PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke switch raden jullie aan?



Geoffrey
24/05/06, 00:58
Ik ben op zoek naar een nieuwe switch. Ik hoor van collega's heel veel goede dingen en heb natuurlijk zelf ook al heel wat kwalitatief goede machines gezien zoals de PROCURVE SWITCH 2824, maar die ligt dan natuurlijk ook meteen iets hoger in prijs (kwaliteit gaat wel voor prijs). Daarom wil ik hier ook nog enkele meningen horen. Wat zijn volgens jullie goede machines?

EDIT:

The HP 24-port ProCurve Switch 2824 with 20 10/100/1000 ports has 4 dual-personality ports for 10/100/1000 or mini-GBIC connectivity. Ideal for medium to large networks, the Switch 2824 cost-effectively offer the maximum in bandwidth performance with 10 times the speed of 100 Mbit switches. Migrating to Gigabit switches will allow you to take full advantage of your existing high-performance, Gigabit-enabled PCs, laptops, and servers - and see noticeably improved application response and file transfer times. By implementing the Switch 2824, you will seamlessly protect your existing network investment while preparing for future growth.

dit beschrijft perfect wat ik ermee wil gaan doen :)

Swiftway-UK
24/05/06, 01:07
Wat wil je ermee doen? wat voor features wil je gebruiken? wat wil je eraan hangen?
hoeveel verkeer wil je doen? enig idee van PPS?
Layer2 only? layer3? misschien layer7?
Wil je ratelimiten?
etc etc

Je geeft wel weinig input, hierop zou niemand een advies mogen geven, tenzij ze zaken gaan aannemen die wellicht niet kloppen.

Geoffrey
24/05/06, 01:18
Indeed. Heb de openingspost aangepast. Eigenlijk is die HP Server zo goed als perfect alleen is die nog altijd een beetje duurder.

Gucci
24/05/06, 03:07
Wat is het probleem dan?
Als die HP precies jouw wensen beschrijft zou ik hem gewoon nemen.

Heb ook een aantal HP 2824 machines draaien als main switch in verschillende racks en het configgen etc ervan is heerlijk.

Geoffrey
24/05/06, 03:54
Wat is het probleem dan?
Als die HP precies jouw wensen beschrijft zou ik hem gewoon nemen.

Heb ook een aantal HP 2824 machines draaien als main switch in verschillende racks en het configgen etc ervan is heerlijk.

Inderdaad, ik denk dat ik eigenlijk meer naar een bevestiging voor mijn keuze zocht :) Maar inderdaad, mijn keuze is gemaakt!