PDA

Bekijk Volledige Versie : Wat voor billing gebruiken?



aigleprincess2
24/05/06, 21:40
Hallo,

Ik wil een site maken waar ik oa foto's en clipjes wil kunnen verkopen tegen een paar ct per foto. Dus niet om er rijk van te worden, maar als alternatief voor het versturen van CD's aan mensen die niet vooruit willen/durven/kunnen betalen. ( alhoewel iets meer dan de kosten er uit halen ookniet verkeerd is;)

Ik ben al wat aan het stuinen geweest en heb wel wat bedrijven gevonde die zoites doen als CCBILL IBILL VEROTEL, maar ik kan eigleijk niet goed wijs worden uit wat ze bieden.

Liest zou ik willen dat ze per file of per megabyte betalen.
En daarbij zoveel mogelijk open en eerlijke betaal mogelijkheden aanbieden.

Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

Vast bedankt....:W:

crazycoder
24/05/06, 22:29
Doelgroep woont in?? Nederland? Europa? planeet aarde?

aigleprincess2
24/05/06, 23:13
Hoi
De doelgroep, eigelijk iedereen op de wereld die geintersesseerd is.:)

En wat ik al zei bij voorkeur veel mogelijkheden om te betalen.
van mij mag creditcard SMS telefoon code (OID)
Inbellen ook prima wat mij aan gaat. IK ben alleen wat terughoudend om zo'n dialer te gebruiken.(dat gaat te ongemerkt)

Als iemand zelf in belt en dan de lijn bezet moet houden wat mij aan gaat ook een goede optie.

AiglePrincess

Ben van Stavere
24/05/06, 23:32
Waar ik wel goeie ervaringen mee heb is PayAsYouClick (http://www.payasyouclick.com). Daar kan je idd foto's en filmpjes voor een aantal cent per stuk verkopen, en uit eigen ervaring weet ik dat de conversie (i.e. het aantal verkopen) vrij hoog (kan) liggen.

aigleprincess2
25/05/06, 12:23
Hoi Ben.
Dank voor je antwoord.
IK heb gekeken naar deze payasyouclic. Zie er op zich wel goed uit. Al las ik ergens dat je geen andere betaal methode er naast mag gebruiken?

Verder is het als ik het zo zie alleen maar te gebruiken met een creditcard.

SMS alleen in UK? en phone billing alleen in US?
Dat is wel jammer.

Ik weet dat veel van de liefhebbers nogal 'verlegen' zijn met hun voorliefde en daarom ook geen CD durven bestellen. En ik heb al vaak gehoord dat ze geen creditcard hebben/ willen gebruiken en wel bijvoorbeeld via SMS zouden willen betalen.

Meeste bezoekers op huidige site komen overigens uit europa zie ik in de stats Zelfs 50% uit NL tot mijn verbazing. en minder dan 10 % uit de VS en de rest van de wereld. Dat was in het verleden ca 50/50
Greets

A.P.
Overigens de huidige site is op
www.aigleprincess.nl

R.O.N.E
25/05/06, 12:35
Kijk eens bij http://www.mollie.nl , Verotel is ook betrouwbaar.

aigleprincess2
25/05/06, 12:52
Hoi R.O.N.E.
Dank voor jouw bijdrage.:)
Mollie ziet er zeker interessant uit.
ik zal daar later een rustig naar kijken.
Verotel had ik idd ook gevonden. Ik kon alleen niet goed wijs woorden of het ook pay per click kan ondersteunen.
En ik begrijp dat zij in dollars betalen? Dat beteket dat er dust ook steeds een commissie betaald moet worden voor het omzetten in euro's?

R.O.N.E
25/05/06, 12:57
Beste Aigleprincess2,

Verotel is inderdaad in $ als je vragen hebt kun je ze best mailen ze hebben NL medewerkers.
Mollie bied veel meer mogelijkheden ook Ideal en verder eigenlijk alles wat jij nodig hebt. Maak gewoon een account aan, dat kost niets en kun je even binnen kijken. De support van Mollie is ook goed.

aigleprincess2
25/05/06, 13:01
OK RONE tnks ;)
Ik zal zeker eens goed naar mollie kijken.:)

Ik zal hier melden als ik er uit ben.
Ben overigens natuurlijk ook benieuwdd naar de ervaringen van mensen met dit sort services he;)

aigleprincess2
29/05/06, 19:16
Hi Ben,

Ik heb me onderhand aan gemeld voor payasyouclick en kom nu tot de ontdekking dat ze als ik het goed begrijp alleen naar UK of VS bankrekening over maken maar niet naar andere landen. Hoe heb jij dat opgelost?

Ik heb die mensen van payas ook al een vraag hesteld maar ik vrees dat die vakantie houden oid;) DUs hopelijk kan jij of een van de anderen en suggestie doen?



Ik zal hier melden als ik er uit ben.
Ben overigens natuurlijk ook benieuwdd naar de ervaringen van mensen met dit sort services he;)

Ik heb me ondertussen ingeschreven bij mollie en heb daar al e.e.a. gelezen al kom ik even niet veel verder.
Ik heb zelf nog nooi wat gedaan met XML en zou eigelijk ergen en voorbeel moeten kunnen vinden hoe ik dan een bestand met micropayment kan beschikbaar stellen.

Ik heb al gezien dat e.e.a met post en gets werkt en dat je een bericht terug kan krijgen op een URL waaruit je kunt zien dat er betaald is via de GET's
Maar dan begint het pas echt:S Dan rijzen mijn vragen en mijn haren:S
Hoe zorg ik dat deze klant dan het gevraagde bestand kan downloaden?
En hoe zorg ik dan niet andere mensen deze zelfe file ophalen door dupliceren van de url OID?

Moet ik dan iets met htacess en passworden gaan doen zelf?

Ik heb al een aantal websites in html gemaakt en weet daar aardig mijn weg maar dit lijkt me toch wel wat anders te gaan.
Uietraard ben ik niet te breoerd om te lezen en eventueel ook stukken pagina zelf op te zetten/aan te passen maar ik heb geen iedee waar te beginnen.

Ik hoop dat ik nog steeds in het goeie deel van het forum zit, anders bij deze vast sorry aan de moderartors.:o

Ben van Stavere
29/05/06, 23:50
Hi Ben,

Ik heb me onderhand aan gemeld voor payasyouclick en kom nu tot de ontdekking dat ze als ik het goed begrijp alleen naar UK of VS bankrekening over maken maar niet naar andere landen. Hoe heb jij dat opgelost?


Voor zover ik weet kunnen ze je ook een z.g.n. check opsturen. Kan je gewoon mee naar de bank gaan en op je rekening laten storten. Kost je 15 euro per check (helaas), en duurt ongeveer 1 tot 2 weken.

Ik moet zeggen dat ik zelf geen gebruiker ben van PayAsYouClick, maar een aantal van mijn kennissen wel, en zij zijn er allemaal enthousiast over, vandaar dat ik het noemde :)

aigleprincess2
08/06/06, 20:04
Hoi Ben,

Ik heb onderhand begrepen dat ze ok nog via en andere site (Visa related samen gaan werken voor niet US klanten;)

dus dat kan er dan beter uit gaan zien;)

flo
10/06/06, 12:28
daopay.com is misschien iets? 250 landen micropayments