PDA

Bekijk Volledige Versie : Geen KvK nr. = Boete!!!



Aecius
25/05/06, 15:56
Beste WHT'ers,

Sinds kort zijn alle ondernemingen in Nederland verplicht om, behalve op hun brieven, offertes en facturen, hun KvK nummer ook te vermelden op hun website en e-mails!

De OPTA controleert hierop en kan boetes tot 16.750 euro opleggen!

Als je (of een klant) een webshop heeft, zijn de plichten en de risico's nog groter!

Ik werk met veel webshopbouwers samen om iedereen hierover te informeren.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

EsMa
25/05/06, 16:01
Waar is hier meer informatie over te lezen?

veenman
25/05/06, 16:03
Dit hoeft in het geval van e-mail niet wanneer het om reclame gaat. Al mijn e-mails bevatten een reclame boodschap, dus op die manier hoef ik mijn KvK nummer niet in mijn e-mails te vermelden ;)

BsHosting
25/05/06, 16:04
is wel een goed idee zal de markt erg goed gaan opschonen heb ik het idee

Aecius
25/05/06, 16:07
Op de site van de KvK bijvoorbeeld.

Voor meer info over mijn dienst kan je de volgende thread lezen:
http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/86021-webshopsbouwers-ontwerpers-gezocht.html

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Een gewone e-mail met een beetje reclame lijkt me niet voldoende om er niet onder te vallen. Maar er kan in ieder geval wel over gediscussieerd worden.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

crazycoder
25/05/06, 16:09
Op de site van de KvK bijvoorbeeld.

Voor meer info over mijn dienst kan je de volgende thread lezen:
http://www.webhostingtalk.nl/personeel-gevraagd-personeel-aangeboden/86021-webshopsbouwers-ontwerpers-gezocht.html

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Een gewone e-mail met een beetje reclame lijkt me niet voldoende om er niet onder te vallen. Maar er kan in ieder geval wel over gediscussieerd worden.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt
Er wordt niet gevraagd naar je diensten, maar waar er meer over te lezen valt.
Hier dus:
http://www.kvk.nl/artikel/artikel.asp?artikelID=56458&sectieID=59

KvK nummer in e-mail? Het moet niet gekker worden.

Aecius
25/05/06, 16:09
Waarom zou je je KvK nummer niet onder je e-mail willen zetten? Iedereen kan het toch wel achterhalen.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

crazycoder
25/05/06, 16:17
Waarom zou je je KvK nummer niet onder je e-mail willen zetten? Iedereen kan het toch wel achterhalen.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt
Niet willen zetten?? Ik heb een allergie voor regels.. en vooral voor domme regels die weinig tot niets toevoegen.

De regering in Den Haag het heeft over minder regels. Tot zoverre krijg ik de indruk dat er alleen maar MEER regels komen en niet MINDER.

Als je zie wat er sinds 1-1-06 over ons heen is gekomen:
- gezever over verpakkingsmaterialen
- nu KvK nr in e-mail en op website

Durf te wedden dat dit het topje van de ijsberg is.. want als jij hier niet over was begonnen had ik het niet geweten..

Trouwens een ieder waar ik zaken mee doe heeft het KvK nummer al.

veenman
25/05/06, 16:27
Op alle correspondentie moet een KvK nummer staan, dat het niet bij e-mail berichten en op websites werd vermeld is jarenlang gedoogd en nu is dat gedoogbeleid bij wet een halt toe geroepen.

Als een KvK nummer niet meer bekend wordt gemaakt binnen communicatie kunnen we de kamer van koophandel wellicht beter direct afschaffen, gezien het doel er van is om een centraal punt te hebben waar je identiteit van een onderneming te ahterhalen. Het KvK dossiernummer is de sleutel die exact aangeeft met welke aanbieder je te maken hebt.

Daarom vind ik deze nieuwe wetgeving een vooruitgang!

MediaServe
25/05/06, 16:31
Het is toch belachelijk dat dit moet. KVK nummer op factuur lijkt mij logisch, maar waarom moet ik een KVK nummer vermelden in mijn emails? Ik zeg aan de telefoon toch ook niet mijn KVK nummer tegen de klant.

Naar mijn mening kan dit niet zomaar verplicht worden. In tegenstelling tot een factuur is de inhoud van een email bericht privé en heeft niemand iets mee te maken.

Aecius
25/05/06, 16:33
Het heeft uiteindelijk tot doel het beschermen van iedereen tegen malafide 'bedrijven'. Het geeft zekerheid.

Verder sluit ik me aan bij mijn naamgenoot.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Geoffrey
25/05/06, 16:35
Volgens mij is dit in België ook al het geval dat je verplicht je BTW nummer moet vermelden op de website. Op een factuur is dat sowieso het geval lijkt me :)

Aecius
25/05/06, 16:36
Een zakelijk e-mailtje is per definitie niet privé. Zo is een bedrijf ook bevoegd om een zakelijk telefoongesprek op te nemen, zonder dat de wederpartij daarvan op de hoogte is. Zakelijk gezien is er dus weinig privé.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

knippin
25/05/06, 16:38
wat heeft de opta hier mee te maken die zijn toch telecom toezicht houder??

crazycoder
25/05/06, 16:41
Op alle correspondentie moet een KvK nummer staan, dat het niet bij e-mail berichten en op websites werd vermeld is jarenlang gedoogd en nu is dat gedoogbeleid bij wet een halt toe geroepen.

Als een KvK nummer niet meer bekend wordt gemaakt binnen communicatie kunnen we de kamer van koophandel wellicht beter direct afschaffen, gezien het doel er van is om een centraal punt te hebben waar je identiteit van een onderneming te ahterhalen. Het KvK dossiernummer is de sleutel die exact aangeeft met welke aanbieder je te maken hebt.

Daarom vind ik deze nieuwe wetgeving een vooruitgang!
Wat jij wil.

Maar juist DAAR waar IK het wel zou WILLEN weten.. namelijk als ik reclame krijg staat het NIET. En juist DAAR is het van belang. Maar nee hoor onze o zo wijze regering heeft besloten dat je als ondernemer juist op dat moment moet gaan zoeken.
Ben benieuwd hoe je DAT kan rijmen!

Ik ben van mening dat deze wet verzonnen is door mensen die niet worden gehinderd door enige kennis van zaken (zoals zo vaak) en dat deze hele wet per ommegaande naar het KOMO archief cq /dev/null verzonden mag worden.

Ik mis iedere toegevoegde waarde want als het een aanbieding of offerte betreft moet het KvK nummer daarin vermeld staan. Als je toch geen zaken met een bedrijf wil doen is het hele KvK nummer niet interessant.

MediaServe
25/05/06, 16:41
wat heeft de opta hier mee te maken die zijn toch telecom toezicht houder??Email valt onder telecom
Telecom = communicatie op (langere) afstand

knippin
25/05/06, 16:46
Email valt onder telecom
Telecom = communicatie op (langere) afstand

wist niet dat zo krom ging maar aangezien de opta laaste tijd flink bezig is zal ik eens checken of wij ons nummer er op hebben :D want de site is nog in aan bouw maar je weet maar nooit he

crazycoder
25/05/06, 16:48
wist niet dat zo krom ging maar aangezien de opta laaste tijd flink bezig is zal ik eens checken of wij ons nummer er op hebben :D want de site is nog in aan bouw maar je weet maar nooit he
1923216 domeinnamen de opta heeft dus nog wel wat te doen ;-)

BsHosting
25/05/06, 16:51
ik denk dat een combinatie gaat worden met de belastingdienst.

belastingdienst speurt nl ook al speurders en marktplaats af om zo de zgn illegale handelaren te pakken.
ik denk door dit te verplichten dat er heel veel gaan verdwijnen op den duur.

de boete is nl niet misselijk en denk uiteindelijk als jij diensten aanbied en geeneens kvk hebt dat de boete nog vele malen hoger zal zijn, als dat je hem wel hebt maar niet vermeld.

veenman
25/05/06, 16:52
Dat het niet voor reclame geld zal te maken hebben met het gelijk trekken van de papieren en electronische correspondentie, gezien bij reclame uitingen op schrift zover ik weet ook geen KvK nummer hoeft te worden vermeld.

Verder behoorte alle zakelijke correspondentie tot de zakelijke administratie, waar ondermeer de belastingdienst in mag snuffelen indien ze dat redelijkerwijs noodzakelijk achten. Dus zakelijke e-mail is absoluut niet prive.

crazycoder
25/05/06, 16:58
Dat het niet voor reclame geld zal te maken hebben met het gelijk trekken van de papieren en electronische correspondentie, gezien bij reclame uitingen op schrift zover ik weet ook geen KvK nummer hoeft te worden vermeld.
Ja, maar met reclame in bijv de krant kan je niet een reply sturen met een bestelling. Dat kan met een e-mail dus wel.

En daarom zou het juist WEL in een e-mail met reclame moeten en NIET in andere e-mail.

Verder lijkt het mij voor ieder normaal mens onmogelijk om deze regering te doorgronden.

blaaat
25/05/06, 17:04
H: Goedemiddag met hosting bedrijf X,
H: ons kvk nummer is xxxxxxxx
H: Toets uw kvk nummer gevold door een hekje:
K: xxxxxxxxx#
H: Wat kan ik voor u doen?
K: Oh oops verkeerd verbonden.

MediaServe
25/05/06, 17:09
Verder behoorte alle zakelijke correspondentie tot de zakelijke administratie, waar ondermeer de belastingdienst in mag snuffelen indien ze dat redelijkerwijs noodzakelijk achten. Dus zakelijke e-mail is absoluut niet prive.Volgens mij klopt dat niet hoor. Ik ben niet verplicht om mijn emails te bewaren. Ik ben ook niet verplicht om via email te werken, ik kan er ook voor kiezen om alleen via de telefoon te corresponderen. Dat is dus ook zakelijke correspondentie en zou ik dus ook moeten kunnen afstaan aan de belastingdienst? Dus ik moet (telefoon)gesprekken ook opnemen op opslaan? Als ik naar de winkel ga en ik koop een computer voor mijn bedrijf, moet ik dan de gesprekken tussen mij en de verkoper opnemen voor de zakelijke administratie?

Of ik nu een email stuur, telefoneer of direct met iemand praat. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Het moge dus ook duidelijk zijn dat er nog niet goed is nagedacht over deze regel :X

veenman
25/05/06, 17:10
Volgens mij moet het voornamelijk niet transactie storend werken, maar transactie bevorderend. Telefonisch moet het expliciet worden genoemd, in schriftelijke communicatie is het ten alle tijden op de achtergrond aanwezig en kan het wanneer de ontvanger dat nodig acht worden gebruikt om de Kamer van Koophandel te consulteren.


Volgens mij klopt dat niet hoor. Ik ben niet verplicht om mijn emails te bewaren. Ik ben ook niet verplicht om via email te werken, ik kan er ook voor kiezen om alleen via de telefoon te corresponderen. Dat is dus ook zakelijke correspondentie en zou ik dus ook moeten kunnen afstaan aan de belastingdienst? Dus ik moet (telefoon)gesprekken ook opnemen op opslaan? Als ik naar de winkel ga en ik koop een computer voor mijn bedrijf, moet ik dan de gesprekken tussen mij en de verkoper opnemen voor de zakelijke administratie?

Of ik nu een email stuur, telefoneer of direct met iemand praat. Het komt allemaal op hetzelfde neer. Het moge dus ook duidelijk zijn dat er nog niet goed is nagedacht over deze regel :X
Daarom moeten bepaalde bedrijven waar dat absoluut noodzakelijk is, zoals bijvoorbeeld financiele instellingen, al hun telefoongesprekken tapen en gedurende een bepaalde periode bewaren.

MediaServe
25/05/06, 17:29
Daarom moeten bepaalde bedrijven waar dat absoluut noodzakelijk is, zoals bijvoorbeeld financiele instellingen, al hun telefoongesprekken tapen en gedurende een bepaalde periode bewaren.Dat is prima, maar staat 100% los van het feit dat IK een KVK nummer moet vermelden in mijn email communicatie.

Ik zie nog altijd geen verschil tussen email communicatie en telefoon communicatie. Of ik nu communiceer via het telefoon protocol via een telefoon, of het POP3 protocol via een computer, het komt op hetzelfde neer.

Daarnaast blijf ik erbij dat een email persoonlijk is, in tegenstelling tot bijvoorbeeld een factuur. Facturen ben je verplicht om zeven jaar te bewaren, dat valt onder de zakelijke administratie. Dat is met email niet het geval.

Ik heb overigens niets tegen de regel zelf, ik heb mijn signature zelfs al aangepast. Ik heb er alleen wel iets tegen dat mij wordt gezegd HOE ik moet communiceren tegen mijn klanten. Straks gaan ze ook nog verplichten dat binnen de zakelijke communicatie niet getutoyeerd mag worden. Of gaan ze verplichten dat ik een bepaalde aanhef moet gebruiken. Het hele idee is gewoon belachelijk en ondoordacht. Ze moeten de regel beperken tot bepaalde zaken en niet alle zakelijke communicatie over één kam scheren.

crazycoder
25/05/06, 17:41
Is er trouwens al iemand die een boete heeft gehad omdat het op site of in e-mail ontbrak?

Hjalmar
25/05/06, 17:50
Ben je nou verplicht om op elke pagina van je website je handelsregisternummer te plaatsen of is een plaatsing van het handelsregisternummer op één pagina al ruim voldoende?

BsHosting
25/05/06, 17:52
1 pagina lijkt mij voldoende.

wel op de pagina waar je bedrijfsgegevens staan.

misschien iemand nog andere suggesties.

Aecius
25/05/06, 17:57
Ik zie nog altijd geen verschil tussen email communicatie en telefoon communicatie. een telefoon, of het POP3 protocol via een computer, het komt op hetzelfde neer.


Telefoon = mondeling
Email = schriftelijk --> dus geen direct contact, dus minder controle mogelijk

Volgens mij ben je niet verplicht je emails te bewaren, maar het kan wel bewijs leveren bij een conflict. Dus het verdient wel aanbeveling.

Mvg,

Mr. Arnoud Punt

Pinvert
25/05/06, 18:09
Aan de ene kant vind ik het een beetje 'overdone' maar ik heb er aan de andere kant ook wel enig begrip voor.
In zakelijke email gebruiken wij al een 'sig' bestaande uit een reclameboodschap van 4 regels en de NAW-gegevens plus eventuele disclaimer van totaal max. 9 regels. Daar kan het KvK nummer dan nog makkelijk bij ;)
Die hele 'sig' wordt altijd gebruikt bij het mailen van offerte's (pdf), facturen en eventueel herinneringen er aan (pdf), en drukproeven in hi-res pdf.
Maar het gebeurt o zo vaak dat er na een offerte o.i.d. een hele rits correspondentie per mail ontstaat van telkens 1 of 2 regeltjes.
En om daar nou iedere keer die hele 'sig' van 13 of 14 regels er in te plakken....? Nee dank je wel, dan zie je door de 'sigs' de werkelijke berichten niet meer :p

eMiz0r
25/05/06, 18:11
Ik maak me niet zo druk. Zolang ik nog niet officieel op de hoogte ben gebracht door de BD himself weet ik nergens van :)

BsHosting
25/05/06, 18:14
belastingdienst is niet zo vlug.

en buiten dat durven ze het je gewoon te verplichten zonder dat ze je op de hoogte zouden stellen.
je wordt geacht zelf ook e.e.a te onderzoeken.

dat is nederland he.

Pinvert
25/05/06, 18:17
Telefoon = mondeling
Email = schriftelijk --> dus geen direct contact, dus minder controle mogelijk

Volgens mij ben je niet verplicht je emails te bewaren, maar het kan wel bewijs leveren bij een conflict. Dus het verdient wel aanbeveling.

Mvg,

Mr. Arnoud PuntEn dat bewijs kan soms heeeel handig zijn. We hebben hier alle zakelijke e-mailberichten zowel ingekomen als uitgegaan, vanaf januari 1999 en inclusief alle meegestuurde bijlagen in een back-up staan. En dat heeft maar al te vaak enig gesteggel rechtgetrokken :)

4Design
25/05/06, 19:49
En dat bewijs kan soms heeeel handig zijn. We hebben hier alle zakelijke e-mailberichten zowel ingekomen als uitgegaan, vanaf januari 1999 en inclusief alle meegestuurde bijlagen in een back-up staan. En dat heeft maar al te vaak enig gesteggel rechtgetrokken :)

Ook wij bewaren alle emails en net zoals bij jullie heeft dit al heel wat problemen kunnen voorkomen/oplossen.

Henky!
25/05/06, 23:02
Ik maak me niet zo druk. Zolang ik nog niet officieel op de hoogte ben gebracht door de BD himself weet ik nergens van :)

Helaas, elke burger wordt geacht de wet te kennen.

alex[nl]
26/05/06, 03:55
1 pagina lijkt mij voldoende.

wel op de pagina waar je bedrijfsgegevens staan.

misschien iemand nog andere suggesties.
Mijn algemene voorwaarden staan online, en in bepaling 1.1 wordt de definitie van de 'onderneming' gegeven inclusief KvK nummer. Lijkt me dat dat bij meer mensen al het geval is, dus vraag me af in hoeverre mensen dit nog moeten aanpassen. Zowel in de html als in de (verplichte) pdf versie. (je moet hem ook ter download aanbieden meen ik).

crazycoder
26/05/06, 09:08
Email = schriftelijk --> dus geen direct contact, dus minder controle mogelijk

Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een klant vroeg naar het KvK nummer.

Het komt wel voor dat leveranciers daarnaar vragen, maar dan willen ze het uittreksel KvK per fax ontvangen. Dus niet alleen het nummer.

Als je het op colo betrek dan wil men in de regel een uittreksel KvK bij het contract ontvangen, wederom niet alleen een nummer.

Er is wellicht iets te zeggen voor vermelding op de site omdat je daar vaak iets aanbied..
Alhoewel, het staat op geen enkele van mijn sites en geen enkele klant heeft er ooit naar gevraagd. Sommige sites staan overigens al een jaar of 10 (inclusief verversingen) online.

Heb trouwens hoe dan ook iets tegen de eis van vermelding in e-mail omdat het eigenlijk niet controleerbaar is. Of gaat OPTA alle e-mail scannen :-) lijkt mij niet..

Kortom een wet die grotendeels valt onder het kopje "ondernemertje pesten". De oplichters die ze hopen te stoppen pakken ze er niet mee en de hardwerkende ondernemer is weer de pineut. De meesten hebben ongetwijfeld nog nooit van deze wet gehoord.

Aecius
26/05/06, 12:41
De OPTA kan zelfstandig controleren, of als ze een klacht krijgen. :-)

Wat betreft je website: een informatieve website kan een boete krijgen. Een webshop kan naast de boete ook erg vervelende andere juridische consequenties hebben. Zo kunnen alle online gesloten overeenkomsten vernietigbaar zijn of kan de klant een proefperiode hebben van 3 maanden!

@ Alex[nl]: ALs je het in je AV hebt staan, moet je je AV wel op een logische plaats hebben staan. Daarnaast moet je evengoed je je KvK nummer op je e-mails zetten.

Mvg, Mr. Arnoud Punt

Conclusion
26/05/06, 12:53
Het heeft uiteindelijk tot doel het beschermen van iedereen tegen malafide 'bedrijven'. Het geeft zekerheid.


mag ik daar even aan toevoegen dat een KVK totaal geen zekerheid geeft over de praktijken van een onderneming. De Kamer van Koophandel laat alleen zien wie er achter het bedrijf zit (en wie verantwoordelijk) maar geeft niet de betrouwbaarheid van een onderneming weer.

BsHosting
26/05/06, 12:58
nee dat geven ze idd niet weer maar het is wel een extra drempel

als het een particulier is kun je hem moeilijker aanpakken dan een bedrijf

teebones
26/05/06, 12:59
Volgens mij is dit een storm in een glas water.
Ik heb zowel de site van de belastingdienst alswel de site van de opta ondersteboven gekeerd.. maar NIKS te vinden hierover. Dat deze organistaties niet echt snel zijn, weten we. Maar lijkt me toch niet zo, dat dit MAANDEN moet duren om dit te updaten op de site, terwijl andere zaken wel zijn geupdate? Ik bedoel een nieuwe wet of wijziging hierop is maanden (al dan niet jaren) van te voren bekend bij de betrokken partijen = tijd genoeg om het bekend te maken aan de betreffenden. Dus ofwel, KVK is overdreven bezig, door het woord "wet" te gebruiken. Ofwel zowel OPTA alswel de belastingdienst doen hun werk niet goed in het informeren van dit soort zaken.

Ik heb wel een kvk regel toegevoegd aan de signature.. (omdat het meer volledigheid geeft)

SebastiaanStok
26/05/06, 15:52
Als het je documenten/email ontsiert kijk dan maar is naar dit filmpje :D
http://video.google.com/videoplay?docid=5487302194049101890&q=microsoft+ipod

veenman
26/05/06, 19:25
Om nog even iets recht te zetten, e-mail valt weldegelijk onder de zakelijke administratie, getuige deze uitleg van de zakelijke administratie op de site van de Kamer van Koophandel:

Aan welke eisen moet mijn administratie voldoen?
U moet uw administratie zo voeren, dat op ieder moment alle gegevens die van belang zijn voor de belastingheffing, duidelijk terug te vinden zijn.

Alle gegevens over uw onderneming die u vastlegt, op papier of in elektronische vorm, behoren tot uw administratie. Voorbeelden hiervan zijn:

kasadministratie (ook kladaantekeningen) en kassabonnen;
financiële aantekeningen, zoals inkoop- en verkoopboek;
tussentijds gemaakte controleberekeningen;
ontvangen facturen en kopieën van verzonden facturen;
bank- en giroafschriften;
contracten, overeenkomsten en andere afspraken;
agenda’s en afsprakenboeken;
correspondentie;
software en databestanden.
http://www.kvk.nl/wetwijzer/wetwijzerantwoord.asp?topicID=10892&vraagID=tcm:12-35903&regioID=0,0&regioNaam=LANDELIJK

crazycoder
26/05/06, 20:08
Volgens mij is dit een storm in een glas water.
Ik heb zowel de site van de belastingdienst alswel de site van de opta ondersteboven gekeerd.. maar NIKS te vinden hierover. Dat deze organistaties niet echt snel zijn, weten we. Maar lijkt me toch niet zo, dat dit MAANDEN moet duren om dit te updaten op de site, terwijl andere zaken wel zijn geupdate?

Ik heb vandaag even contact gehad met de KvK, men wist daar nog niet alles omdat e.e.a. naar het schijnt vrij recentelijk bekend is geworden. De dame die ik aan de lijn had sprak over begin deze maand?

WH-Tim
26/05/06, 20:10
Geen zin om 3 pagina's te lezen, maar als je er echt geen zin in hebt pak je het kvk nummer van een bedrijf 2 straten verderop en plaats je die op je website. Alsof ze echt gaan controleren of die website een project van het bedrijf met kvknummer xxx is?

veenman
26/05/06, 20:43
Geen zin om 3 pagina's te lezen, maar als je er echt geen zin in hebt pak je het kvk nummer van een bedrijf 2 straten verderop en plaats je die op je website. Alsof ze echt gaan controleren of die website een project van het bedrijf met kvknummer xxx is?
Het gaat om dat je als bedrijf verplicht bent je KvK nummer op je website en e-mail correspondentie te vermelden....

Pinvert
27/05/06, 00:21
Geen zin om 3 pagina's te lezen, maar als je er echt geen zin in hebt pak je het kvk nummer van een bedrijf 2 straten verderop en plaats je die op je website. Alsof ze echt gaan controleren of die website een project van het bedrijf met kvknummer xxx is?Jah, da's een professionele aanpak :rolleyes:
En ALS je dan ooit eens gepakt wordt is dat voor 'valsheid.....'. Goed bezig jij :O

InterNetjes
27/05/06, 14:53
[Hoi allemaal, ik kijk al een tijdje hier en ik vondt het nu echt is tijd om te reageren enzo.]

En dan voortaan telefonisch als volgt:
Goede[dagdeel] met als kvk-nummer [kvknummer] en als btw-nummer [btwnummer], u spreekt met [voornaam] [achternaam] met als sofinummer [sofinummer], waar kan ik u helpen?

[B]de tekst tussen haakjes vervangen door wat van toepassing is.

SebastiaanStok
27/05/06, 14:57
:D Soffinummer bestaat niet meer ;)

veenman
27/05/06, 15:01
[Hoi allemaal, ik kijk al een tijdje hier en ik vondt het nu echt is tijd om te reageren enzo.]

En dan voortaan telefonisch als volgt:
Goede[dagdeel] met als kvk-nummer [kvknummer] en als btw-nummer [btwnummer], u spreekt met [voornaam] [achternaam] met als sofinummer [sofinummer], waar kan ik u helpen?

[B]de tekst tussen haakjes vervangen door wat van toepassing is.
Dat verstoort het gesprek, in de tijd dat je al die informatie mededeeld kon je ook wat anders zeggen, als het opschrift is gestelt dan is de informatie beschikbaar indien de ontvanger van de correspondentie er prijs op stelt kan deze de informatie tot zich nemen. Daarnaast is het zo dat in een gesprek je realtime de KvK gegevens kan vragen aan je gesprekspartner, bij geschreven communicatie (met uitzondering van IM) is dat niet mogelijk.

InterNetjes
27/05/06, 15:08
Dat verstoort het gesprek, in de tijd dat je al die informatie mededeeld kon je ook wat anders zeggen, als het opschrift is gestelt dan is de informatie beschikbaar indien de ontvanger van de correspondentie er prijs op stelt kan deze de informatie tot zich nemen. Daarnaast is het zo dat in een gesprek je realtime de KvK gegevens kan vragen aan je gesprekspartner, bij geschreven communicatie (met uitzondering van IM) is dat niet mogelijk.

Het was niet zo heel serieus bedoelt hoor, maar om dan toch even in te haken:
Dikke kans dat als jij belt met een helpdesk/salesdesk, van een middelgrote tot grote onderneming, dat ze niet eens weten wat hun kvk-nummer is.

Als je in je e-mail naar je site verwijst staat daar toch ook je kvk-nummer op?

Ik vindt het zwaar overdreven regelgeving.

WH-Tim
27/05/06, 18:08
Het gaat om dat je als bedrijf verplicht bent je KvK nummer op je website en e-mail correspondentie te vermelden....

precies wat ik zeg toch.


Jah, da's een professionele aanpak :rolleyes:
En ALS je dan ooit eens gepakt wordt is dat voor 'valsheid.....'. Goed bezig jij :O

Het gaat hier niet over mij maar over mensen/bedrijven die geen kvk nummer hebben en dus geen eigen kvk nummer op de website kunnen zetten. En die valsheid is gewoon een typefout, kan iedereen gebeuren.

veenman
27/05/06, 18:40
precies wat ik zeg toch.
...
Nee, jij zei dat je het KvK nummer van een ander bedrijf moet pakken....