PDA

Bekijk Volledige Versie : Nog meer vragen



xYnta
23/05/06, 23:25
Zoals jullie vermoedelijk wel weten proberen wij ons gehele bedrijf onder de loep te nemen om spoedig een frisse start in te lassen en de problemen in het verleden achter ons te laten door een frisse open houding.

Eerder heb ik al een topic geopend met een aantal vragen over jullie bedrijfsvoering, maar ik heb er nog een aantal. Om te informeren hebben wij laatst al enkele van jullie tips verwerkt in onze "verassing" welke wij binnenkort zullen uitvoeren.

Zo gaan wij binnenkort WeFact gebruiken, zullen wij live domeinregistratie gaan bieden, zijn we bezig met overleg met een extern bedrijf voor het verlenen van dienst verlenen aan die van ons en enkele andere zaken.

Dit zijn vanzelfsprekend zaken die wij in eerste instantie al hadden moeten regelen maar als mens maak je fouten en wij willen nu eens en voor altijd een aantal kwesties uit de wereld helpen. Daarvoor is jullie feedback nodig!

Vraag 1: Wat voor betalingstermijn hanteren jullie? En wanneer wordt er een herinnering verstuurd en na hoeveel herinneringen schakelen jullie een incasso bureau in en van welke incasso bureau maak je gebruik?

Vraag 2: Op welke manier informeren jullie klanten over storing, doormiddel van een e-mail, een SMS bericht of iets dergelijks? Informatie bij een storing is vanzelfsprekend heel erg belangrijk en wij willen hiervoor een goed opgezette procedure invoegen.

Vraag 3: Welk controle paneel gebruiken jullie en waarom?

Vraag 4: Van wat voor configuraties maken jullie gebruik m.b.t shared en reseller hosting servers?

Vraag 5: Welke netwerk gebruiken jullie i.c.m. jullie servers en waarom gebruiken jullie dit netwerk?

Vraag 6: Hebben jullie een uitgebreid klanten portaal of gebruiken jullie nog simpele bestel formulieren voor jullie klanten?

Vraag 7: Bieden jullie SLA's aan alle klanten of uitsluitend aan dedicated en colocatie? Zo ja, waarom?

Vraag 8: Beschrijf in het kort de ideale bedrijfswebsite, wat moet er in het geval van een hosting bedrijf op staan?

Vraag 9: Gebruiken jullie een 3de nameserver in een ander netwerk of maken jullie gebruik van andere fallback mogelijkheden?

Vraag 10: Maken jullie gebruik van externe designers of programmeurs voor jullie webdesign en scripting klussen of hebben jullie daar iemand voor in dienst?

Vraag 11: In welke datacenter staan jullie servers en waarom?

Vraag 12: Versturen jullie je facturen en inloggegevens per post of per e-mail of een combinatie van beide en zo ja waarom.

Iedereen bijvoorbaat dank voor het beantwoorden van deze vragen. Commentaar, kritiek, opmerkingen alles is welkom. Ik hoor graag een groot overzicht aan feedback zodat wij hier gebruik van kunnen maken. Persoonlijk assisteren mag natuurlijk ook wij zijn op MSN Messenger bereikbaar op msn@xynta.nl.

Tot zover!

Alerd
23/05/06, 23:38
Topic om in de gaten te houden :) (over een aantal zaken komt een howto)

Even kort wat antwoorden: (ben erg druk)
Betaaltermijn: 14 dagen. Herinnering na een week of 3, 2 weken later nog 1, incassobureau hangt af of er schot in zit, maar na 2de herinnering gaat er een aanmaning via de post uit, week of 2 later gaat het naar incasso.

We zijn er niet heel strikt in, gaan alles nog heel strikt in procedures zetten, met axact aantal dagen tussen stappen etc.

Klanten bestellen met een bestelformulier, en krijg contracten, factuur en de login gegevens via mail. Een klantomgeving is in ontwikkeling.

Er komt personeel maar momenteel gebruiken we soms een extern iemand voor wat design klussen.

Er gaat bij ons een boel veranderen. (personeel, kantoor, netwerk dat soort zaken) Dus de rest komt nog wel een keer misschien, maar is straks toch al niet meer relevant.

Mark17
24/05/06, 00:17
Netwerk: EuroAccess (goede kwaliteit en goede service).
Datacenter: Easynet (EuroAccess zat er toevallig en goed bereikbaar).
Hoe we klanten over storingen informeren hangt van het contract en van het product af (en de storing), standaard in ieder geval een mailtje.
SLA's zijn voor alle klanten mogelijk (kost wel wat extra).
Control panel: DirectAdmin, voldoet aan alle eisen en ik heb er ervaring mee (overigens als je een probleem hebt willen ze altijd wel helpen).
Al het contact gaat in principe per e-mail op de derde aanmaning na dat wij versturen of de klant moet er om vragen.

CharlieRoot
24/05/06, 00:29
Vraag 1: Wat voor betalingstermijn hanteren jullie? En wanneer wordt er een herinnering verstuurd en na hoeveel herinneringen schakelen jullie een incasso bureau in en van welke incasso bureau maak je gebruik?

> 14 dagen, daarna nogmaals 8 dagen. Daarna incasso.

Vraag 2: Op welke manier informeren jullie klanten over storing, doormiddel van een e-mail, een SMS bericht of iets dergelijks? Informatie bij een storing is vanzelfsprekend heel erg belangrijk en wij willen hiervoor een goed opgezette procedure invoegen.

> Nieuws op de website, bij echte problemen eventueel een mailing

Vraag 3: Welk controle paneel gebruiken jullie en waarom?

> Cpanel, kennis is er van aanwezig en klanten waarderen het.

Vraag 4: Van wat voor configuraties maken jullie gebruik m.b.t shared en reseller hosting servers?

> Niet zo zeer een duidelijke, of specifieke, vraag.

Vraag 5: Welke netwerk gebruiken jullie i.c.m. jullie servers en waarom gebruiken jullie dit netwerk?

> cy-so-net netwerk, uitmuntende service en kwaliteit.

Vraag 6: Hebben jullie een uitgebreid klanten portaal of gebruiken jullie nog simpele bestel formulieren voor jullie klanten?

> Simpel bestel formulier wat voldoet, klanten kunnen mailen/bellen/faxen dus nooit een probleem.

Vraag 7: Bieden jullie SLA's aan alle klanten of uitsluitend aan dedicated en colocatie? Zo ja, waarom?

> Nee, behalve voor "grotere" klanten

Vraag 8: Beschrijf in het kort de ideale bedrijfswebsite, wat moet er in het geval van een hosting bedrijf op staan?

> Informatie over wat hosting is, wat je bied en wie je bent?

Vraag 9: Gebruiken jullie een 3de nameserver in een ander netwerk of maken jullie gebruik van andere fallback mogelijkheden?

> Ja, fallback servers in aparte C classes/netwerk

Vraag 10: Maken jullie gebruik van externe designers of programmeurs voor jullie webdesign en scripting klussen of hebben jullie daar iemand voor in dienst?

> nee, vast personeel

Vraag 11: In welke datacenter staan jullie servers en waarom?

> Redbus Interhouse, kwaliteit en zekerheid voorop!

Vraag 12: Versturen jullie je facturen en inloggegevens per post of per e-mail of een combinatie van beide en zo ja waarom.

> Email, we proberen kosten altijd laag te houden en meer tijd aan de service te besteden.




Graag gedaan. Ik krijg zo wel een beetje het gevoel dat je niet weet waar je mee bezig bent en wij je eigelijk je bedrijf moeten "voorschetsen". Wekt bij mij niet echt vertrouwen op.

Gucci
24/05/06, 02:12
1.

Waar veel mensen zich in vergissen is de betalingstermijn, wij gebruiken incassobureau Juresta welke werkt met officiële advocaten.

Wettelijke betalingstermijn is 30dagen.
Eerste aanmaning is 30dagen.
Tweede (tevens laatste aanmaning) is na 40 dagen.
Na 50 dagen gaat het dossier naar Juresta en wordt de klant gedagvaard.

Schakel je eerder dan 40 dagen een incassobureau in en kan je daar niet aantonen dat je de klant meerdere herinneringen + 2 aanmaningen hebt gestuurd betaal je alle kosten zelf.

Op de tweede aanmaning mogen trouwens €35,- extra kosten boven op de factuur gerekend worden.

2. -

3. cPanel, dit omdat als je met realtime domeinnaam registraties wil werken het automatisch aanmaken van een pakket ook wel lekker is, wij gebruiken de API van cPanel.
Hebben elk controlpanel al gehad; Ensim, DirectAdmin, Plesk en cPanel, cPanel blijkt na veel gehannes toch het makkelijkste ook na een servercrash ivm afhandeling back-ups.

4. Voor shared en resellerhosting aparte dozen. Je resellerklanten kunnen nog al eens bokkensprongen maken dus een goed zware bak met een raid5 config erin is wel lekker.
Wij houden op dit moment het volgende aan:

Shared klanten op dual xeon 3ghz Dell PowerEdge 1850 met 2x SATA disk in Raid1
Reseller klanten op dual xeon 3ghz Dell PowerEdge 2850 met 4x SCSI disk in Raif5 met 1x hot spare

Verder daarnaast een P4 bak welke je back-up script 's nachts volpompt.

5. Proxio netwerk, reden mag duidelijk zijn.

6. Uitgebreid portaal, ook omdat de facturatie volledig per mail gaat, enkel aanmaningen ontvangen klanten per post.

7. Enkel aan Colo- Dedi klanten, per klant een SLA opstellen is onbegonnen werk, verder is webhosting wel duidelijk qua SLA, bak is online op de tijd die jij in je AV stelt.

8. -

9. 3 nameservers, alle 3 in een ander netwerk zijnde:
1x Proserve Netwerk (RedBus)
1x WeDare netwerk (WeDare)
1x Proxio netwerk (Schilhol-Rijk)

10. Externe designers en interne programmeurs. Vooral interne programmeur is makkelijk en véél goedkoper.

11. Easynet (voorheen Novaxess) te Schilhol-Rijk, dit omdat daar onze eigen cage is en het dichtbij is.

12. zie 6.

Phu
24/05/06, 05:47
Vraag 1: Wat voor betalingstermijn hanteren jullie? En wanneer wordt er een herinnering verstuurd en na hoeveel herinneringen schakelen jullie een incasso bureau in en van welke incasso bureau maak je gebruik?

Binnen 7/14 dagen voor particulieren depends on het bedrag
alles onder de 50 euro binnen 7 dagen alles erboven 14 dagen
binnen 21/28 dagen bedrijven die zijn vaak lakser :P
2x herinnering geen kosten
laatste herinnering/sommering 2.50 administratie meestal voldoende
1e aanmaning 10,- per ding en binnan 72 uur dokken
2e aanmaning binne 48 uur dokken of gelijk gerechtsdeurwaarder
aanmaningen per aangetekend schrijven herinneringen via email of post soms

Vraag 2: Op welke manier informeren jullie klanten over storing, doormiddel van een e-mail, een SMS bericht of iets dergelijks? Informatie bij een storing is vanzelfsprekend heel erg belangrijk en wij willen hiervoor een goed opgezette procedure invoegen.

Per email dmv mailinglist


Vraag 3: Welk controle paneel gebruiken jullie en waarom?
WebCp gratis en simpel
Directadmin goed en goedkoop

Vraag 4: Van wat voor configuraties maken jullie gebruik m.b.t shared en reseller hosting servers?

Supermicro Pentium 4 bakken met server mobo
1GB per bak en 200GB en hardware raid 1


Vraag 5: Welke netwerk gebruiken jullie i.c.m. jullie servers en waarom gebruiken jullie dit netwerk?

WeDare 07-2004 tot 03-2006 wegens prijs en kwaliteit die ik moest hebben.
Proserve was te duur voor mij als beginnende toko

EuroAccess 2005-07 tot nu
nu omdat WeDare helemaal in Rotterdam zit bij problemen was dat wel eens een ramp zijn we naar EuroAccess gegaan

Vraag 6: Hebben jullie een uitgebreid klanten portaal of gebruiken jullie nog simpele bestel formulieren voor jullie klanten?

gewoon per klant verschillend
ene klant via een bestel form
de andere via SMS contract voor domeinregistraties (30 per maand)


Vraag 7: Bieden jullie SLA's aan alle klanten of uitsluitend aan dedicated en colocatie? Zo ja, waarom?

Jup,als je vaak offline bent gaan ze wel een andere toko zoeken
dus 99,98 % algemeen de cheapere 99,66% op jaarbasis
jah dit is een verschil maarja daar betaal je voor

Vraag 8: Beschrijf in het kort de ideale bedrijfswebsite, wat moet er in het geval van een hosting bedrijf op staan?

Niet ik heb genoeg resellers:P die voor ons het werk doen
naja gewoon lekker simpel niet te veel poes pas

Vraag 9: Gebruiken jullie een 3de nameserver in een ander netwerk of maken jullie gebruik van andere fallback mogelijkheden?

jup word aangewerkt leaseweb netwerk en fallback zal rockcom worden

Vraag 10: Maken jullie gebruik van externe designers of programmeurs voor jullie webdesign en scripting klussen of hebben jullie daar iemand voor in dienst?

Externe bedrijven met een VAR of KVK ding scheelt ons licentie loon en administratie kosten dit doen ze zelf allemaal dan:P


Vraag 11: In welke datacenter staan jullie servers en waarom?

Easynet omdat EuroAccess Hier zit

Vraag 12: Versturen jullie je facturen en inloggegevens per post of per e-mail of een combinatie van beide en zo ja waarom.

per email en per post tezamen bij de factuur en copy contracten die ze ongetekend retour krijgen



alsje

crazycoder
24/05/06, 07:50
Er zijn consultants die je in kan huren om je bedrijf door te lichten...... wekt denk ik geen goede indruk naar je klanten als ze zien dat je op een forum moet vragen hoe je bedrijf te runnen...

linuxlab
24/05/06, 09:43
men zegt zo vaak schoenmaker houd je bij je leest, ik zit in sales/am (heb ook 2 jr ervaring met debiteuren beheer) en zal mijn visie opvragen 1 en 7 toelichten

de betalings termijn neem je op in je algemene voorwaarden. wat je kunt doen is een keer kijken in de leverings voorwaarden van andere bedrijven, die dekken zich vaak in met incassobureau's die deze zaken juridisch ook tegen het licht houden.

Wat Gucci ook goed aangeeft is de wettelijke betalings termijn en eventuele consequenties voor degene met de vordering als hij zich niet aan het juiste traject houdt.

Daarnaast verdient het aanbeveling te kijken naar het soort klanten dat je hebt, als het voor je bedrijf te regelen is zou je kunnen denken aan automatisch incasseren bij particulieren.
Je kunt ook 8 of 14 dagen op de factuur zetten en dan na dag 30 daadwerkelijk actie ondernemen. Dan is ook een week of twee verstreken na de vervaldatum op de factuur, dit is ook het juiste moment voor een (vriendelijke herinnering) per mail (om de kosten te drukken)
wordt daar geen gehoor aan gegeven een week later per mail en post (incl bijv 2,95 aan kosten dekt niet je kosten maar zorgt voor een prikkel)
weer een week later kun je dan een aanmaning sturen 10 á 15 € en aangeven een dossier uit handen te geven aan een (te kiezen) incassopartner. Een aantal daarvan werkt op ncnp basis(kost je tussen de 10-15% van de vordering) anderen werken met contracten kan vanaf 100-500 /jr kosten

(mid/groot) zakelijke klanten hebben vaak een andere betalingsnorm het komt vaak voor dat bedrijven of vanwege de interne processen of vanwege beleid niet eerder dan 45-60 dagen na factuur datum betalen. je dient dan ook in het herinner/aanmaan/incasso traject rekening te houden met je klant,
een eenmans zaak (en ook de oude vof cv constructies) dien je anders te benaderen dan een bijvoorbeeld een middenstander die een accountant heeft die 2 keer per maand langs komt laat staan een middel grote onderneming waar een hele crediteuren/debiteuren afdeling aan vast zit (hé van Binsbergen wordt er nog ... je kent het wel)

over SLA's kan ik kort zijn je hebt zelf een bepaald minimum wat je aan iedereen garandeerd. Daarnaast kan het voor grote klanten interessant zijn om daarbovenop nog extra diensten of uitbereidingen van je standaard te bieden. Dit is vaak een kwestie van kosten vs baten of het uberhaupt binnenhalen van een klant en omzet genereren. Dat is een inschatting die vaak alleen vanuit je bedrijfsvoering is te maken.

xYnta
24/05/06, 10:41
Er zijn consultants die je in kan huren om je bedrijf door te lichten...... wekt denk ik geen goede indruk naar je klanten als ze zien dat je op een forum moet vragen hoe je bedrijf te runnen...

Wij weten prima hoe wij een bedrijf moeten runnen dit doen wij nou immers al ruim 2 1/2 jaar maar wij willen feedback van andere mensen ontvangen zodat wij onze procedures op de meest optimale manier kunnen toepassen. We doen dit voor onze klanten want onze klanten moeten er van op aan kunnen dat zij altijd de beste dienstverlening zullen krijgen en dat alles aan ons bedrijf tot op het puntje geregeld is.

Vandaar dat wij deze mogelijkheid gebruiken om direct alles en nog wat te vragen over een groot scala aan onderwerpen zodat we direct alles in 1 keer perfect kunnen regelen en vanzelfsprekend hebben wij ook consultants ingehuurd welke de feedback van onze klanten bekijkt, enquetes houdt onder onze klanten en goed de berichten op het internet controleert. Dit alles komt in een verslag wat wij ook mee zullen nemen.

We willen het dus uitsluitend zeer grondig aanpakken.

crazycoder
24/05/06, 10:53
Wij weten prima hoe wij een bedrijf moeten runnen dit doen wij nou immers al ruim 2 1/2 jaar maar wij willen feedback van andere mensen ontvangen zodat wij onze procedures op de meest optimale manier kunnen toepassen. We doen dit voor onze klanten want onze klanten moeten er van op aan kunnen dat zij altijd de beste dienstverlening zullen krijgen en dat alles aan ons bedrijf tot op het puntje geregeld is.

Het ontbrak jou bij het starten aan ervaring. Nu 20, dus was jij 17 toen je begon. Op zich niets op tegen, maar je betaal er nu leergeld voor.

Hoe dan ook, je kan niet zomaar een paar punten van andere bedrijven pakken en het samensmelten tot hoe jouw bedrijf moet gaan werken. (te)veel hangt af van doelgroep e.d. daarom denk ik dat je beter met o.a. consultants of bijv oud ondernemers kan praten.
Er is een soort van club bestaande uit oud ondernemers en leidinggevenden die ondernemers helpen met een groot deel van de vraagstukken waar jij mee worstel. Ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn en hoe hoog die kosten eventueel zijn.
Denk dat de KvK je aan de relevante contactgegevens kan helpen.

xYnta
24/05/06, 11:00
Het ontbrak jou bij het starten aan ervaring. Nu 20, dus was jij 17 toen je begon. Op zich niets op tegen, maar je betaal er nu leergeld voor.

Hoe dan ook, je kan niet zomaar een paar punten van andere bedrijven pakken en het samensmelten tot hoe jouw bedrijf moet gaan werken. (te)veel hangt af van doelgroep e.d. daarom denk ik dat je beter met o.a. consultants of bijv oud ondernemers kan praten.
Er is een soort van club bestaande uit oud ondernemers en leidinggevenden die ondernemers helpen met een groot deel van de vraagstukken waar jij mee worstel. Ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn en hoe hoog die kosten eventueel zijn.
Denk dat de KvK je aan de relevante contactgegevens kan helpen.

Het ontbrak mij inderdaad aan ervaring toen ik net begon, in het begin heb ik fouten gemaakt die ik later in mijn bedrijf tegen kon. xYnta zelf draait momenteel heel erg goed, we halen grote klanten binnen maar toch horen we nog een negatieve ondertoon welke wij permanent willen weghalen. We willen het zoveel mogelijk mensen makkelijker maken om zaken met ons te doen, bijvoorbeeld door voor alles precieze procedures aan te maken. Daarnaast hebben wij ook al vele professionals aangesproken en zijn er al enkele bezig ons te helpen.

Nogmaals ons bedrijf draait wel en als wij niets zouden doen zouden wij alsnog onze normale klanten stroom welke de afgelopen 2 jaar is opgebouwd aanhouden. Maar ik wil ervoor zorgen dat onze klanten zich goed voelen bij xYnta. De helpdesk en andere zaken moeten tot op het puntje geregeld zijn, en hoe kan je beter informatie op doen door te raden te gaan bij bedrijven welke hier in sommige gevallen al jaren ervaring mee hebben. We proberen het zo groots mogelijk aan te pakken en hierbij schroom ik niet om wat geld uit te geven.

We willen gewoon met een schone toekomst beginnen en ik verwacht dat dat wel zal lukken. Maar toch bedankt voor je advies ik zal zeker volgende week eens informeren bij de Kamer van Koophandel.

Geoffrey
24/05/06, 14:36
Het ontbrak jou bij het starten aan ervaring. Nu 20, dus was jij 17 toen je begon. Op zich niets op tegen, maar je betaal er nu leergeld voor.

Hoe dan ook, je kan niet zomaar een paar punten van andere bedrijven pakken en het samensmelten tot hoe jouw bedrijf moet gaan werken. (te)veel hangt af van doelgroep e.d. daarom denk ik dat je beter met o.a. consultants of bijv oud ondernemers kan praten.
Er is een soort van club bestaande uit oud ondernemers en leidinggevenden die ondernemers helpen met een groot deel van de vraagstukken waar jij mee worstel. Ik weet niet of er kosten aan verbonden zijn en hoe hoog die kosten eventueel zijn.
Denk dat de KvK je aan de relevante contactgegevens kan helpen.

Leuke opmerking waar ik graag in een ander topic op verder ga:

http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/96249-jonge-ondernemers-moeten-toenemen.html#post716170


Hier geheel on-topic:

1.) 14 dagen betalingstermijn

2.) Wij informeren onze klanten over storingen door een nieuwsbericht op de website en een email te versturen naar alle klanten met de nodige uitleg. Dit gebeurt altijd, hoe klein de storing ook! Het belangrijkste is dat iedere klant op de hoogte is van waarom zijn website even hinder heeft ondervonden of er heeft uitgelegen.

3.) Wij gebruiken Direct Admin voor Linux omdat dit naar onze ervaring nog altijd het klantvriendelijkste paneel is. Verder gebruiken wij Plesk voor Windows, we hadden de keuze tussen Ensim & Plesk en hoewel ik ook voor Plesk niet zo'n voorkeur heb vond ik dit de beste keuze.

4.) De minimum configuratie bestaat uit een Intel Pentium IV 3,0 GHZ met een GB geheugen en wat schijven in RAID.

5.) Wij gebruiken in Nederland & België het Euroacces netwerk voor z'n uitstekende kwaliteit, goeie snelheden, snelle interventies bij problemen en vooral het "vriendelijke contact".

6.) Wij beheren facturen door middel van een offline programma. Aan een zone voor klanten wordt op dit ogenblik hard gewerkt.

7.) Wij bieden Standaard & Custom SLA's aan, aan business hosting klanten, dedicated & colocated servers. De gewone shared webhosting & reseller accounts moeten het doen met de standaard SLA van ons bedrijf die eigenlijk ook helemaal goed zit :)

8.) De ideale bedrijfswebsite moet volgens mij voorzien zijn van niet te veel praatjes, dat willen potentiële klanten toch niet horen. Ze willen zien hoe professioneel een bedrijf is, willen meningen van andere mensen horen en willen zo vlug mogelijk het gewenste pakket bestellen en ter beschikking hebben.

9.) Wij maken gebruik van een derde nameserver in een ander netwerk

10.) Wij werken met twee freelance scripters en één freelance designer.

11.) Onze servers staan in Nederland in het Easynet datacenter en in België in het LCL datacenter te Antwerpen. Beide datacenters hebben bij mij vanaf het begin een goed gevoel naar boven gehaald en na daar een tijd te zitten heb ik dat gevoel nog steeds.

12.) Logingegevens van het controle paneel gaan altijd over email net zoals de offertes. Facturen en contracten versturen wij via post.

Your welcome :)