vinden hostingspecifiek, omzet zal men niet zomaar delen neem ik aan.

Ben er zelf ook heel recentelijk mee bezig geweest. En nu nog een beetje, dus volg deze thread op de fout.
Ik zou zeggen ga op zoek naar trends en trek daar conclusies uit, veel harde branchecijfers zijn lastig te vinden.

eMiz0r
26/05/06, 09:50
Kengetallen zijn niet of nauwelijks te vinden hostingspecifiek, omzet zal men niet zomaar delen neem ik aan.

Dat vind ik altijd zo raar. De omzet van BV's is gewoon down te loaden bij de kamer van koophandel. Waarom zou zoiets geheimzinnig zijn? (zonder het uitgavenpatroon weet je nog de verwachte winst niet en overigens is ook die in de jaarcijfers terug te vinden).

Volgens mij heeft het vrijgeven van de omzet meer te maken met wat mensen die hier grootheidswaanzin hebben en door de mand vallen :D

Onze omzet is de afgelopen 2 jaar met ruim 100% toegenomen (ofwel verdubbeld).

Alerd
26/05/06, 12:35
Dat soort gegevens deel je niet zomaar als het niet hoeft lijkt me :)

Door de mand vallen is ook wel een goeie idd ;)

Een omzetstijging van ruim 100% zegt natuurlijk ook niks :D (bij jullie vast wel, maar you get the point... Van 1 naar 2 is ook 100%)

Apoc
28/05/06, 01:57
Ik zou ook eens navraag doen bij het CBS - ze zullen daar denk ik niet informatie hebben over de webhosting markt specifiek, maar wel telecommunicatie en IT.


OP www.webhosting.info kan je de top hosts op basis van .com .net .org namen opvragen en algemene trends zien. Let wel , dit is op basis van internationale extensies en bedrijven die er een aparte nameserverstructuur op nahouden komen er niet altijd in. Wij zijn er bijvoorbeeld te vinden onder 1-eurohost en niet onder stone-is .

Das niet juist. http://www.webhosting.info/webhosts/tophosts/Country/NL

smurf
28/05/06, 09:22
Wat is er niet juist?

eMiz0r
28/05/06, 10:06
Het is inderdaad afhankelijk van je nameserverstructuur. Die lijst is alles behalve representatief. Dit geeft een vertekent beeld iig, ik mis al sowieso een paar grote namen :)